Papier je stále zvodný a čo je zaujímavé, že jeho postavenie vo svete, v ktorom dominujú digitálne médiá, nie je vôbec ohrozené. Papier má v sebe „to niečo” a komunikácia v tlačenej verzii pracuje efektívnejšie ako jeho virtuálny náprotivok. Ako používať tlačené materiály na prilákanie príjemcov a efektívne tvoriť potreby kupujúcich?
Mozog sa nedá oklamať
Účinnosť správy, ktorá je určená príjemcovi z papierového média, je vyššia ako v prípade rovnakého obsahu v digitálnej verzii. Vo svojom výskume to preukázala agentúra Millward Brown (trvanlivosť správy na tradičnom papierovom médiu sa porovnala s trvanlivosťou správy z online zdrojov) a spoločnosť trueIMPACT, ktorá na zákazku kanadskej pošty vykonala analýzu vplyvu tlačenej reklamy na také aspekty, ako je čas strávený analýzou obsahu reklamy, ľahkosť asimilovania obsahu a schopnosť zapamätať si ho. Správy prezentované na výtlačkoch boli účastníkmi štúdie zrozumiteľnejšie a ľahšie zapamätateľné ako ich digitálne náprotivky.
Zaujímavosť
Najviac detailov si z predstavených správ v papierovej forme zapamätalo 75 % respondentov. Rovnaké podrobnosti uvedené v digitálnej podobe si zapamätalo iba 44 % respondentov.
Papier má v sebe viac pravdy
Zdá sa, že v časoch všeobecnej „stimulácie” a hľadania spôsobov na spomalenie tempa, papier spĺňa prísľub oddychu, aj keď – paradoxne – ovplyvňuje viac zmyslov ako digitálna forma. Kontakt s obsahom na papieri vyžaduje všadeprítomnú interakciu, ktorá zase umožňuje lepšie zapamätanie a vyvoláva spojenia v mozgu, ktoré pri pripomenutí správy vyvolávajú konkrétne asociácie. Papier vďaka svojej fyzickosti, gramáži, textúre a zápachu oveľa silnejšie zapája našu sieť nervových spojení, ktoré sú spojené s priestorovou pamäťou, vďaka ktorej zostáva s príjemcom dlhšie a vytvára v jeho hlave obraz produktu, na ktorý sa pozeral, čo ho robí menej abstraktným, a teda dosiahnuteľnejším.
TIP:
Pri objednávaní reklamných materiálov na tlač si zvoľte neštandardný papier a zušľachtenia, napr. fóliu soft touch, ktorá na dotyk pripomína broskyňovú šupku. Držanie takejto vizitky alebo katalógu v ruke bude pre príjemcu príjemné a navodí milé spojenia.
Na rozdiel od digitálnej formy, papier je hmatateľný, má svoju vlastnú fyzickosť, špecifickú štruktúru a vôňu, čo z neho robí oveľa lepšieho nosiča emócií ako digitálne médiá. Existuje dôvod, prečo si stále vyberáme tradičné knihy alebo časopisy pred ich virtuálnymi, lacnejšími verziami. Často radšej zaplatíme viac, ale máme záruku jedinečných dojmov čítania priamo z papiera.
Asociácie so značkou
Tlačené materiály pomáhajú ľahšie vyvolať asociácie so značkou. Pretláčané alebo lakované logo na zložke, použitie princípu kontrastu v projekte, alebo nezvyčajný formát propagačného materiálu (napr. darčeková krabička typu giftbox, ktorá má okrem užitočnej vizuálnej identifikácie značky aj svoju úžitkovú hodnotu) – to je len niekoľko príkladov na kreatívne využitie sily média, akým je papier.
Reklama v tlačenej forme, napriek tomu, že je statická a dvojrozmerná, môže vyvolať dojem blízkeho kontaktu s produktom, aj keď ešte nedošlo k nákupu. Je zaujímavé, že produkt, ktorý sme videli v časopise alebo katalógu, sa nejakým spôsobom „materializuje” v našich mozgoch a tento obraz má silu podobnú fyzickému pôsobeniu (napr. keď skúšame nejaký produkt alebo sa ho môžeme dotknúť). Tu sa ale kúzlo papiera nekončí. Dôležitý bude aj druh tlače a sýtosť farieb. Čím bližší je efekt originálu, tým väčšia je pravdepodobnosť, že sa zákazník rozhodne kúpiť produkt alebo službu. Pri objednávaní propagačných materiálov pre svoju firmu zvážte výber riešení, ktoré zaručia najvyššiu kvalitu tlače.
Pridajte k balíku doplnky, ktoré spríjemnia Vašim zákazníkom nakupovanie a bude ďalším médiom na identifikáciu značky, ktoré zvýši dosah potenciálnych kupcov.
Nápoveda:
Ak v katalógu prezentujete fotografie svojich výrobkov, postarajte sa o prekvapivé prvky, ktoré pritiahnu pozornosť čitateľa a sústredia jeho pozornosť na veci, ktoré sú pre Vás dôležité. Jedným zo spôsobov je použitie parciálneho laku, ktorý Vám pomôže elegantne a štýlovo zobraziť vybrané detaily.
Informatívna hodnota
Papier môže byť tiež lepším médiom na sprostredkovanie podrobných správ. Zatiaľ čo väčšina reklám je navrhnutá tak, aby nedochádzalo k „preťaženiu” príjemcu informáciami, predaj v segmente B2B si často vyžaduje poskytnutie rozsiahlejšieho obsahu (napr. s podrobnou špecifikáciou danej služby). Poskytnutie týchto informácií na papieri môže zvýšiť porozumenie zákazníkov a pozitívne ovplyvniť ich nákupné zámery.
Sila papiera je nespochybniteľná. Znamená to však, že by sme sa mali vzdať digitálnych aktivít a sústrediť svoje úsilie na dolaďovanie tlačených materiálov? Samozrejme, že nie. Kľúčom k úspechu bude kombinácia činností v oboch kanáloch a šikovná kombinácia fyzických a virtuálnych foriem propagácie. Budovanie zákazníckych vnemov a skúseností na všetkých možných kontaktných miestach zvýši predajné šance a bude pracovať na povedomí značky medzi súčasnými a potenciálnymi kupujúcimi. Navštívte Justprint alebo kontaktujte nášho konzultanta a požiadajte ho o individuálnu ponuku pre Vašu firmu.