Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTlač

Billboard – umenie, výtvor, komunikačné médium, alebo nechcená ozdoba miest?

autor Justprint 17 augusta 2020
autor Justprint 17 augusta 2020 0 Komentár

Billboardy – pre niektorých potrebné zlo a pochybná ozdoba miest, pre iných forma umenia a dokonalý nástroj pre marketingovú komunikáciu. Aj keď vzbudzujú veľa kontroverzií, môžeme ich prestať úplne používať a celkovo preniesť propagačné činnosti na nehmotný a nepolapiteľný digitálny produkt? A nebolo by také konanie spojené s nenapraviteľným poškodením tak inzerentov, ako aj príjemcov?

Koniec vonkajšej reklamy?

V decembri 2019 kampaň „White Christmas” kanadskej kreatívnej agentúry WUNDER opäť oživila diskusiu o billboardoch vo verejnom priestore. V mestách sa objavili biele obdĺžniky, ktoré nahrádzali farebné plagáty, reklamy na autobusoch a zastávkach. Biele billboardy vyvolali veľa vzrušenia a agentúra, ktorá investovala 10 000 dolárov, získala nielen slávu, ale – čo je dôležitejšie – vyvolala diskusiu o vonkajších aktivitách.

Sme naozaj tak unavení z reklám, ktoré nás bombardujú zo všetkých strán, najmä v predvianočnom období? A bol by náš život naozaj lepší, keby billboardy úplne zmizli z verejných priestorov?

  • Biele billboardy
  • Biele billboardy
  • Biele billboardy

Nápad sa bráni sám

Odpoveď na vyššie uvedenú otázku znie: nevyhnutne. Dobre navrhnutý billboard stále dokáže vyvolávať emócie a mať pozitívny vplyv na príjemcu. Prekvapivý výtvor, hra farieb, 3D prvky – veľkoformátová reklama môže stále vzbudiť obdiv a podľa princípu „sky is the limit” ju môže obmedziť iba predstavivosť tvorcu. BBC predviedla ukážku takéhoto umenia pri príležitosti premiéry seriálu Dracula. Originálny nápad a použitie súmraku ako spúšťača na aktiváciu obrazu skrytého na billboarde viedli k prekvapujúcemu efektu, ktorý ťažko dokázali prekonať aj tí najtvrdší protivníci tejto formy reklamy.

Billboard ako živý

Ďalším príkladom kreatívneho prístupu k billboardom je myšlienka Leo Burnetta pre McDonalds, ktorá hľadal myšlienku na prelomenie imidžu reťazca ponúkajúceho rýchle občerstvenie a chcel propagovať ponuku šalátov. Úloha bola splnená doslova! Spoločnosť McDonalds sa rozhodla vytvoriť „živý billboard”, na ktorom sa objavil nápis Fresh Salads a logo McDonalds. Neznie to príliš veľkolepo? Pokiaľ by to bola skutočne obyčajná tlač, výtvor by pravdepodobne nevzbudil veľký záujem. Tento reťazec sa však rozhodol pre neštandardné riešenie – nápis bol vyrobený zo sadeníc šalátu, ktorý každým dňom rastli a stále viac exponovali slogan propagujúci čerstvé menu v McDonald’s. Prekvapivý spôsob reklamy bol hit a asociácie vyvolané pohľadom na billboard – „priateľsky, ekologicky a zdravo” – presne zasiahli predpoklady tohto projektu.

Kto vypil moju Coca-Colu?

Prázdna fľaša, keď si najviac smädný? Rebrík vyvoláva podozrenie, že nás niekto predbehol. Tento skvelý výtvor, ktorú vytvorila kanadská agentúra, okrem skutočnosti, že kypí vynaliezavosťou ako pretrepaná fľaška Coca-Coly, má tiež cenný aspekt gamifikácie – pri pohľade na billboard sa najskôr pýtame, či tu zostal rebrík úmyselne, aby sme sa po ňom vo svojej fantázii za chvíľu vyšplhali po odmenu, ktorou je slamka. 😊

  • Billboardy Coca-Cola
  • Billboardy Coca-Cola

Nápad na billboard je polovicou úspechu

Okrem nápadu je dôležitá aj realizácia. Spoločnosti NIKE sa podarilo majstrovsky zvládnuť kombináciu týchto dvoch aspektov. Billboardy propagujúce nové modely obuvi sa objavujú v neobvyklých formátoch a miestach, ktoré dokonale zodpovedajú mestskej štruktúre. Nižšie je uvedená jedna z najzaujímavejších projektov tejto značky. Mimochodom, zaujímalo by ma, koľko vodičov pri pohľade na túto reklamu inštinktívne stlačilo brzdu. 😉

Billboard Nike

Týchto niekoľko príkladov už ukazuje, že billboardy môžu byť úspešne zaujímavým reklamným médiom a nekonvenčné výtvory prelomia túto často pochybnú slávu tejto podcenenej formy vonkajšej reklamy. Odporúčame vám experimentovať a hrať sa s návrhom – premyslený 3D billboard s prvkami gamifikácie môže byť fantastickým riešením, aby vynikol pred konkurenciou a zostal v mysliach kupujúcich dlhšie ako banner v digitálnej podobe.

Zmotivovali Vás? Navštívte Justprint a pozrite si našu ponuku digitálnych a ofsetových billboardov. A ak po prečítaní tohto článku máte na mysli niečo šialenejšie, opýtajte sa na neštandardné projekty našich konzultantov.


Zdroj grafických materiálov:

  • wunder.ca
  • wvs.topleftpixel.com
  • lrps.pl
  • reklamyswiata.wordpress.com
0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Predchádzajúci článok
Katalógy – efektívny nápad na propagáciu
Nasledujúci článok
Projektové trendy 2020 – 1. časť

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Obaly počas boja o zníženie výrobných nákladov produktov....

19 septembra 2024

Eko, čiže polygrafia z druhej strany – polygrafický...

12 augusta 2024

Jedinečné a nezabudnuteľné – preskúmajte možnosti povrchovej úpravy...

25 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B4

18 januára 2024

Prekvapte tým, čo je vnútri. Reklamná tlač e-commerce

11 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B3

28 decembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B2

14 decembra 2023

Tlač bestsellerov v slávnostnej atmosfére

30 novembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B1

23 novembra 2023

Polygrafická inšpirácia vo farbách jesene

16 novembra 2023

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zostať v kontakte

Facebook Instagram

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Kalendáre – čas na zaujímavé projekty!

    2 októbra 2020
  • 2

    Ako propagovať stavebnú firmu?

    31 júla 2020
  • 3

    Formáty papiera v tlači – A6

    26 októbra 2023
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved. Nastavenie súborov cookie


Späť hore