S vonkajšou reklamou nie je spojených mnoho obmedzení. Dáva príležitosť byť kreatívny aj s malým rozpočtom. Existuje veľa vecí, ktoré môžete urobiť, aby si Vás všimli. Stačí si zapamätať niekoľko najdôležitejších aspektov. Tu je niekoľko tipov, ako vytvoriť dobrú šou.
Popri silnej konkurencii na trhu sa každý deň snažíte byť stredobodom pozornosti. Použitím vonkajšej reklamy vo svojej marketingovej stratégii môžete upútať pozornosť verejnosti. Kľúčom k úspechu je výber najlepšieho miesta. Umiestnite svoje vonkajšie reklamné materiály do oblastí s vysokou premávkou a chodcami. A čo viac, ak je Vaša reklama dobre pripravená a vyhotovená, budete mať väčšiu šancu na získanie nových zákazníkov.
Ako navrhnúť vonkajšiu reklamu?
Vytvorenie zaujímavej a atraktívnej vonkajšej reklamy je kľúčové, aby si našla svoje miesto v mysliach príjemcov. Efektívna reklama musí byť navrhnutá tak, aby upútala pozornosť ľudí pri ich každodenných činnostiach – počas šoférovania, prechádzkach po meste, nákupoch či čakaní na transport. Keďže ide o veľkú výzvu, pripravili sme 4 tipy, ktoré Vám pomôžu navrhnúť vlastnú vonkajšiu reklamu, aby si Vás všimli:
1. Zbytočne to nekomplikujte
Pokiaľ ide o externý marketing, Vaše bannery, billboardy alebo plagáty sa musia dostať do povedomia príjemcu za necelých desať sekúnd. Najlepšie médiá vonkajšej reklamy upútajú pozornosť čitateľa za sekundu alebo dve! Tento efekt dosiahnete použitím efektnej grafiky, ktorá rozpráva príbeh, alebo pridaním krátkeho, pútavého sloganu k produktu.
2. Farby používajte s rozumom
Farba je jedným z najjednoduchších spôsobov, ako upútať pozornosť ľudí. Rôzne farby vyjadrujú rôzne nálady a emócie. Aj keď je dôležité používať výrazné a zreteľné farby, uistite sa, že sú v súlade s identitou Vašej značky.
3. Trochu humoru sa vždy hodí
Jedným z najefektívnejších spôsobov, aby si Vás všimli, je pridať do svojho projektu štipku humoru. Pomocou jednoduchej slovnej hračky ľahko vyniknete a ľudia si zapamätajú Váš vtip. Nezabúdajte však, že Vášmu humoru musí rozumieť každý, aby ste získali náležitý dopad.
4. Efekt sa skrýva v kvalite
Ani tá najkreatívnejšia vonkajšia reklama neurobí ten správny dojem, ak je nekvalitná. Bledé farby, rozmazanie alebo nevhodný podklad, ktorý neznesie meniace sa poveternostné podmienky, môžu zmariť všetku Vašu snahu. Vysoká kvalita tlače, kvalitné materiály a tým aj osvedčená tlačiareň sú základom pre čo najlepšiu prezentáciu Vašej reklamy.
5. Otestujte si svoju kreativitu
V závislosti od účelu Vašej vonkajšej reklamy to môže byť jednoduchý informačný banner, farebný plagát s jednoduchým posolstvom alebo obrovský a originálny billboard. Aby Váš vonkajší reklamný materiál vynikol, mali by ste použiť rôzne metódy. Rovnako ani kreatívne nápady nemusia byť vždy zložité. Niekedy stačí jednoduchý, no originálny a zábavný nápad. Nielenže si Vás všimnú, ale zanecháte aj trvalý dojem.
Zapamätajte si tiež, že jedna vonkajšia reklama, aj keď bude najlepšie navrhnutá, nestačí. Najlepší efekt dosiahnete kombináciou rôznych druhov vonkajšej reklamy. Veľké billboardy pri diaľniciach, menšie plagáty a vlajúce vlajky v centre mesta vytvoria súvislú kampaň a umožnia Vám osloviť široké publikum.
Oplatí sa staviť na viac ako jeden druh vonkajšej reklamy?
Jedným z hlavných cieľov marketingu je zvýšiť viditeľnosť značky, takže ak chcete, aby si Vás všimli, nestačí mať na frekventovanom mieste obrovský banner alebo billboard. Svoju reklamu bude určite potrebné obohatiť inými druhmi reklamných materiálov, ako sú vlajky, plagáty alebo nálepky. Mali by ste sa zamyslieť aj nad dodatočnou podporou Vašej vonkajšej reklamy rôznymi neštandardnými aktivitami. Aby bol Váš banner alebo vlajka viditeľná pre každého, skúste umiestniť ďalší reklamný materiál tam, kde by to nikto nečakal. Vďaka efektu prekvapenia si Vás okoloidúci určite zapamätajú.
Odkiaľ čerpať inšpiráciu
Starým dobrým zvykom je sledovať konkurenciu. Vďaka tomu budete vedieť, či sú Vaše marketingové plány dostatočne dobré na to, aby ste porazili svojich súperov, a analýza trhu pomôže Vašej spoločnosti získať výhodu nad ostatnými v reklamnom svete. Tiež sa oplatí sledovať veľkých hráčov, ako propagujú svoje produkty. Inšpirácia od tých najväčších môže Vašej spoločnosti priniesť hmatateľné výhody.
____________
Zdroj:
https://joemonster.org/art/25500
https://twitter.com/marketing_birds/status/1275717055451410433
https://movia.media/moving-billboard-blog/how-does-billboard-work/