Online predaj miluje tlač. Obaly s potlačou loga a darčekové polygrafické predmety v zásielke pomáhajú utvárať imidž značky a ovplyvňujú rozhodovanie spotrebiteľov o nákupe – ako napríklad opätovný nákup. Nižšie nájdete niekoľko príkladov úspešných kombinácií e-commerce a tlače.
Farmaceutický priemysel
Obaly na farmaceutické produkty už dávno nie sú len zbavené výrazu, šedivej kartónovej krabičky s vytlačeným názvom a návodom na dávkovanie. Dnes výrobcovia aktívne pracujú online a zásielkový predaj otvára dvere k efektívnejšiemu využitiu tlače, ktorá presahuje výrobu kartónov na vitamíny a doplnky stravy.
Príklad 1
Obaly značky IGC vizuálne odkazujú na povahu a rastlinný pôvod ponúkaných produktov. Obaly sú vyrobené z tenkého kartónu s plnou potlačou ak zásielke z internetového obchodu je priložená vizitka z ozdobného papiera s bielou potlačou.
Pozrite sa v Justprint:
Príklad 2
Mood +, čiže v tomto prípade DobráNálada +. Pomôcť ju udržať majú doplnky tejto značky a energická a farebná vizuálna identifikácia, reprodukovaná na látke, fólii a papieri.
Pozrite sa v Justprint:
Príklad 3
Klasicky poňatá téma krabice a povinný katalóg s ponukou, pridaný do zásielky s objednávkou za účelom prezentácie širokej ponuky obchodu a súvisiacich produktov. Dobrým nápadom je prepravná krabica s vytlačeným logom, ktorá sa stáva ešte lepšia, ak je možné krabici použiť znova.
Pozrite sa v Justprint:
Módny priemysel
Módne značky pôsobiace online majú veľký priestor na využitie tlačených foriem propagácie. Dá sa povedať, že práve oni iniciovali fenomén packvertisingu , teda reklamy pomocou obalov (viac si o tom môžete prečítať tu – odkaz na text ), ktorý je dnes trendom aj v tradičných predajných modeloch. A ako že tlač dokáže všetko a takmer všade – na papier, látky, plasty alebo fólie – sú možnosti jeho využitia v propagačných aktivitách takmer neobmedzené.
Príklad 1
Internetový obchod s oblečením, ktorý vo svojej komunikácii využíva širokú škálu tlačených produktov – od poštových krabíc po baliace pásky, obálky, tašky, visačky a letáky. Vďaka tlmenej palete farieb pôsobí celok minimalisticky a moderne.
Pozrite sa v Justprint:
Príklad 2
Energetická identifikácia dokonale zapadá do DNA športovej značky oblečenia. Živé farby v kombinácii s čiernou spájanou s posilňovňou sa hodia k moderným a funkčným produktom. Move miesto do kvantity, stavil na kvalitu – krabice, tašky a vizitky boli vyrobené z prémiových papierov v plnej potlači – taktiež vo farbách Pantone.
Pozrite sa v Justprint:
Škatuľa s vekom
Príklad 3
Elegancia má rada béžovú a matnú povrchovú úpravu. Pánska odevná značka SANNO preniesla tieto vlastnosti do tlačených propagačných materiálov a obalových doplnkov, čím zaistila konzistenciu na recepcii a asociácii so „špičkovou“ značkou.
Zaujímavosť: matný povrch pri tlači sa získa potiahnutím papiera fóliou (matnou alebo soft touch, ktorá na dotyk pripomína šupku broskyne).
Pozrite sa v Justprint:
Prémiové papierové tašky
Kozmetický priemysel
Obal predáva, čo dobre vedia výrobcovia pôsobiaci v segmente beauty . Produkt so zaujímavejším obalom bude populárnejší ako jeho náprotivok s rovnakým zložením, ale vizuálne slabší. Rovnaký princíp platí aj pre potravinársky priemysel. Ľudia nakupujú očami a pri plánovaní marketingových aktivít súvisiacich s balením je vhodné si túto skutočnosť uvedomiť.
Príklad 1
Bohato, ale eko. Taký kompromis je možný, ak zvolíte správne produkty. Značka Aurora sa zamerala na opakovane použiteľné kraftové tašky, bavlnené tričká, minimalistické produktové krabice s malou plochou potlače a rukávové balenie, teda obaly nahrádzajúce tradičné kartónové krabice.
Pozrite sa v Justprint:
Príklad 2
Efektné krabičky produktov Sprinkle boli zjemnené minimalistickým balením, spojeným s takými sloganmi, ako reduce & reuse (v ekológii: obmedzenie a opätovné použitie). Miesto baliaceho papiera – bavlnené vrecko, miesto pásky – povrázok a celé je to uzavreté v krabici s vekom.
Pozrite sa v Justprint:
Škatuľa typu kocka
Produktové krabice
Škatuľa s vekom
Bavlnené tašky v prírodnej farbe
Príklad 3
Súprava na skrášlenie nechtov by už z podstaty mala vyzerať efektne. Značka PRESSON stavila na zušľachtené produktové krabičky (pozlátené nápisy), obojstranne potlačené poštové krabice, neónové hodvábne papiere a samolepky.
Pozrite sa v Justprint:
Pre viac inšpirácie a zaujímavých projektov využívajúcich tlač sa pozrite na naše kanály na sociálnych sieťach.
Odkazy na projekty:
https://www.behance.net/gallery/123823067/IGC-Branding-Packaging
https://www.behance.net/gallery/116177541/Mood-Mais-identidade-visual
https://www.behance.net/gallery/119057147/Vitaceutics
https://www.behance.net/gallery/163091693/T-H-E-L-A-W-N-Brand-Identity-Design
https://www.behance.net/gallery/153140683/Move-Logo-Identity
https://www.behance.net/gallery/167190703/SANNO
https://www.behance.net/gallery/121537455/PressOn-Nails
https://www.behance.net/gallery/161753933/826-Madison-Springkle
https://www.behance.net/gallery/165431191/AURORA-Brand-Identity