Aké sú najdôležitejšie médiá vonkajšej reklamy? Pozrite si príklady aplikácií vybraných vonkajších riešení a zoznámte sa s osvedčenými postupmi pre reklamu na verejných priestranstvách
V tomto článku nájdete:
- Prehľad hlavných médií vonkajšej reklamy
- Príklady aplikácií + mockupy
- Osvedčené postupy na verejných priestranstvách
Plagáty
Známe a obľúbené. Dokonale zapadajú do mestskej štruktúry a účinne priťahujú pozornosť. K dispozícii je široká škála formátov: od A3 po B0 a dokonca XXL. Najčastejšie vytlačené na kriedovom papieri, ofsetovom papieri a bannerovom materiáli s modrou zadnou stranou. Nižšie: zaujímavé makety, ktoré môžete použiť vo svojich projektoch.
Pozrite si plagáty, ktoré sú k dispozícii v spoločnosti Justprint
Backlighty
Zdobia výklady autobusových zastávok a voľne stojace expozície 24 hodín denne. Vďaka podsvieteniu sú dobre viditeľné aj po zotmení. Vinylový materiál podsvietenia veľmi dobre prepúšťa svetlo a verne reprodukuje farby a detaily tlače.
Príklad usporiadania v mestskom priestore navrhnutom pre značku Samsonite.
Pozrite si a objednajte si backlighty v Justprint
💡 Backlight a citylight — rozdiely
Backlight je veľkoformátová tlač, podsvietená zozadu.
Citylight je reklamný panel osvetlený zvnútra:
- zavesený na stĺpe alebo na stene budovy,
- zabudovaný do autobusového prístrešku,
- voľne stojaci.
Prečítajte si tiež:
Billboardy
Symbol veľkoformátovej reklamy s jedinečnou pútavosťou. Billboardy sa vyznačujú formátom a umiestnením – zvyčajne sú vysoko, aby boli viditeľné z diaľky, čím sa líšia od plagátov, ktoré sú zvyčajne umiestnené vo výške očí.
Nižšie nájdete bezplatné makety na vizualizáciu vlastného návrhu.
V Justprint vytlačíte:
Prečítajte si a využite vedomosti ↓
Bannery
Môžu mať reklamný alebo informačný charakter – napríklad na podporu volebných kampaní. Najčastejšie sa umiestňujú vonku, ale nechýbajú ani prípady, keď sú zavesené v uzavretých priestoroch. Dobre viditeľné počas dňa a v reflexnej verzii aj po zotmení.
Pozrite si reflexné bannery.
Blockout vs. frontlight bannery — rozdiely
Reklamné bannery vyrobené z frontlightu môžu byť potlačené jednostranne. Materiál je tenší ako blockout, ktorý je vhodný na obojstrannú tlač. Charakteristickou črtou blockoutu je vnútorná čierna priečka, ktorá chráni pred prenikaním svetla pri obojstranných banneroch.
💡 Oba materiály sa dajú spájať a lepiť.
Nižšie: bezplatné makety na použitie pri vizualizácii vlastných projektov.
Zistite viac o týchto produktoch:
Vlajky, stojany, nálepky, uvítacie stojany
K vonkajším reklamným prostriedkom môžu patriť aj:
a dokonca aj tlačené priestorové prvky výkladov, ktoré síce nestoja vonku, ale je ich vidieť zvonku.
Nižšie: Zaujímavá výkladná skriňa s použitím plagátov v rôznych formátoch a kartónových priestorových prvkov.
💡 Preskúmajte aj kategóriu >> Tvrdé substráty << a zistite, z čoho môžete podobné expozície vytvoriť.
Zdroje projektov prezentovaných v článku:
https://www.behance.net/gallery/113850091/Window-Expo-Hasselt
https://www.behance.net/gallery/164955021/Carnet-de-Biblioteques-de-Barcelona
https://www.behance.net/gallery/89487807/Samsonite-Campaign-Rebranding
https://www.behance.net/gallery/168036687/McDonalds-Outdoor-Billboards-Posters-2023