Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignKalendáreObaly a krabiceTipyTlač

Obal, ktorý má silu! Packvertising v praxi

autor Lenka 18 augusta 2022
autor Lenka 18 augusta 2022 0 Komentár

Sila obalu v obchode je nespochybniteľná a to, v čom je produkt,  niekedy predáva lepšie ako mnohé reklamy. Zistite, čo je packvertising a naučte sa využívať silu tohto fenoménu pri navrhovaní vlastných marketingových aktivít.


Packvertising mení bežné obaly na efektívne komunikačné nástroje a dopĺňa online a outdoorové reklamné aktivity.


Packvertising – balenie ako forma reklamy

Obaly už dávno neslúžia iba na ochranu produktu a ich povrch sa dá efektívne využiť ako účinný reklamný prostriedok. Samotný názov je spojením slov packaging a advertising, čo doslova znamená reklama na obale alebo s použitím obalu.


Packvertising je koncept, ktorý zahŕňa mnoho prvkov. Vychádza zo skutočnosti, že k obalom pristupujeme ako k nezávislému, suverénnemu reklamnému kanálu. Samozrejme, je tiež dôležité, aby komunikácia, ktorá sa na ňom ocitne, bola konzistentná s komunikáciou značky distribuovanou na iných kanáloch.


Packvertising ako prvok reklamnej stratégie

Charakteristický a výrazný obal je vynikajúcou ochrannou známkou značky. Charakteristický a výrazný obal je vynikajúcou ochrannou známkou značky. Určite poznáte min. niekoľko príkladov, kedy vizuálna identifikácia, skopírovaná na obale, dopĺňa ostatné marketingové aktivity a podporuje komunikačné aktivity. Takýmto spôsobom sa usadí v hlavách prijímajúcich skupín, ale aj náhodných ľudí, ktorí si nikdy nekúpili žiadny produkt danej značky, ale vedia, kto za nimi stojí (skúste si podobnú situáciu pripomenúť z vlastnej skúsenosti).

Atraktívny obal je pútavý a prebúdza ochotu nakupovať, často bez ohľadu na to, čo je vo vnútri.

Balenie je viac než len ochrana produktu

Packvertising je vynikajúcim príkladom marketingového odpadu. Základnou funkciou obalu je ochrana produktu pri preprave, skladovaní a vystavení na obchodných regáloch, no nemusí byť jediným. Vďaka kombinácii úžitkových a marketingových aktivít značka získava hneď dvakrát – má zabezpečený produkt a dodatočný reklamný priestor, ktorý podporuje predaj.

social media justprint

Packvertising šetrí

Packvertsing ako koncept spoločných aktivít ponúka veľký priestor na úspory. Keďže obal je nevyhnutným prvkom dopĺňajúcim produkt, umiestnenie prvkov marketingovej komunikácie naň je činnosťou optimalizujúcou výdavky na reklamu. Škatuľka, fľaša alebo doypack sa stávajú dodatočnou reklamnou plochou, ktorá je okamžite dostupná a vaša vlastná, bez ďalších nákladov.

Balenie je reklamná páka, ktorá určuje výber zákazníkov. Použite ho na zvýšenie úrovne predaja.

Príklady úspešného packvertisingu

Keďže pre predstavivosť nič nefunguje lepšie ako obrázok, nižšie nájdete niekoľko zaujímavých grafických príkladov z trhu (a Behance’a!), ktoré ukazujú rôzne aspekty packvertisingu (od rozprávania príbehov, cez zvyšovanie povedomia o značke alebo nasmerovanie komunikácie na konkrétnu cieľovú skupinu pomocou balenia). Pozrite si vybrané projekty a inšpirujte sa k zmene vlastných marketingových aktivít.

Krásny dizajn balenia, ktorý odkazuje na hodnoty značky s minimalistickým dizajnom a použitím eko ​​surovín. Dôsledok môžete vidieť aj tu (štítok kozmetického obalu a ochranný obal vyzerajú rovnako).

Zobraziť viac.

Návrh a grafika: Alexandra Sandu

Ďalšie balenie rozpráva svoj príbeh. V tomto návrhu bola použitá zaujímavá grafická zmena ​​(pokračovanie vzoru na ďalších obaloch), ktorá nabáda k nákupu viac ako jedného produktu.

Viac tu.

Návrh a grafika: agentúra HOOK FOOD pre značku TEA SISTER

Obal značky PERIOD bol navrhnutý tak, aby oslovil špecifickú cieľovú skupinu. V období pred týmito výnimočnými dňami pre ženy sa často objavuje neodolateľná túžba zjesť čokoládu. Produkt na túto potrebu reaguje a obal výrečne komunikuje, v akom „období“ po ňom siahnuť.

Celý projekt si môžete pozrieť tu.

Návrh a grafika: Iliyana Kostova

Ďalšie balenie sa bude určite vynímať na poličke s horúcimi nápojmi. Pri identifikácii boli použité ilustrácie odkazujúce na čajový obrad a tváre postáv umiestnené na etiketách, vyjadrujúce blaženosť, smerujú fantáziu k vznešenej chuti čaju a nabádajú k jeho kúpe.

Viac nájdete tu.

Návrh a grafika: Natalya Tariq

Tip:

Pozvať na spoluprácu známu osobnosť z umeleckého sveta je skvelý marketingový ťah a umiestnenie výslednej ilustrácie na obaloch je výborným poznávacím znakom a bonusom pre lepšie povedomie, pretože tvorca alebo autorka sa zrejme bude chcieť projektom pochváliť aj na svojich vlastných kanáloch (napr. v sociálnych médiách).

Posledným príkladom je spojenie využiteľnej funkcie obalu s miestom vystavenia značky, ako aj skvelý príklad využitia personalizácie (meno objednávateľa mesačného predplatného výživových doplnkov). Vďaka tomu, že krabička funguje ako dávkovač, každý, kto siahne po svojej dennej dávke vitamínov, sa stretne aj s vizuálnou identifikáciou značky.

Viac o tomto projekte tu.

Návrh a grafika: Camille Perrin-Smail

A keď budete mať svoj vysnívaný projekt, môžete si obal vytlačiť v Justprint!

Máte otázky alebo hľadáte niečo neštandardné? Napíšte nám, pomôžeme Vám >> info@justprint.sk

Prečítajte si tiež ↓

Obaly plné energie! Návrhy, ktoré Vás prebudia lepšie ako ranná káva
obalove materialyObaly a krabicepackvertising
0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Lenka

Predchádzajúci článok
Katalógy bez tajomstiev
Nasledujúci článok
Polygrafický zen. Ako dosiahnuť stav rovnováhy, keď myslíme na tlač

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Grafické trendy 2024 – pozrite sa, čo bude...

21 septembra 2023

Formáty papiera v tlači – A3

14 septembra 2023

Životný kolobeh výtlačkov. Od výroby až po ich...

7 septembra 2023

Formáty papiera v tlači – A2

31 augusta 2023

Na priamom slnku, a v plnej tlači. Letná...

25 augusta 2023

Formáty papiera v tlači – A1

17 augusta 2023

Dobre zladené kalendáre. Preskúmajte tieto prepojenia

10 augusta 2023

Formáty papiera v tlači – A0

3 augusta 2023

Prémiová tlač – luxus len pre vyvolených? Nie...

26 júla 2023

Na ceste k udržateľnejšej tlači. Technológia a suroviny

20 júla 2023

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

O mne

O mne

Autor

Lenka

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Instagram

No images found!
Try some other hashtag or username

Zostať v kontakte

Facebook Instagram Pinterest

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Kalendáre – čas na zaujímavé projekty!

    2 októbra 2020
  • 2

    Ako propagovať stavebnú firmu?

    31 júla 2020
  • 3

    Ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty?

    16 januára 2020
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved.


Späť hore