Atraktívny obal je polovicou úspechu produktu. Zaujímavý vonkajší vzhľad nabáda k tomu, aby sme sa naň pozreli bližšie, dotkli sa ho, dozvedeli sa o ňom viac. Obal je spôsob, ako vyniknúť, zvýšiť svoju popularitu a tým aj predaj. Ako pristúpiť k otázke návrhu a vytvoriť taký projekt, ktorý poteší tváre príjemcov?
➤ Hľadajte, experimentujte, buďte originálny
Kľúčom k úspechu je originálny nápad a realizácia, ktorá drží krok s jedinečným a neopakovateľným konceptom. Mohlo by sa zdať, že v tejto veci nemáme veľa možností – obmedzený tvar, počet surovín a formátov neumožňujú príliš veľa priestoru na predvádzanie. V praxi je to však úplne iné, čo vám dokážem na nasledujúcich príkladoch.
Jednoduchý obal, neobvyklá grafika
Vašu pozornosť môže pritiahnuť aj krabica na produkt typického tvaru. Pozrite sa na príklady, ktoré napriek svojej klasickej podobe nesklamú v boji o záujem potenciálneho zákazníka. Dva rôzne prístupy – jeden skoncentrovaný na výraznom, charakteristickom vzore a živých farbách a druhé – zamerané na posolstvo, ktoré jasne naznačuje účel produktu.
Obaly likéru značky Tinctures from Lviv. Projekt: Yaroslav Shkriblyak. Vtáky sú také výrazné, že takmer počujeme ich štebotanie.
Prvým z nich je projekt obalu dechtového mydla. Potlače nadväzujú do štruktúry zriedeného mydla rozmazaného na rovnom povrchu a príjemca je vtedy okamžite zameraný na úžitkové vlastnosti produktu. Pozornosť tohto diela priťahuje minimalizmus, čo môže byť atraktívnym rozlišovacím znakom medzi výrobkami so živšími farbami. Projekt: Anastasia Azarenok.
Druhý príklad ukazuje, že obal môže robiť lepšiu robotu ako samotný výrobok (pretože čo môže byť neobyčajné na obyčajnej gumičke na vlasy?). Je tu zdôraznená úžitková funkcia produktu a jednotlivé držiaky na gumičky predstavujú ich rôzne použitie. Kus lepenky s dierovaním, zaujímavá potlač a profilované miesto na pripevnenie produktu – vidíte, ako málo treba na to, aby sme získali zaujímavý vzhľad, ktorý presvedčí záujemcov k nákupu?
Rôzne formáty, zušľachtenia a zábava s formou
Obyčajnú krabičku môžeme skrášliť, alebo skôr začarovať! – pridaním niekoľkých “vylepšení“, ktoré určite upútajú pozornosť. Uvediem 3 príklady – všetky od jedného výrobcu, ktorý našiel spôsob, ako rozlíšiť výrobky v tak veľmi nasýtenom segmente, akým je kozmetický priemysel.
Klasický tvar obalov tejto série produktov bol doplnený o ďalšie vizuálne hodnoty – veľké rozmery, výrazné písmo a zušľachtenia v podobe holografického laku. Zdá sa, že samotný obal hovorí “kúpte ma” a keď budete nablízku, budete ho naozaj počuť. Projekt: LG Beauty.
Dva formáty, pozlátenie a rovnaký vzor na obaloch a výrobkoch. Klasické široké pruhy a polka dot – pôsobia elegantne a konzistentne a celok Vás nabáda k tomu, aby ste svoje nákupy doplnili o doplnkové produkty. Projekt: LG Beauty.
Niekedy je nedostatok extravagancie pridanou hodnotou
Obal bez „skrášlení” môže byť tiež stratégiou na odlíšenie produktu na trhu, najmä ak zodpovedá filozofii značky alebo vlastnostiam produktového radu. Takým príkladom je balenie sójových sviečok a jemných aerosólov Hygge Nights – pridanie niečoho navyše by narušilo harmonickú konštrukciu vizuálnej identifikácie.
#LessIsMore
➤ Krabica DIY box – od návrhu po prevedenie
Ak ste si už vybrali typ a formát krabice, je na čase zamyslieť sa nad materiálom, z ktorej bude vyrobená. Aby ste si vybrali ten pravý, stojí za to poznať základné rozdiely medzi jednotlivými podkladmi. Nižšie nájdete krátku charakteristiku, ktorá vám pomôže získať lepšiu predstavu o druhoch kartónov, z ktorých si môžete na justprint.sk vybrať svoje obaly.
📦 Kraftliner
Tento typ papiera sa vyznačuje vysokou odolnosťou proti roztrhnutiu a veľmi dobre sa na ňom tlačí. Jeho hlavnou výhodou sú pevnostné parametre – ak potrebujete pevnú krabicu, ktorá má dlho vydržať, aj po preprave, Kratfliner bude perfektnou voľbou a gramáž 250 g poskytne konštrukcii primeranú tuhosť. Ak má obal vyzerať EKO – vyberte hnedú variant.
📦 Kartón GC1 Neo Board
Je dobre známy z balení výrobkov každodennej potreby – kozmetiky, liekov, zdravotníckeho materiálu a potravín. Belosť kartónu umožňuje vytvárať elegantné prémiové krabice a gramáž 300 g zaisťuje primeranú pevnosť stien a účinne chráni výrobok pred poškodením. Kartón Neo Board má certifikáty FSC a ISEGA a úspešne absolvoval test ROBINSON, vďaka čomu je vhodným materiálom pre styk s potravinami. Dostupná gramáž je 300 g. Kartón je možné zušľachtiť matnou alebo lesklou fóliou a selektívnym UV lakom.
📦 Kartón Custom Kote
Sila a všestrannosť kartónu Custom Kote vám umožnia realizovať aj tie najnáročnejšie obalové projekty. Natieraná strana je ideálna na tlač a druhá – nenatieraná – budí dojem čistoty a prirodzenosti. Medzi dvoma povrchmi sú tvrdé, odolné prírodné a recyklované vlákna. Krabica vyrobená z kartónu Custom Kote vydrží náročné prepravné alebo skladovacie podmienky, zatiaľ čo gramáž 345 g sa dobre osvedčí pri balíkoch s veľkou hmotnosťou. Kartón je možné zušľachtiť matnou alebo lesklou fóliou a selektívnym UV lakom.
📦 Kartón GC2 Alaska
Dvojnásobne potiahnutá Alaska je vysoko kvalitný kartón typu GC2 so zvýšenou tuhosťou a hrúbkou, a súčasne s nižšou gramážou, čo znamená, že je možné použiť nižšiu nominálnu plošnú hmotnosť kartónu a znížiť spotrebu materiálu v kilogramoch, pri zachovaní rovnakého počtu produktov. Kartón je certifikovaný na priamy kontakt so suchými, vlhkými a mastnými potravinami, preto sa perfektne osvedčí v obaloch pre potravinársky a farmaceutický priemysel. Biela a krémová farba kartónu umožňuje vytvárať elegantné a graficky pokročilé projekty. Dostupná gramáž je 330 g. Kartón je možné zušľachtiť matnou alebo lesklou fóliou a selektívnym UV lakom.
📦 Kartón Ovaro
Ovaro je viacvrstvová hnedo-hnedá lepenka vyrobená zo 100% recyklovaného papiera. Dokonale hladká na oboch stranách a rovnako sýte odtiene hnedej na vrchnej aj spodnej časti umožňuje vytvárať jedinečné projekty obalov. Ovaro je elegantný podklad na výrobu obalov pre kozmetiku, farmaceutiká a domáce spotrebiče. Kartón Ovaro má certifikát FSC, schválenie pre styk s potravinami a certifikát bezpečnosti hračiek EN 71-3. Gramáž 350 g zaručuje vysokú tuhosť obalov.
Nebojte sa zušľachtení
Ak ste sa oboznámili s popismi materiálov, viete už, že niektoré z nich je možné zušľachtiť. V ponuke Justprint.sk máte na výber:
- lesklú fóliu,
- matnú fóliu,
- matnú fólia + selektívny lak.
Potiahnutie krabice fóliou jej dodá exkluzivitu a obal bude príjemný na dotyk, a bude evokovať pekné asociácie ešte pred zabalením produktu. Zušľachtenie vybraných prvkov grafického návrhu selektívnym lakom vám umožní zdôrazniť, čo je pre klienta najdôležitejšou správou.
Zoznámte sa s konfigurátorom
Pokiaľ ste si už vybrali formát, náklad a typ suroviny, je načase pripraviť vhodný grafický návrh, na základe ktorého bude vykonaný produkt a potlač. V tejto fáze si môžete vybrať z 2 riešení:
- súbor s projektom na tlač si pripravíte svojpomocne alebo s pomocou grafického dizajnéra (pokyny nájdete v časti Pokyny do tlače po kliknutí na vybraný produkt na našej webovej stránke, priamo pod selektorom)
- použijete konfigurátor obalov, v ktorom si môžete vytvoriť projekt úplne od začiatku
Nemáte projekt a chystáte sa použiť konfigurátor? Stiahnite si pokyny, ktoré sme pre vás pripravili, a pozrite sa, ako krok za krokom prejsť celým procesom návrhu krabice. Pokiaľ máte v hlave čo i len obrys konceptu, môžete smelo začať!
Neviete, od čoho začať? Čítajte a dozviete sa viac:
Keď budete mať pripravený projekt, môžete potvrdiť objednávku a čakať na zásielku, ktorú máte u nás zadarmo.
Máte nejaké otázky? Napíšte nám na info@justprint.sk