Keď sa blížia voľby – či už parlamentné, prezidentské alebo miestne – vo verejnom priestore pribúda informačných materiálov, ktoré to čoraz odvážnejšie pripomínajú. Preto sme sa rozhodli siahnuť po tejto téme a vytvorili sme prehľad produktov podporujúcich osvetovú a imidž činnosť vedených volebných kampaní.
Vonkajšie
Tlačené materiály sú neoddeliteľnou súčasťou politických a spoločenských kampaní. Napriek tomu, že sa množstvo aktivít presunulo na web a sociálne médiá, vzhľadom na rôznorodú vekovú štruktúru voličov majú tlačoviny stále významný podiel na výdavkoch na propagačné a informačné aktivity.
DÔLEŽITÉ: Príklady použitia tlače v politických kampaniach uvedené v článku sú ilustratívne a nemali by byť stotožňované s našimi politickými názormi. Jediným kritériom pre výber projektov do článku bola estetika.
Plagáty, billboardy, bannery, backlighty
Vonkajšie reklamné nosiče sú dobrou voľbou, pokiaľ je cieľom osloviť veľké množstvo záujemcov. Volebným kampaniam dominujú bannery, billboardy a plagáty a taktiež backlighty v mestských priestoroch.
Všetky uvedené produkty sú dostupné na justprint.sk / justprint.sk
➤ Bannery
➤ Backlighty
DÔLEŽITÉ: Príklady použitia tlače v politických kampaniach uvedené v článku sú ilustratívne a nemali by byť stotožňované s našimi politickými názormi. Jediným kritériom pre výber projektov do článku bola estetika.
Tlačené materiály pre stacionárnu aj vzdialenú distribúciu
Zhromaždenia a iné stretnutia s voličmi sú dôležitou súčasťou kampane. Tu prichádza s pomocou tlačoviny, bežne považovanej za reklamnú, ale usporiadanú v trochu inom charaktere. Zoznam produktov s ukážkovým využitím nájdete nižšie.
Vizitky
Projekt vizitky môže obsahovať podobizeň kandidáta, uvádzať číslo na volebnej listine alebo byť použitý na podporu vizuálnej identifikácie – logo, slogan alebo vybrané postuláty. Na zadnej strane nájdete miesto pre call to action „Hlasujte na nás!“.
DÔLEŽITÉ: Príklady použitia tlače v politických kampaniach uvedené v článku sú ilustratívne a nemali by byť stotožňované s našimi politickými názormi. Jediným kritériom pre výber projektov do článku bola estetika.
Katalógy
Do katalógov sa zmestí viac ako do tradičných letákov, preto sa oplatí ich použiť v kampani, v ktorej toho chcete veľa povedať. Ich objem umožňuje rozdelenie do niekoľkých sekcií, ktoré môžu obsahovať: program, hodnoty, profily aktivistov a zoznam ľudí a organizácií, ktoré ich podporujú.
Letáky
Letáky sú nutnosťou pre každú kampaň. Umožňujú stručne prezentovať najdôležitejšie informácie, ktoré môžu byť pre voličov rozhodujúce, odoslať ich na sociálne siete alebo web pre viac informácií. Letáky sú ekonomickým riešením v prípade distribúcie na diaľku, napr. poštou (sú ľahšie ako katalógy, ale aj tak môžu obsahovať všetky najdôležitejšie informácie z pohľadu nadchádzajúcich volieb).
💡 K sade tiež odporúčame obálky, pohľadnice a hlavičkový papier.
DÔLEŽITÉ: Príklady použitia tlače v politických kampaniach uvedené v článku sú ilustratívne a nemali by byť stotožňované s našimi politickými názormi. Jediným kritériom pre výber projektov do článku bola estetika.
Tričká
Rozdávanie letákov zvyšuje ich účinnosť, preto je dobré, keď ich rozdávajú ľudia. Oblečenie s potlačou pre obsluhu predvolebnej akcie buduje jednotný imidž aktivity a podporí organizáciu – najmä pri veľkej akcii.
Informačné sady
Drobné darčeky zahrejú imidž. V prípade predvolebných kampaní môžu mať #infopacky rôzne podoby. Nižšie uvádzame dve vzorové konfigurácie.
📦 ŠTANDARDNÁ SADA: papierová taška s názvom, logom a sloganom + leták + zápisník s logom + pero s potlačou + samolepky
⭐ PRÉMIOVÁ SADA : bavlnená taška s potlačou + vizitka + sada pero a pero s potlačou + informačná brožúra + wobler nabádajúcí k hlasovaniu + stolný kalendár + kľúčenka z DISPA® dosky v tvare loga organizácie
💡 Ďalšie tipy v kategórii Gadgety.
DÔLEŽITÉ: Príklady použitia tlače v politických kampaniach uvedené v článku sú ilustratívne a nemali by byť stotožňované s našimi politickými názormi. Jediným kritériom pre výber projektov do článku bola estetika.
Informačné body
Informačný stánok tiež vyžaduje vhodné zodpovedajúce výzdobu. Pokiaľ sa nachádza v preplnenej a husto zastavanej oblasti, bude jeho vyzdvihnutie faktorom úspechu. Stánok by mal byť dobre viditeľný aj na značnú vzdialenosť, pomocným riešením môžu byť aj prvky, ktoré pomáhajú pri navigácii k stojanu, ako napr.
➤ podlahové samolepky vo forme šípok s informáciami, kadiaľ sa vydať k stánku a koľko metrov zostáva do cieľa,
➤ tabule ukazujúce cestu a informujúce, že na stánku čakajú darčeky,
➤ vlajky rozmiestnené v priestore akcie a na informačnom mieste.
Stánok sa oplatí doplniť:
➤ Stojanmi a roll-upmi s logom a názvom strany alebo obrázkom kandidáta
➤ Stenami , u ktorých sa budú môcť návštevníci odfotiť s účastníkmi akcie zo strany usporiadateľa
Zaujímavým prvkom usporiadania informačného stánku a pódia pri verejných prejavoch sú priestorové figúry s potlačami vykonané zo sololitu (napr. hips, DISPA®, stadur). Riešenie umožňuje zobraziť siluetu kandidáta vo forme stojana alebo navrhnúť priestorové logo organizácie ako alternatívu k tradičnému banneru či plagátu. Tvrdé substráty sú tiež skvelým materiálom na výrobu mini bannerov a nápisov, ktoré vyniknú v dave.
A pre aranžáciu kancelárií a zasadacích miest odporúčame predsádky z OWV fólie .
Dizajn predstavený v článku: © Joe Cooper.
Zdroj:
https://www.behance.net/gallery/159698165/2022-CONSERVATION-COLORADO-ELECTIONS-GET-OUT-THE-VOTE