Pohľadnice sú polygrafické bestsellery vhodnéna rôzne príležitosti. Hoci sa primárne spájajú s dovolenkou, meninami a sviatkami, môžu byť výbornou podporou aj pre marketingové aktivity. Pozrite si ich v rôznych podobách a nechajte sa inšpirovať množstvom nesamozrejmých aplikácií.
Leták vyhodíte, pohľadnicu si necháte
Pohľadnica zvyčajne „žije” dlhšie ako leták, najmä ak je vyrobená z luxusného papiera s vyššou gramážou alebo má zušľachtenia. Takýto estetický postup smeruje vnímanie k asociácii s exkluzivitou, vďaka ktorej môže byť produkt alebo služba vnímaná ako luxusná (tento tip použite, ak svojou značku mierite do prémiového segmentu).
Výnimočné papiere, o ktorých by ste mali vedieť:
Tip:
Pohľadnica vyrobená zo vzácnych materiálov zvyčajne niekomu zostane dlhšie, je to dekorácia, ktorú sa oplatí vystaviť a znova použiť, napríklad ako záložku do knihy. Pre predĺženie jej životnosti sa oplatí o takomto použití povedať tomu, do koho rúk sa dostane (priamo alebo v balení pri objednávke).
Nižšie je zaujímavý príklad zušľachteného letáku (tlali pani), ktorý v popise zahŕňa poslanie značky. Celý projekt si môžete pozrieť tu.
Pohľadnica namiesto klasickej pozvánky
Tlačiarenský formát, akým je pohľadnica, sa osvedčí v mnohých úlohách. Príklad nižšie ukazuje použitie pohľadnice ako alternatívy namiesto klasickej skladanej pozvánky. Výberom obálky vo farbe zodpovedajúcej farebnej palete použitej na pohľadnici môžete vytvoriť zaujímavé, konzistentné sady.
Celý projekt si môžete pozrieť tu.
A k pozvánke – obálka! Pozrite sa, aké obálky ponúkame
Pohľadnica na propagáciu vlastnej kreativity
Umelecký svet často používa pohľadnicu ako doplnkový formát, napríklad k plagátu, ktorý je pre záujemcov o kúpu atraktívnou (často aj cenovo výhodnou) alternatívou k veľkoformátovým výtlačkom. Pohľadnica vzhľadom na svoje rozmery nevyžaduje veľa miesta na vystavenie, väčšinou sa zmestí do fotorámika a má v sebe istú „mobilitu”, ktorá pri väčších výtlačkoch chýba. Príkladom takéhoto využitia pohľadníc môže byť kolekcia Szymona Brodziaka, jedného z popredných poľských fotografov medzinárodného významu.
Viac tu.
Pohľadnica ako poukážka
Alebo darčeková karta! V oboch prípadoch bude formát pohľadnice dokonalý bez ohľadu na to, či si zvolíte klasické rozmery (105 x 148 mm) alebo DL.
Viac o projekte tu.
Pohľadnica dbá o rozpoznanie značky
Praktickejšia ako plagát a väčšia ako vizitka zvládne prezentácie aj tej najsofistikovanejšej a najnáročnejšej vizuálnej identifikácie. Dva zaujímavé príklady jedného autora nižšie – v kreáciách sa objavuje logo značky a farby odkazujú na paletu použitú pri vizuálnej identifikácii. Umiestnenie týchto prvkov do pozadia malebnej scenérie vyvoláva vhodné asociácie, ukotvujúce vizuálnu stránku značky v konkrétnych obrázkoch.
© Cindy Forster
Pozrite si oba projekty v plnom znení:
Kalendár z pohľadníc
Nasledujúci projekt predstavuje ďalšie zaujímavé využitie pohľadnice vo veľmi netradičnej úlohe. Kalendár vo formáte A6, pozostávajúci z 12 voľných kartičiek s vytlačeným kalendáriom, je skvelý nápad, ako vyniknúť a oživiť nezvyčajný, no veľmi praktický reklamný produkt, ktorý obdarovanému vydrží až rok!
Celý projekt si môžete pozrieť tu.