V predchádzajúcom texte sme písali o tom, ako obal mení vnímanie produktu. Tento bude o etiketách, pretože sú neoddeliteľným a spojitým prvkom estetiky obalu. Zoznámte sa s vybranými projektmi a inšpirujte sa vo vlastných aktivitách v oblasti vizuálnej komunikácie značky.
Etiketa ako vizitka produktu
Zaujímavá etiketa dokáže predávať, rovnako ako obal. Niekedy ide produkt do košíka práve kvôli atraktívnej etikete (dobre je to vidieť na príklade nízkoalkoholických nápojov, ktorých výrobcovia súperia o pozornosť spotrebiteľov, ktorí majú na výber zo stoviek položiek z tejto kategórie). Vizuálna vrstva obalu (fľaša, flakón alebo krabica) ovplyvňuje vnímanie produktu a podporuje proces rozhodovania o nákupe, čo si uvedomujú značky investujúce do nekonvenčných riešení a neľutujúce prostriedky na dolaďovanie grafických návrhov. Nižšie je uvedených niekoľko príkladov projektov, kde etiketa priťahuje k produktu ako magnet.
Konzistentne a chutne
Jogurtové nápoje v podobných fľašiach vyzerajú na prvý pohľad rovnako, ale na etiketách sú zrejmé rozdiely v príchutiach, zvýraznené ilustráciou ovocia, ktoré bolo do nápoja pridané. Dizajn je minimalistický a farby použité na etiketách chutne ladia s obsahom fliaš.
Pozrieť celý projekt tu.
Sentimentálna cesta
Fľaša, ktorá evokuje spomienky z detstva a na nej etiketa na bezfarebnom podklade, vďaka čomu grafický motív vyzerá ako potlač na skle. Tento efekt bol dosiahnutý v projekte vytvorenom pre značku BIOrganic. Celok pôsobí konzistentne a štýlovo.
Viac informácií o projekte nájdete tu.
Prísľub jedinečnej chuti
Variácia príchutí na báze kombuchy sa odráža v dizajne etikety, kde je popísaný každý variant nápoja – od energetickej hodnoty až po účinok. Grafika odkazuje na zloženie produktu a vysoko kvalitný papier použitý na výrobu etikety – prebalu umocňuje dojem, že u tohto produktu bolo postarané o každý detail.
Viac informácií o projekte nájdete tu.
Kozmetika k jedlu
Tieto etikety prebúdzajú chuť – aspoň produkty vyskúšať! Grafický dizajn priamo odkazuje na vonné tóny kozmetiky a navodzuje asociácie s potravinárskym priemyslom. „Šťavnaté“ farby a vysoká realistickosť potlače (ovocie vyzerá ako skutočné) núti ruku, aby sa sama naťahovala smerom k polici!
Viac o tomto projekte tu.
Inšpirácie abstraktným maliarstvom
Vo vizuálnej identifikácii kozmetickej rady Divine-3 boli predobrazom abstraktné motívy v 3 farebných variantoch, z ktorých každá odkazuje k farbám prírody. Celok bol zasadený do rámca „elegantnej moderny“ a na všetkých obaloch produktov tejto značky boli použité štýlovo sa doplňujúce grafické kompozície.
Teplo sálajúce zvonku
Etiketa a produktová krabička tu tvoria harmonické duo! Čitateľný a minimalistický dizajn sprevádzaný teplými farbami, s jednoduchým logom, odkazujúcim na plameň sviečky, vhodne naladí ešte pred nákupom. Ilustratívny motív na krabičke, odrážajúci vôňu sviečky, nabáda k tomu, aby sme pred vložením produktu do košíka siahli po produkte a zoznámili sa s vybraným tónom.
Ďalšie etikety a obaly vytvorené v rámci tohto projektu si môžete pozrieť tu.
Hľadáte etikety pre svoje vlastné produkty? Pozrite sa, čo vám môžeme ponúknuť >> Justprint.