Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignObaly a krabiceTipyTlač

Haptika. Ako zvýšiť účinnosť reklamných materiálov pomocou hmatových vnemov?

autor Justprint 29 júna 2023
autor Justprint 29 júna 2023 0 Komentár

Vďaka haptike získavajú tlačené reklamné materiály výhodu, ktorú digitálne médiá nemajú. Keď sa v interakcii objaví ďalší zmysel – dotyk – správa sa lepšie zapamätá a zvyšuje šance na pozitívne rozhodnutie o kúpe. Ako využiť dotykové inžinierstvo vo vašich marketingových dielach?

Haptika, čiže inžinierstvo dotyku

Haptika alebo inžinierstvo dotyku je oblasť, ktorá sa zameriava na vzťah človeka a hmoty, v ktorej sa dotyk objavuje. Prostredníctvom tohto zmyslu sa učíme nové veci, zapamätávame si ich a chápeme ich. Úlohou haptiky je prekladať mechanické javy do kontextu zrozumiteľného nášmu mozgu, čo nám umožňuje spracovávať a využívať informácie získané dotykom.

Dotyk – neverbálna forma komunikácie

Haptické (hmatové) vnemy dopĺňajú tradičnú komunikáciu, vnímanú zrakom (obraz, text) a sluchom (zvuky, reč). Čím viac zmyslov zapojíme do interakcie medzi značkou a príjemcom, tým väčšia je šanca, že dosiahneme komunikačný úspech.


Zaujímavosť: Farba je zatiaľ najsilnejším faktorom pri rozhodovaní o kúpe. Druhé v poradí sú hmatové vnemy, ktoré zvyšujú ochotu nakupovať až o 25%.


vizitky, letáky, prívesky - razba a 3D fólia
Na foto: príklad použitia vylepšenia – razba a 3D fólia v potlači značky tlani pani. Projekt: Estudio Albino

Haptika podporuje nákupné rozhodnutia

Dotyk ovplyvňuje nielen nákupné rozhodnutia, ale vyvoláva množstvo asociácií so značkou alebo produktom, ktoré boli vytvorené v minulosti. Dokážeme si vybaviť dojmy, ktoré sa objavili pod vplyvom fyzického kontaktu s obalom alebo zušľachtenou vizitkou. Tieto dojmy zase formujú imidž značky v mysli, umiestňujú ju ako luxusnú, elitnú, originálnu alebo zameranú na detail.


Príkladom značky, ktorá vo svojich marketingových aktivitách oceňuje najmä haptiku, je Apple. Zapojenie hmatu do používateľského zážitku je také pokročilé, že záleží aj na rýchlosti uvoľnenia veka škatule iPhone, aby sa vyvolalo napäté očakávanie produktu.


Gramáž, textúra, vydutia

Textúra a vizuálne kvality ovplyvňujú nákupné rozhodnutia a senzorické vlastnosti ich podporujú. Jedinečné tvary zvyšujú pozornosť a podporujú interakciu – či už pri čítaní letáku alebo skúšaní produktu. Tento princíp veľmi dobre chápu prémiové značky, ktorých potlače zvyčajne predpokladajú použitie papierov s vyššou gramážou a prepracovaním, zdôrazňujúcim najdôležitejšie prvky správy.

Haptika v tlači umožňuje povýšiť plochý a dvojrozmerný tradičný atrament na trojrozmerný na základe reliéfov a razenia. Tento druh zmyslového vylepšenia tlače možno dosiahnuť použitím vylepšenia, z ktorých najpopulárnejšie sú:

  • Fólia (lesklá, matná alebo jemná na dotyk, pripomínajúca šupku broskyne), ktorá celá pokrýva potlačený list papiera
  • 3D fólia (v Justprint si môžete vybrať zo zlatej, striebornej, medenej, červenej, ružovo-zlatej a holografickej)
  • UV lak, ktorý odhaľuje vybrané prvky v dizajne pre potlač
  • UV 3D lak, ktorý vytvára reliéf na povrchu potlače

Objavte naše produkty v kategórii Prémiové výtlačky

leták s 3D metalickou zlatou fóliou
Projekt: Justprint
plagát s metalizovanou 3D zlatou fóliou
Projekt: Justprint
pozvánka / pohľadnica s ružovým zlatom 3D metalickou fóliou
Projekt: Justprint

Haptika vytvára silnejšie, hlbšie a zmysluplnejšie zapojenie do tlačenej položky, pretože rozširuje komunikáciu do fyzického rozmeru. Vplyv fyzických haptických zážitkov je oveľa väčší ako tradičné ploché 2D zážitky a rezonuje hlbšie vo vedomí. Prst prechádzajúci po vylepšeniach generuje viac neurologickej aktivity ako vnímanie samotným zrakom.

Haptika zvyšuje hodnotu produktov

Haptické zážitky môžu formovať vnímanú hodnotu produktov. Kontakt s prepracovanou potlačou je interaktívnejší a je prísľubom zmyslových dojmov, ktoré poskytne kontakt s produktom. Haptika robí moment kontaktu so značkou hmatateľnejším, čo ho robí hodnotnejším a reálnejším ako kontakt vo virtuálnom prostredí.


Značka v digitálnej dimenzii existuje ako abstraktný výtvor, značka vo fyzickej sfére sa zhmotňuje, teda „viac existuje“.


pohľadnice s 3D holografickou fóliou a textúrovaným lakom
Projekt: Justprint

Správy komunikované pomocou tlače vytvárajú asociácie, ktoré zostávajú v pamäti dlhšie a pozitívne ovplyvňujú hodnotenie hodnoty značky. A čím vyššie hodnotenie, tým väčšia šanca, že spotrebiteľ po produkte siahne. Preto sa čoraz viac spoločností vyrábajúcich spotrebný tovar snaží pomocou prepracovanosti, neobvyklých tvarov a formátov obalov dodať svojim značkám individuálnu identitu a odlíšiť ich v regáloch s produktmi rovnakej kategórie.

graphic designhaptikaobalove materialyObaly a krabicepoligraficke bestsellerypremium tlacTlač letákovtlačené materiálytlačime onlinetlaconline
0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Predchádzajúci článok
HoReCa to ľúbi. Top produkty pre hotely, kaviarne a reštaurácie
Nasledujúci článok
Papier nie je taký hrozný. Fakty a mýty o výrobe papiera

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Obaly počas boja o zníženie výrobných nákladov produktov....

19 septembra 2024

Eko, čiže polygrafia z druhej strany – polygrafický...

12 augusta 2024

Jedinečné a nezabudnuteľné – preskúmajte možnosti povrchovej úpravy...

25 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B4

18 januára 2024

Prekvapte tým, čo je vnútri. Reklamná tlač e-commerce

11 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B3

28 decembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B2

14 decembra 2023

Tlač bestsellerov v slávnostnej atmosfére

30 novembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B1

23 novembra 2023

Polygrafická inšpirácia vo farbách jesene

16 novembra 2023

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zostať v kontakte

Facebook Instagram

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Kalendáre – čas na zaujímavé projekty!

    2 októbra 2020
  • 2

    Ako propagovať stavebnú firmu?

    31 júla 2020
  • 3

    Ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty?

    16 januára 2020
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved. Nastavenie súborov cookie


Späť hore