Ako baliť, aby si Vás zapamätali? Môže mať obal pozitívny vplyv na zážitok z nakupovania a vnímanie značky?
Obaly sú všade. Používajú ich spoločnosti podnikajúce v stacionárnej forme, ako aj firmy pôsobiace v modeli elektronického obchodu. V menšej miere, ale predsa — obaly sa objavujú aj tam, kde je podnikanie založené na službách. Pozrite sa, ako ich kreatívne využiť v rôznych modeloch podnikania.
Scenár 1: Fyzické produkty predávané online
Značka predávajúca online môže úspešne používať obaly a tlačené zásielkové materiály ako dodatočnú reklamnú plochu a priestor na komunikáciu s ľuďmi, ktorí kupujú jej produkty. K dispozícii máte celú škálu polygrafických návrhov – od produktových obalov, cez prepravné boxy, kuriérske obálky, poukážky, permanentky či papierové tašky s potlačou.
Nižšie: minimalistické produktové krabice vyrobené z kraftového papiera s nízkou gramážou.
Krabice s vekom a prémiové papierové tašky s grafikou nadväzujúcou na olejnatú receptúru kozmetiky.
Pozrite si papierové tašky premium.
Obaly a iné tlačoviny sú pre e-commerce obrovským priestorom na personalizáciu. Individualizované balenie (navrhnuté tak, aby bolo naň možné pred odoslaním pridať meno alebo poďakovanie) alebo personalizované poukážky s osobným zľavovým kódom sa osvedčia ako prvok marketingu založeného na hodnotách, ktorý zlepší udržanie a posilní vzťahy medzi značkou a kupujúcimi.
Prečítajte si tiež ↓
Scenár 2: Fyzické produkty predávané stacionárne
Balenie nákupov v kamenných predajniach môže byť pridanou hodnotou k produktu za predpokladu, že sa neobmedzuje iba na obyčajnú igelitovú tašku. Baliaci papier s logom značky alebo reklamná taška rovnako atraktívna ako samotný produkt môžu zvýšiť hodnotu kupovanej veci a navodiť pocit, že spolu s nákupom získavame niečo navyše. Balenie tovaru na mieste má v sebe určité kúzlo – vyvoláva efekt odovzdania darčeka, a povedzme si úprimne, kto z nás nemá rád darčeky?
V kníhkupectve Jose Barba Librero vedia ako využiť silu balenia a vyvolať dojem, že každý nákup na tomto mieste pripomína narodeniny.
Baliaci papier s estetickou potlačou odkazujúcou na vizuálnu identifikáciu kníhkupectva.
Tu si môžete objednať svoj vlastný baliaci papier.
Pozrite si aj doplnkový produkt. 🙂
Tašky z hladkého kraftového papiera. Podobné si objednáte tu.
Pozrite sa na ďalšie reklamné tašky.
Scenár 3: Fyzické produkty predávané v hybridnom modeli (online a offline)
Často to býva tak, že značka nie je obmedzená na jeden predajný kanál. Produkty je možné zakúpiť v stacionárnych predajniach ako aj v internetovom obchode. V takomto prípade máme k dispozícii viac tlačiarenských produktov, ktoré možno použiť v procese balenia a expedície či v marketingových aktivitách. Produktové krabice je možné zjednotiť v oboch kanáloch (budú teda rovnaké pre kamennú predajňu aj internetový obchod), čím ušetríme výrobné náklady.
Vo fáze balenia to už môže vyzerať inak a oplatí sa zaviesť určité rozdiely s mysľou o ľuďoch, ktorí nakupujú na oboch miestach — papierové tašky s potlačou budú vhodné na balenie produktov kupovaných stacionárne a naopak v online predaji sa osvedčia zosilnené poštové krabice, ktoré ochránia zásielku pred poškodením.
Nižšie: minimalistické produktové darčekové krabičky typu gift box z prírodného kartónu s jemnou potlačou vo farbe Pantone 7404 C a poštové krabice z hrubšieho materiálu navrhnuté na transport (žlté so sivou potlačou).
Prepravnú súpravu dopĺňajú kuriérske obálky, ktoré dopĺňajú vizuálnu identifikáciu značky. Teplá a vyvážená farebná paleta ladí s charakteristikou produktov a spája sa s odpočinkom v modernom domácom prostredí.
Objednávate si u nás obaly? Navštívte YouTube a pozrite si návody.
Scenár 4: Podnikateľské činnosti v službách (žiadne fyzické produkty)
Služby sa nedajú zabaliť, ale zážitok z nakupovania už áno. Tlačený darček na začiatok poslúži na vytváranie dobrých vzťahov s osobou na druhej strane obchodného vzťahu. Aj keď pošleme iba skromnú súpravu pozostávajúcu zo zápisníka, pera, mini katalógu s prezentáciou služieb a bavlnenej tašky s logom značky, bude to plus pre reputáciu ešte pred začiatkom spolupráce.
Podobné sady sa používajú nielen vo vzťahoch s klientmi a dodávateľmi, ale čoraz častejšie aj so zamestnancami. Uvítacie balíčky v prvý pracovný deň či jubilejné darčekové gift boxy sú investíciou do obrazu značky, ktorá si takýmto spôsobom získava v očiach ľudí sledujúcich jej aktivity v zamestnávateľskej oblasti, ale aj samotných zamestnancov.
Bohatosť: uvítacie balíčky navrhnuté pre firmu LG od STUDIO SAWORL.
Viac inšpirácií na obalové materiály nájdete tu ↓
Zdroje projektov prezentovaných v článku:
https://www.behance.net/gallery/134755385/Kyma
https://www.behance.net/gallery/155858045/Alma-Natural-Care
https://www.behance.net/gallery/97743219/LG-U-Welcome-Kit
https://www.behance.net/gallery/100449695/JOSE-BARBA-LIBRERO-VINTAGE-BOOK-STORE