Ako sme sľubovali, pokračujeme v téme obalov. 📦 Tentokrát pre Vás máme zbierku inšpiratívnych riešení, ktorých hlavným motívom je papier. Vybrali sme univerzálne príklady prezentujúce produkty z rôznych priemyselných odvetví, hľadali sme niekoľko neštandardných aplikácií ako alternatívu k plastovým taškám a riešenia, ktoré prekvapivo menia bežné obalové materiály. Zaujal vás úvod? Čítajte ďalej!
Takto to robia tí najlepší
Papier alebo plast? Stále viac firiem – bez ohľadu na to, či sami vyrábajú alebo len predávajú – mení svoju orientáciu na ekologickejšie prostredie a najväčší hráči v svojich odvetviach sa vzdávajú plastov, čím dávajú príklad ostatným – rovnako firmám, ako aj spotrebiteľom. Typické „igelitové tašky” sú nahrádzané papierovými taškami a krabicami, a čo je dôležité, k tomuto kroku pristupuje čoraz viac značiek. Pozrite sa na niekoľko príkladov.
Fot. ZARA Fot. Ralph Lauren Fot. Burberry
Zaujímavosť: Značka Burberry vyhlásila, že od plastu upustí do konca roku 2025, a nový obal (krabica zobrazená na fotografii vyššie) bol vyrobený z drevnej buničiny s certifikátom FSC a z recyklovaného materiálu z použitých pohárov na kávu.
Zabaľte to inak než ostatní
Čo keby ste k problematike balenia pristúpili z iného pohľadu ako všetci ostatní? Nasledujúce príklady ukazujú, že je to možné! Z obyčajnej papierovej obálky sa ľahko môže stať obal na kolekciu odevov alebo šperkov. Efekt? Určite jedinečný!
Fot. Alibaba Fot. Dribble Fot. itemrakuten.co.jp
Obyčajná krabica? Nemusí to byť tak.
Obaly by mali byť impulzom k nákupu a účinnému povzbudeniu záujmu o produkt, ktorý by bez svojho charakteristického vonkajšieho vzhľadu pravdepodobne nebol tak veľmi atraktívny. Tu je príklad – podložky pod hrnčeky sa zdajú byť produktom, ktorý by mohol v obchode na polici zostať bez povšimnutia, ale keď ho umiestníme do charakteristickej pútavej škatule so zaujímavou typografiou na prednej strane a motívom pripomínajúcim štruktúru dreva, získa produkt na hodnote a prvé husle hrá originálny a príťažlivý obal. Pozrite sa na získaný efekt!
Fot. thedieline.com Fot. thedieline.com Fot. thedieline.com
Obaly sú investíciou
S návrhom obalu zaobchádzajte ako s investíciou – nešetrite na ňom, experimentujte s formou, surovinami, zušľachteniami a tvarmi. Hľadajte riešenia, ktoré vytvoria synergiu kombinujúcu jedinečnosť, estetiku a použiteľnosť. Ak používate štandardnú poštovú krabicu, obohaťte ju o detaily, ktoré upútajú pozornosť používateľa pri rozbaľovaní produktu. Môže to byť lesklý prvok potlače, potiahnutý UV lakom alebo kartón s fóliou soft touch, ktorá je príjemná na dotyk a vyvoláva pozitívne asociácie (pripomína semiš alebo broskyňovú kožku). Môžete tiež staviť na minimalizmus – dobre zostavené prvky a harmonická hra farieb môžu zmeniť skromnú škatuľku na majstrovské dielo! Pozrite sa na príklady nižšie.
Fot. casareumbarato.com.br Fot. dudesweetchocolate.com Fot. premierpackagingsolution.co.uk
Experimentujte – táto námaha sa zvyčajne vypláca!
Nechcete typickú krabicu? Veľmi dobre! Existuje mnoho ďalších možností na výber, pri ktorých vás obmedzuje iba vaša predstavivosť. Niekedy nepotrebujete veľa – kúsok kartónu vyformovaný do tvaru, ktorý z obyčajného listu papiera vytvorí úžitkové riešenie, alebo zaujímavú potlač, ktorá bude dokonale ladiť s obsahom balenia. Je ťažké si to predstaviť? Presvedčte sa, ako môže taký projekt vyzerať v praxi.
Fot. Hongkiat Fot. Backbone nranding Fot. ecliclaredecorar.com
Dobré postupy ostatných sa môžu osvedčiť aj u Vás
Vo firme, kde budú vedci a materiáloví znalci vytvárať nové technológie, nepotrebujete špecializované oddelenie. Nemusíte investovať do obrovského oddelenia výskumu a vývoja – stratégia malých krokov na začiatku bude úplne vystačujúca. Pozrite si osvedčené postupy u tých, ktorí si môžu dovoliť drahé riešenia, a nechajte sa inšpirovať pri vytváraní vlastných jedinečných metód balenia. Nejde o patentované, jedinečné materiály, ktoré môžu byť drahé a náročné na získanie. Môžete tiež sledovať dizajn, tvary, spôsoby upevnenia produktu v obale a jeho konštrukcii. Sledujte, skúšajte doma a prispôsobte riešenia potrebám svojho podnikania. V hre je veľa a “stojí to za námahu”. Je to boj o uznanie a následne o väčší podiel Vašich produktov na trhu. Je to dosť dobrý argument, aby ste to skúsili?
Fot. werd.com Fot. dieline.com
Čoskoro na Justprint.sk nájdete rozsiahlu ponuku obalov, ktoré budú prispôsobené potrebám Vášho podnikania.
A na obálke – úžasný dizajn od THEO grape pre Kakaopay s personalizovanou krabičkou, ktorá je súčasťou balíka na privítanie nových zamestnancov. Tu si môžete pozrieť celý projekt: 👇
https://www.behance.net/gallery/84154525/Onboarding-kit-of-kakaopay-corp.