Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTlač

Katalógy – efektívny nápad na propagáciu

autor Justprint 7 augusta 2020
autor Justprint 7 augusta 2020 0 Komentár

Katalóg je jedným z najznámejších tlačených reklamných materiálov, jeho história siaha až do roku 1648. Táto forma reklamy prešla skúškou času a zdá sa, že sa to tak čoskoro nezmení. Katalógy nie sú len nástrojom na prezentáciu ponuky, ale sú tiež kanálom komunikácie s príjemcom a miestom, kde môžete porozprávať svoj vlastný príbeh, dať sa spoznať a prezentovať svoje hodnoty, ktoré zastávate.

Príklad ide zhora

Reklama prostrednícvom katalógov má mnoho výhod – môžete vo svojej ponuke ukázať celú škálu produktov alebo služieb, alebo vybrať tie, ktoré chcete predávať najviac. Táto forma reklamy ponúka aj obrovské možnosti v oblasti neštandardných riešení. Príklad? Predstavte si text, ktorý je prepletený vysokokvalitnými fotografiami a grafikou, zušľachtenia zdôrazňujú aspekty a detaily, podčiarkujúc to, čo je najdôležitejšie, a neštandardné substráty rôznej gramáže a feelingu interagujú s používateľom, pričom tiež zapájajú dotyk a ovplyvňujú vnímanie značky z pohľadu reklamného katalógu.

Nepresvedčili Vás tieto argumenty? Prezrite si praktiky vedúcich pracovníkov v rôznych priemyselných odvetviach. Najvýraznejším príkladom je IKEA, ktorá urobila zo svojho katalógu kultový produkt a od roku 1951 neustále vydáva ďalšie vydania. Môžete hľadať ďalšie príklady bližšie, vo Vašom okolí – rýchlo sa presvedčíte, že adresáre sú všade!

Katalóg ako zdroj informácií

Katalóg môžete brať ako rozšírenú verziu vizitky, ktorá obsahuje nielen informácie o ponuke, ale aj také sekcie ako „O firme”, „Naša história” alebo „Spoznajte naše hodnoty”. Komunikačná funkcia je v tomto prípade nadriadená – osoba, ktorá si prezerá katalóg, by po jeho prečítaní mala mať pocit, že sa dozvedela všetko, čo potrebovala, a mala by vedieť, kde nájsť konkrétne informácie, ak sa k nim bude chcieť v budúcnosti vrátiť.

Povedzte svoj príbeh

Katalóg sa dá použiť aj v komunikácii, ktorá sa netýka priamo ponuky firmy. Ak Vám záleží na vytvorení vzťahu s príjemcom a zvyšovaní dôvery vo svoju značku, tak sa okrem štandardného „katalógového obsahu” (ponuka firmy a kontaktné údaje) postarajte aj o „nepredajnú” časť. Jednou z najzaujímavejších sekcií v katalógoch sú zvyčajne kapitoly, ktoré rozprávajú o histórii spoločnosti alebo predstavujú jej hodnoty. Umiestnite túto časť na samý začiatok katalógu a zaveďte príjemcu do svojho sveta, a keď sa už dáte spoznať (z tej najlepšej strany!), v ďalšom kroku hladko prejdite na prezentáciu svojej ponuky. Čo poviete? Myslíte si, že vďaka tomuto postupu sa Vaše šance na to, že katalóg bude prehliadnutý až do konca, zvýšili?

Prekvapte svojho príjemcu

Navrhnite katalóg tak, aby bol iný než všetky ostatné. Vložte medzi text atraktívne grafiky, vysoko kvalitné fotografie a realistické vizualizácie produktov. V grafickom koncepte sa nebojte používať expresívne, nezvyčajné farby, prekvapujúce kombinácie a nekonvenčné riešenia, ktoré prinútia používateľa sa na chvíľu zastaviť a popremýšľať o tom, čo má pred očami. Pri navrhovaní katalógu využite technické možnosti, ktoré ponúka profesionálna tlač, vyberte si vylepšenia, ktoré budú tvoriť výnimočné skúsenosti používateľa pri jeho kontakte s používateľom.

Ak chcete získať efekt premium, ktorý si bude príjemca pamätať po dlhú dobu, vyberte si zušľachtenia. V Justprint máte na výber:

  • matná fólia + parciálny UV lak
  • matná fólia
  • lesklá fólia
  • fólia soft touch + parciálny lak

Pozrite sa, ako vyzerá katalóg, v ktorom sa použili zušľachtenia:

Rozloženie obsahu a formát katalógu

Bude tiež dôležité to, ako sa text bude prekrývať s obrázkami. Pri navrhovaní katalógu nezabudnite, že platí pravidlo „pravej strany” (najdrahšie reklamy v časopisoch sú práve tam!), pretože ľudské oko skenuje text zľava doprava. Predtým, ako začnete pracovať na grafickom koncepte, vyberte formát vášho katalógu – kreácia bude usporiadaná inak vo formáte A4 a bude vyzerať inak, ak bude katalóg tlačený na štvorec.

Zaujímavosť: V Justprint máte k dispozícii až 8 formátov katalógov – vyberte si ten, ktorý bude najviac vyhovovať Vášmu nápadu:

Na výber sú tiež 3 spôsoby spojenia katalógov. V závislosti od objemu, pre ktorý sa rozhodnete, si môžete objednať:

  • lepený katalóg
  • zošívaný katalóg
  • katalóg so špirálou

Pozrite sa, ako sa tieto 3 varianty líšia:

Katalógy zapájajú viac zmyslov príjemcu

Na rozdiel od digitálnej reklamy má katalóg hmatateľnú hodnotu a priťahuje viac pozornosti ako online aktivity. Postarajte sa o to, aby bol dotykový zážitok používateľa príjemný a vyvolal efekt pozitívneho prekvapenia. Na dosiahnutie tohto cieľa bude potrebný správne vybraný papier. Nebojte sa experimentovať testovaním kriedových, ozdobných, kraftových podkladov alebo ofsetu s vyššou gramážou, vďaka čomu bude mať príjemca pocit, že má v rukách prémiový produkt, aj keď ešte žiaden z nich nedržal v rukách.

Hľadáte neštandardné riešenia, ktoré ste nenašli na našich stránkach? Spojte sa s našim centrom pomoci zákazníkom. A ak chcete zistiť, prečo katalógy nevyhynuli ako mamuty, pozrite si tento článok:

Prečo katalógy nevyhynuli ako mamuty?

Zdroj fotografií:

  • https://www.underconsideration.com/fpo/archives/2015/07/khalvadjian-avocats-sales-brochure.php
  • https://creativemarket.com/adekfotografia/2247781-Graphic-Design-Portfolio-Template?u=slvDev#fullscreen
  • https://designtemplateplace.com/product/business-brochure-template-44314
  • https://dribbble.com/shots/5838008-Brand-Guidelines
  • https://creativemarket.com/misterryart/1866548-FLORYA-Creative-Corporate-Brochure?u=justmockups
  • https://yalegraphicdesign.tumblr.com/post/151331155404/booksfromthefuture-empty-orchestra-by-jkl
0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Predchádzajúci článok
Ako propagovať stavebnú firmu?
Nasledujúci článok
Billboard – umenie, výtvor, komunikačné médium, alebo nechcená ozdoba miest?

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Obaly počas boja o zníženie výrobných nákladov produktov....

19 septembra 2024

Eko, čiže polygrafia z druhej strany – polygrafický...

12 augusta 2024

Jedinečné a nezabudnuteľné – preskúmajte možnosti povrchovej úpravy...

25 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B4

18 januára 2024

Prekvapte tým, čo je vnútri. Reklamná tlač e-commerce

11 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B3

28 decembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B2

14 decembra 2023

Tlač bestsellerov v slávnostnej atmosfére

30 novembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B1

23 novembra 2023

Polygrafická inšpirácia vo farbách jesene

16 novembra 2023

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zostať v kontakte

Facebook Instagram

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Kalendáre – čas na zaujímavé projekty!

    2 októbra 2020
  • 2

    Ako propagovať stavebnú firmu?

    31 júla 2020
  • 3

    Ako si vybrať najlepšie reklamné plagáty?

    16 januára 2020
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved. Nastavenie súborov cookie


Späť hore