Dnes to bude ľahké, príjemné a neobvyklé! Katalógy totiž nemusia vždy slúžiť na prezentáciu firemnej ponuky, ako tie, ktoré poznáte z obchodov s nábytkom a interiérovým dizajnom alebo zo supermarketov.
Formát šitej brožúry alebo lepeného katalógu sa skvele osvedčí v roliach, ktoré s obchodom priamo nesúvisia, ale nejakým spôsobom sú s ním späté, pretože – ako ukážu nasledujúce príklady – predmetom predaja sa stane vášeň pre konkrétnu tému, pohoda vďaka kolorterapii a dokonca vlastná značka! Čítajte ďalej a zistite, či tieto nápady kupujete. 🙂
Zin
Zin je podľa definície malá, nezávislá publikácia, ktorú vytvárajú skupiny fanúšikov určitého fenoménu a ich cieľovou skupinou sú často ľudia s podobnými záujmami. Ziny môžu mať veľkosť od niekoľkých až po desiatky strán a obvykle sa objavujú v brožúrovej forme vo formáte klasického časopisu, aj keď to nie je vždy pravidlom. Koľko nápadov, toľko rôznych projektov a niekoľko z nich nájdete nižšie.
Zin pre ľudí, pre ktorých je samba celý svet!
Viac tu.
Zin venovaný umeniu, navrhnutý Inês Ferreira.
Celý projekt je k dispozícii tu.
Zin o ženách, nielen pre ženy.
Viac tu.
Omaľovánka
Omaľovánka sa vymyká schéme „kniha pre deti“ a jej moderné použitie (nástroj využívaný v relaxačných technikách alebo stimulujúci kreativitu či materiál vzniknutý ako výsledok CSR aktivít firiem) mení spôsob uvažovania o tomto formáte, ktorý môže byť dokonale adaptovaný do podoby katalógu. Nižšie sú tri kreatívne príklady.
Omaľovánka používaná v terapeutickom procese.
Relaxačná omaľovánka pre dospelých a zároveň špirálový katalóg v neobvyklom prevedení.
Kombinácia omaľovánky a komiksu v jednom. Šitý katalóg je pre také typy projektov ako stvorený!
Viac tu.
Mestský sprievodca
Tu je ďalšie zaujímavé použitie. Možnosť použitia menšieho formátu a malého objemu robí z katalógu – najmä šitého – perfektného tlačeného sprievodcu – mestom alebo čímkoľvek iným. 🙂
Krásny a šikovný sprievodca, navrhnutý Salmou Ali Alkadi
Viac tu.
Firemná publikácia
A tá môže mať mnoho podôb! Od výročnej správy až po firemný spravodaj. Pre väčšie objemy lepšie poslúži lepený katalóg (ako v príklade uvedenom nižšie), pre „menej objemné“ publikácie bude lepší šitý katalóg.
Viac informácií o projekte nájdete tu.
Portfólio
Propagácia vlastnej značky je rovnako dôležitá ako marketingové aktivity veľkej firmy. Je to v podstate jednočlenná spoločnosť, takže vyžaduje riadnu prezentáciu pred potenciálnymi klientmi a obchodnými partnermi. A keď sa pohybujete v kreatívnom priemysle, je to v podstate must have pre každého človeka, ktorý hľadá nové zákazky.
Príklad osobného portfólia Jolandy van Rooyen v podobe tlačeného lepeného katalógu.
Pozrieť celý projekt. Inšpirovalo vás niektoré neobvyklé využitie katalógov? Vlastný projekt dáte na papier tu >> Justprint.