Dnes nás čaká výprava do samotného stredu tlačiarenskej džungle, ktorú budeme prehľadávať ako Indiana Jones pri hľadaní polygrafických artefaktov. Pripravte sa na cestu, ktorá nie je príliš dlhá a vyčerpávajúca, ale rozhodne intenzívna a plná atrakcií!
Nové druhy čakajú na svoje objavenie
Produkty, ktoré nájdete v ponuke tlačiarne, sa dajú ľahko prirovnať k druhom vyskytujúcim sa v džungli – je ich toľko, že je ťažké ich spočítať a takmer každý deň odkrývame nové. Niektoré sú subtílne a filigránove ako kolibríky, iné môžu byť náročné a komplikované ako priateľstvo s jaguárom, niektoré sú celkom dobre skryté, ako chameleón splývajúci s okolím. Sú aj také, ktorým hrozí vyhynutie (rovnako ako také, ktoré sa neboja krízou). Nižšie nájdete niekoľko slov o každej z týchto kategórií.
V kaleidoskope polygrafického makro- a mikrokozmu
Tlač dokáže mať rozmach, ako je vidieť z rôznych produktov. Reklamné pútače a billboardy patria k najväčším predstaviteľom tlačiarenskej džungle, na opačnej strane však nájdete exempláre, ktoré sa bez problémov zmestia do vrecka alebo malej kabelky. Vizitky – či už štandardné alebo prémium – patria k najmenším tlačiarenským produktom, ale podobných rozmerov môžu byť aj samolepky, prívesky alebo samolepiace poznámkové bločky.
Udržujte svoje divoké nápady v medziach (papiera!)
Sú veci, ktoré v živote vyžadujú čas, a sú tlačové produkty, ktorým chvíľu trvá, kým si plne vychutnáte konečné výsledky. Vezmite si ako príklad katalóg. Rozhodnutie, aký bude mať formát a náklad môže trvať doslova chvíľu, zatiaľ čo výber typu papiera (tu Vám na pomoc prichádza vzorkovník papiera), zušľachtenie (lesklá, matná fólia, alebo napríklad fólia + UV lak?) a neštandardné riešenie (napr. polypropylénová vložka medzi kapitolami vo vnútri katalógu) môže zabrať oveľa viac času. Bezprostredne potom prichádza na rad grafický projekt a príprava súborov pre tlač – táto časť celého projektu môže byť časovo najnáročnejšia, ale rozhodne je to námaha, ktorá sa oplatí a akonáhle produkt zíde z tlačovej formy, obvykle vedie k nádherným efektom!
Aby projektovanie katalógov netrvalo tak dlho ako skrotenie dravej mačky, využite náš e-book , v ktorom Vás krok za krokom prevedieme procesom prípravy súboru na tlač.
V zákutiach kamufláže
Niekedy sa stáva, že hľadanie určitých produktov v polygrafickom vesmíre môže podrobiť skúške Vašu trpezlivosť. Tu prichádza na pomoc Justprint – celý v CMYKu – s kompasom v ruke, organizuje ponuku do pohodlných kategórií a skupín, a variantov jednotlivých produktov v intuitívnom selektore. Príklad? Leták nájdete na webe 3 spôsobmi:
- Zadaním výrazu „letáky“ do vyhľadávacieho poľa na stránke
- Pokiaľ prejdete do kategórie Najčastejšie objednávané, ktorú nájdete na úvodnej stránke
- Kliknutím na sekciu Všetky produkty na úvodnej stránke
Ako vidíte, leták rovnako ako chameleón spomínaný na začiatku celkom dobre splynul s rôznymi miestami webu, existujú však spôsoby, ako ho bez problémov nájsť. Drukomat bol navrhnutý tak, aby fungoval ako navigačný systém a pomohol vám nájsť cestu spleťou polygrafických možností.
Polygrafické druhy, ktorým hrozí vyhynutie
O nich len pár viet, pretože ich nie je veľa, ale napriek tomu stojí za zmienku. Máme na mysli produkty, ktoré sa v ponuke objavujú len krátku dobu (preslávené vianočné papuče!) alebo varianty produktov z dosluhujúcich surovín (končia dodávky alebo sa ich vzdávame pre ich nízku popularitu – napríklad niektoré druhy ozdobných papierov).
Ak sa stane, že produkt, ktorý si chcete objednať, zmizol z ponuky alebo hľadáte riešenie, ktoré medzi stovkami riešení na webe chýba, stačí napísať na info@justprint.sk a odoslať dopyt. Je veľká šanca, že takú zákazku splníme nad rámec štandardnej ponuky tlačiarne.
Prečítajte si tiež:
Pár príbehov o tom, prečo tlačené katalógy nevymreli ako mamuty ↓
Zaujímavosť:
Takými sezónnymi produktmi, ktoré sa na rozdiel od ohrozených druhov množia vo veľkom, sú kalendáre – v polygrafickej džungli stretnete najviac zástupcov tejto čeľade (nástenné, knižné, listové, špirálové atď.) v poslednom štvrťroku, preto stojí za zváženie zadať objednávku pred najväčším frontom na tlačových strojoch.
Druhy polygrafickej fauny a flóry už poznáme, vieme, kedy si dávať pozor a ako sa pohybovať, aby sme sa dostali do cieľa. V ďalšej časti článku, ktorá sa na blogu objaví už v najbližších týždňoch, si s mapou v ruke prejdeme zákrutami tlače a sprievodcom po neznámych polygrafických zákutiach sa stane web justprint.sk.
Zistite, ako objednať neštandardné produkty ↓