Sila obalu v obchode je nespochybniteľná a to, v čom je produkt, niekedy predáva lepšie ako mnohé reklamy. Zistite, čo je packvertising a naučte sa využívať silu tohto fenoménu pri navrhovaní vlastných marketingových aktivít.
Packvertising mení bežné obaly na efektívne komunikačné nástroje a dopĺňa online a outdoorové reklamné aktivity.
Packvertising – balenie ako forma reklamy
Obaly už dávno neslúžia iba na ochranu produktu a ich povrch sa dá efektívne využiť ako účinný reklamný prostriedok. Samotný názov je spojením slov packaging a advertising, čo doslova znamená reklama na obale alebo s použitím obalu.
Packvertising je koncept, ktorý zahŕňa mnoho prvkov. Vychádza zo skutočnosti, že k obalom pristupujeme ako k nezávislému, suverénnemu reklamnému kanálu. Samozrejme, je tiež dôležité, aby komunikácia, ktorá sa na ňom ocitne, bola konzistentná s komunikáciou značky distribuovanou na iných kanáloch.
Packvertising ako prvok reklamnej stratégie
Charakteristický a výrazný obal je vynikajúcou ochrannou známkou značky. Charakteristický a výrazný obal je vynikajúcou ochrannou známkou značky. Určite poznáte min. niekoľko príkladov, kedy vizuálna identifikácia, skopírovaná na obale, dopĺňa ostatné marketingové aktivity a podporuje komunikačné aktivity. Takýmto spôsobom sa usadí v hlavách prijímajúcich skupín, ale aj náhodných ľudí, ktorí si nikdy nekúpili žiadny produkt danej značky, ale vedia, kto za nimi stojí (skúste si podobnú situáciu pripomenúť z vlastnej skúsenosti).
Atraktívny obal je pútavý a prebúdza ochotu nakupovať, často bez ohľadu na to, čo je vo vnútri.
Balenie je viac než len ochrana produktu
Packvertising je vynikajúcim príkladom marketingového odpadu. Základnou funkciou obalu je ochrana produktu pri preprave, skladovaní a vystavení na obchodných regáloch, no nemusí byť jediným. Vďaka kombinácii úžitkových a marketingových aktivít značka získava hneď dvakrát – má zabezpečený produkt a dodatočný reklamný priestor, ktorý podporuje predaj.
Packvertising šetrí
Packvertsing ako koncept spoločných aktivít ponúka veľký priestor na úspory. Keďže obal je nevyhnutným prvkom dopĺňajúcim produkt, umiestnenie prvkov marketingovej komunikácie naň je činnosťou optimalizujúcou výdavky na reklamu. Škatuľka, fľaša alebo doypack sa stávajú dodatočnou reklamnou plochou, ktorá je okamžite dostupná a vaša vlastná, bez ďalších nákladov.
Balenie je reklamná páka, ktorá určuje výber zákazníkov. Použite ho na zvýšenie úrovne predaja.
Príklady úspešného packvertisingu
Keďže pre predstavivosť nič nefunguje lepšie ako obrázok, nižšie nájdete niekoľko zaujímavých grafických príkladov z trhu (a Behance’a!), ktoré ukazujú rôzne aspekty packvertisingu (od rozprávania príbehov, cez zvyšovanie povedomia o značke alebo nasmerovanie komunikácie na konkrétnu cieľovú skupinu pomocou balenia). Pozrite si vybrané projekty a inšpirujte sa k zmene vlastných marketingových aktivít.
Krásny dizajn balenia, ktorý odkazuje na hodnoty značky s minimalistickým dizajnom a použitím eko surovín. Dôsledok môžete vidieť aj tu (štítok kozmetického obalu a ochranný obal vyzerajú rovnako).
Ďalšie balenie rozpráva svoj príbeh. V tomto návrhu bola použitá zaujímavá grafická zmena (pokračovanie vzoru na ďalších obaloch), ktorá nabáda k nákupu viac ako jedného produktu.
Obal značky PERIOD bol navrhnutý tak, aby oslovil špecifickú cieľovú skupinu. V období pred týmito výnimočnými dňami pre ženy sa často objavuje neodolateľná túžba zjesť čokoládu. Produkt na túto potrebu reaguje a obal výrečne komunikuje, v akom „období“ po ňom siahnuť.
Celý projekt si môžete pozrieť tu.
Ďalšie balenie sa bude určite vynímať na poličke s horúcimi nápojmi. Pri identifikácii boli použité ilustrácie odkazujúce na čajový obrad a tváre postáv umiestnené na etiketách, vyjadrujúce blaženosť, smerujú fantáziu k vznešenej chuti čaju a nabádajú k jeho kúpe.
Viac nájdete tu.
Tip:
Pozvať na spoluprácu známu osobnosť z umeleckého sveta je skvelý marketingový ťah a umiestnenie výslednej ilustrácie na obaloch je výborným poznávacím znakom a bonusom pre lepšie povedomie, pretože tvorca alebo autorka sa zrejme bude chcieť projektom pochváliť aj na svojich vlastných kanáloch (napr. v sociálnych médiách).
Posledným príkladom je spojenie využiteľnej funkcie obalu s miestom vystavenia značky, ako aj skvelý príklad využitia personalizácie (meno objednávateľa mesačného predplatného výživových doplnkov). Vďaka tomu, že krabička funguje ako dávkovač, každý, kto siahne po svojej dennej dávke vitamínov, sa stretne aj s vizuálnou identifikáciou značky.
Viac o tomto projekte tu.
A keď budete mať svoj vysnívaný projekt, môžete si obal vytlačiť v Justprint!
Máte otázky alebo hľadáte niečo neštandardné? Napíšte nám, pomôžeme Vám >> info@justprint.sk
Prečítajte si tiež ↓