Ako navrhovať kalendáre tak, aby boli príjemné na pohľad a funkčné počas celého roka? Prečítajte si 5 praktických tipov.
1. Vyberte overené formáty
Ak viete, že vaše publikum reaguje na váš reklamný kalendár každý rok s rovnakým nadšením, držte sa toho, čo je osvedčené a obľúbené. Čím viac viete o svojich zákazníkoch, tým ľahšie sa vám bude prispôsobovať optimálny typ a formát kalendára. Máte medzi svojimi zákazníkmi automechanikov? Rozhodnite sa pre plagátový/listový kalendár, ktorý bude vždy na viditeľnom mieste v dielni. Organizujete školenia pre účtovné kancelárie? Premýšľajte o stolových kalendároch s veľkým priestorom na poznámky, rozvrhy a poznámky k významným udalostiam dňa.
Nástenný kalendár so špirálou: klasické dielo tohto žánru
Pokiaľ ide o osvedčené formáty, špirálové nástenné kalendáre sú každoročne na poprednom mieste. Sú praktické, umožňujú plánovať štvrťrok a vďaka veľkému kalendáriu sú dobre čitateľné, aj keď visia na stene mimo vášho pracovného stola.
2. Prispôsobenie sa grafickým trendom
Ak chcete, aby váš kalendár lahodil oku po celý rok, pred začatím navrhovania si pozrite grafické trendy 2024. Vyberte si smer, ktorý najlepšie zodpovedá charakteru vašej značky, a vytvorte dizajn, ktorý bude aktuálny počas 12 mesiacov. Gradientné kompozície krásne zvýraznia aj špirálový nástenný kalendár. Pyramídový stolový kalendár bude vyjadrovať minimalizmus. A do ekologického trendu zapadnú aj pyramídové kalendáre na sivom, kartónovom papieri typu kraft.
Preskúmajte grafické trendy na budúci rok ↓
✦ Nápoveda:
Podľa tohto pravidla môžete každý rok navrhnúť firemné kalendáre, ktoré sa stanú identifikačným prvkom vašej značky a príjemcovia sa budú tešiť, čím ich prekvapíte nasledujúci rok. Na podobnom mechanizme postavila spoločnosť Pantone svoju anketu Farba roka podľa Pantone.
Zistite, aká farba bude vládnuť v roku 2023 ↓
3. Prejavte svoju kreativitu
Pracujete v kreatívnom priemysle alebo jednoducho radi prekvapujete ľudí nezvyčajnými kreatívnymi nápadmi? Kalendáre vám to umožnia! Experimentujte s formátmi a typmi, každý rok vyskúšajte nový variant firemného kalendára a zistite, ktoré z nich majú u vášho publika najlepšiu odozvu.
4. Demonštrujte hodnoty
Podporuje vaša spoločnosť dôležité sociálne iniciatívy a vykonáva rozsiahle aktivity v oblasti SZP? Zverejnite to vo svojom kalendári pre zákazníkov. Dobre tu poslúži napríklad mesačná špirálová pyramída, kde môžete na každú kartičku vedľa kalendára umiestniť fotografiu alebo popis charitatívnej organizácie. Sú vašej značke blízke ekologické a environmentálne hodnoty? Vyberte si pyramídu od spoločnosti Kraft, čím poukážete na zodpovedný výber surovín pri tlači marketingových materiálov.
✦ Nápoveda:
Kraftové pyramídy môžete zabaliť do praktických recyklovaných bavlnených tašiek.
5. Vytvorenie pridanej hodnoty
Ak prevádzkujete marketingovú agentúru alebo pracujete v oblasti predaja, môžete svoj kalendár navrhnúť tak, aby zahŕňal neobvyklé sviatky alebo dôležité podujatia a konferencie v odvetví, ktoré môžu vášho zákazníka zaujímať. Predstavte si, aká bude reakcia, keď pod dátumom 3. októbra, ktorý je Svetovým dňom zákazníckej skúsenosti, nájde človek s kalendárom v ruke želanie od vás! 🙂
Prečítajte si tiež: