Prvá časť bola pridávaní do balíka, personalizácii, odmeňovaní a… spájaní offline a online aktivít. V tomto článku nájdete ďalšie nápady, ako pomocou polygrafie a tlačových materiálov zvýšiť svoje šance na ziskové online podnikanie. Pozrite sa, ako ešte vám v tom môže pomôcť polygrafia.
Prvú časť článku nájdete tu >> [odkaz]
#5 VYBERAJTE NESAMOZREJMÉ RIEŠENIA
Čo sa zvyčajne pridáva do zásielky? Najčastejšie ide o baliaci papier, nálepka, leták alebo poukážka, nie tak často katalóg alebo tlačiarenský reklamný predmet. Ak sa vyhráte s obsahom a formou, ľahkým spôsobom zviditeľníte svoju značku a pozitívne prekvapíte osobu, ktorá bude rozbaľovať svoju objednávku. Ako to môžete urobiť? Nižšie uvádzame dva príklady, ktoré stimulujú fantáziu:
- Tlačené katalógy – použite ich na prezentáciu najpredávanejších produktov vo vašom obchode – môžu zaujať človeka, ktorý sa pri ich zhliadnutí v katalógu rozhodne kúpiť doplnkové produkty. PROTIP: Nepodávajte iba suché informácie, ale pridajte do popisu trochu farby napr. tak, že predstavíte príbeh každého produktu alebo pridaním recenziu osoby, ktorá daný produkt odporúča.
- Obyčajná pohľadnica môže získať výnimočné kúzlo, ak sa pohráte s formátom a efektmi. Voľba štvorcového tvaru a zušľachtení (napr. selektívny lak na vybraných grafických prvkoch alebo potiahnutie pohľadníc na dotyk príjemnou fóliou soft touch môže na dlho uchovať zážitok s týmto reklamným materiálom).
Neviete, od čoho začať? Vyskúšajte tieto produkty
#6 EXPERIMENTUJTE
Bod 6 je v podstate rozšírením 5. bodu. Vyhýbajte sa nudnému klišé a ponúknite niečo celkom iné!
Na tento účel sa oplatí použiť neštandardné reklamné materiály (napr. tričká alebo reklamné predmety, na ktoré môžete aplikovať vlastný grafický návrh a branding – písali sme o tom v predchádzajúcej časti tohto článku). Dobrým riešením je tiež použitie netradičných surovín na vytvorenie jedinečných reklamných materiálov. Potrebujete nápovedu? Pozrite sa na tento príklad – reklamná taška zo sieťoviny mesh, ktorá sa štandardne používa na potlač bannerov, je jedným z najzaujímavejších nápadov, ako vyjsť z konvencie.
Experimentujte s inými produktmi podľa chuti – pozrite sa na ponuku v selektore (je to miesto, kde si vyberáte parametre produktu pri objednávke, označené modrým rámikom na snímke nižšie), uvidíte, aké suroviny si môžete vybrať, požiadajte Google o rozdiely medzi jedným a druhým papierom (alebo si objednajte vzorky a vzorkovníky uvedené vyššie) a pohrajte sa so štruktúrou. Čím nezvyčajnejšie a originálnejšie riešenie vymyslíte, tým ľahšie si vašu značku zapamätajú.
Pri hľadaní inšpirácie si môžete pozrieť aj tento článok
#7 VZDELÁVAJTE
Spojte príjemné s užitočným!
Obal môže byť efektný a praktický zároveň. Zásada nevyhadzuj a opätovne použi sa vzťahuje nielen na predávané produkty, ale aj na obaly a všetko, čo je súčasťou zásielky s objednávkou. Pozrite si príklady nižšie – jednoduchá poštová krabica môže získať druhý život, ak si pripomeniete, že môže byť znova použitá. Obal môžete opätovne použiť pri vrátenom tovare – vhodná anotácia úplne odvádza pozornosť od stavu krabice a zároveň vytvára vzhľad spoločensky zodpovednej a ekologickej značky.
#8 VYUŽÍVAJTE ŠANCU
Šance na efektívny predaj pomocou tlačených materiálov. Nech vám papier poslúži ako médium pre personalizovanú alebo unikátnu ponuku, ktorú nenájdete v žiadnom internetovom obchode.
✦ Podľa správy Retail Advertising and Marketing Association 47 % zákazníkov pravdepodobne začne online dopyt potom, ako uvidia neštandardnú tlačenú reklamu.1
Ide o takmer každú druhú osobu, ktorá zadáva objednávku vo vašom obchode! Oplatí sa teda riskovať a niečo vytlačiť? Necháme vás premyslieť si túto otázku spolu s odkazom na miesto, kde si všetky tieto spomínané nápady môžete vyskúšať. ↓
↑1http://www.creativeover.com/7-useful-print-marketing-trends-enhance-customer-experience/