Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTlač

Tajomstvá efektívnej veľkoformátovej reklamy

autor Lenka 24 januára 2020
Autor Lenka 24 januára 2020
Tajomstvá efektívnej veľkoformátovej reklamy

Veľkoformátová reklama je jedným z najefektívnejších reklamných nosičov – avšak za predpokladu, že je správne navrhnutá a realizovaná. Aké sú tajomstvá efektívnej vonkajšej reklamy?

Stanovte si cieľ veľkoformátovej reklamy

Pilierom každej úspešnej outdoorovej kampane je dobre premyslená stratégia a dokonale prispôsobené nástroje. Veľkoformátová reklama musí byť dobre naplánovaná a šitá na mieru potrebám odberateľov a danej značky. Premyslite si, či chcete imidžovú alebo predajnú kampaň. Stanovte si, aký cieľ chcete dosiahnuť, čo a koho chcete osloviť. Toto musí byť absolútny základ, ku ktorému budete postupne prispôsobovať obsah a vzhľad svojich bannerov.

veľkoformátová reklama v metre
Zdroj: Unsplash.com

Kto je príjemcom reklamných bannerov?

Keď už viete, čo chcete sprostredkovať, premýšľajte o tom, ako to prispôsobiť očakávaniam príjemcov. Premýšľajte o tom, komu smerujete svoje posolstvo. Veľkoformátová reklama – áno – smeruje k veľkej a veľmi rozmanitej skupine príjemcov, efektívny banner by však mal z davu vybrať cieľovú skupinu, a práve ju zaujať. Ak budete chcieť osloviť všetkých, pravdepodobne neoslovíte nikoho.

veľkoformátová reklama
Zdroj: Pinterest.com

Na koho zacieliť veľkoformátovú reklamu?

Najjednoduchší spôsob, ako vybrať príjemcov, je predstaviť si konkrétnu osobu – „modelového“ zákazníka. Čo najpresnejšie popíšte potenciálneho príjemcu – jeho vzhľad, osobnosť, ciele a potreby. Čo má rád, ako vyzerá jeho deň, čo chce a čo očakáva? Ak je táto osoba takmer hmatateľná, porozmýšľajte o tom, ako by ste oslovili túto osobu pri stretnutí naživo. Zamyslite sa nad tým, aké slová, argumenty a obrázky by ju mohli presvedčiť, aby využila Vašu ponuku. Potom si predstavte situáciu, keď príjemca nájde Vašu vonkajšiu reklamu – čo vtedy robí, o čom môže premýšľať a čo by ho mohlo zaujímať?

veľkoformátová reklama na budove
Zdroj: Pinterest.com

Outdoorová reklama – menej je viac

No dobre, už máte cieľ kampane, skupinu príjemcov a nápady pre svoj banner. Čo teraz? Teraz je čas zamestnať grafika, ktorý premení Vaše nápady na veľkoformátovú reklamu. Ak máte vypracovanú knihu firemnej vizuálnej identity, pamätajte, že všetky materiály, vrátane billboardov musia byť s ňou zhodné. Dôsledne používajte stanovené farby, rozloženie a logo. A ako navrhnúť efektívny reklamný banner? Pamätajte, že na banneri treba zachovávať umiernenosť – nepreplňujte ho obsahom, dbajte o to, aby bol transparentný a čitateľný. Príjemca mu bude venovať len chvíľu – nepremárnite ju.

jednostranný banner
Sieťovina Mesh

Namiesto opisovania ukážte

Vo veľkoformátovej reklame je obraz dôležitejší ako slovo. Nepoužívajte veľa textu, pretože ho nikto nestihne (a nebude ochotný) prečítať. Adekvátny slogan a obraz musia povedať všetko hneď na prvý pohľad. Nenúťte príjemcov premýšľať, čo mal autor na mysli (iba ak je to „teaser“). Pamätajte, že Váš slogan by mal byť krátky a stručný. Dlhšie formy nechajte na letáky a reklamné katalógy. Pritiahnite pozornosť, upozornite, prilákajte a zaujmite príjemcu, ale nie za každú cenu. Lacné triky môžu priniesť viac strát ako ziskov. Je lepšie investovať do dlhodobých odkazov, ako sa sústrediť na krátke výstrelky (napr. urážlivé, agresívne slogany).

  • Jednostranný banner

Na čom tlačiť veľkoformátovú reklamu?

Závisí to od toho, aký efekt chcete dosiahnuť, a aký rozpočet a reklamný nosič máte. Klasický reklamný banner spolu s očkami a zváraním – s rozmerom asi 3 x 1 m dostanete za približne 21 EUR bez DPH. Ak Váš nosič umožňuje zobrazenie obidvoch strán bannera, oplatí sa trochu doplatiť a vybrať obojstranný banner. Ak chcete, aby Váš odkaz upútaval živými farbami vo dne aj v noci – dobrou voľbou bude reflexný banner. Ak má byť Vaša veľkoformátová reklama umiestnená na lešení alebo na budove – najlepším materiálom bude bannerová sieťovina, ktorá prepúšťa svetlo a vzduch (nazývaná sieťovinou mesh).

0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Lenka

Predchádzajúci článok
Ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty?
Nasledujúci článok
Vizuálna identita reštaurácie

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Trendy v grafickom dizajne 2021 – časť 1

24 februára 2021

Zabaľte to do papiera! Takéto balenia si musíte...

18 februára 2021

Od reklamy po umenie. Krátka história plagátu

11 februára 2021

Farba roku 2021 podľa Pantone

4 februára 2021

Vyniknite! Úloha obalov v e-commerce

19 januára 2021

Tlačiarenské bestsellery. Poznáte ich všetky?

8 januára 2021

Smer: obaly a krabice! Pozrite si inšpiratívne príklady

15 decembra 2020

Druhy papiera v tlači – časť 2 –...

4 decembra 2020

Druhy papiera pre tlač – papiere natierané, nenatierané...

19 novembra 2020

Kreatívny kartón Multiloft – možnosti, ktoré potešia každého

13 novembra 2020

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

O mne

O mne

Autor

Lenka

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Instagram

No images found!
Try some other hashtag or username

Zostať v kontakte

Facebook Instagram Pinterest

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty?

    16 januára 2020
  • 2

    Dokonalé vizitky v 5 krokoch

    7 februára 2020
  • 3

    Mobilná reklama na vozidlách – čo treba vedieť

    5 marca 2020
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved.


Späť hore