Budovanie obrazu stavebnej firmy je ako stavba domu – o jeho životnosti rozhodujú znalosti, materiály a pevné základy. Ako efektívne propagovať svoju stavebnú spoločnosť na internete, na letákoch a iných tlačených materiáloch? Uvádzame niekoľko tipov, ktoré Vám môžu pomôcť
Sú stavebné letáky efektívne?
Aj keď nechýbajú osoby, ktoré neveria ich efektívnosti – letáky pre stavebné spoločnosti môžu byť v skutočnosti obrovským nástrojom na prilákanie zákazníkov. Prečo? Hlavne preto, že stavebné a renovačné spoločnosti získavajú zákazníkov hlavne priamymi prostriedkami – z odporúčaní alebo prostredníctvom reklamy a tlačených materiálov. V prípade letákov je možné okrem samotných kontaktných údajov predstaviť aj širšiu ponuku – spolu s cenníkom a fotografiami z konkrétnych projektov.
Leták pre stavebnú firmu osloví priamo zákazníka – súčasného alebo budúceho. Vďaka nemu posilníte obraz profesionálnej firmy. Jednoducho to funguje, najmä v tomto odvetví! Začnime od začiatku, teda od stratégie stavebnej firmy.
Buďte iní – použite dobrú stratégiu
Konkurencia je obrovská, a preto, aby ste sa neutopili v mori podobných ponúk, stojí za to nájsť niečo, čím sa budete odlišovať. Nejde však o agresívnu reklamu, ale o konkrétnu hodnotu ponúkanú používateľovi. Najlepším spôsobom, ako zvýšiť efektívnosť svojich reklamných a marketingových aktivít, je vytvorenie konzistentnej dlhodobej stratégie. Mala by obsahovať rovnako usmernenia týkajúce sa vizuálnej identity stavebnej firmy, ako aj knihu štýlu – čiže plánovaný spôsob komunikácie. To je základ, na ktorom sa zakladajú všetky reklamné a marketingové činnosti.
Content marketing pre stavebné firmy
Určite sa oplatí zaviesť zásady content marketingu – rovnako na internete, ako aj pri tlači letákov a iných materiálov propagujúcich firmu. Jednoducho povedané – content marketing pre stavebníctvo a renováciu znamená dlhodobú stratégiu zameranú na budovanie vzťahov. Jeho pilierom je neustále sa učiť a reagovať na potreby zákazníkov (vrátane ich predbiehania). Ak vytvárate obsah pre stavebnú spoločnosť, nezamerajte sa na jedinečnosť svojej značky, ale ponúknite používateľovi konkrétnu hodnotu – odpovedzte na jeho potrebu a podeľte sa o svoje know-how.
Ako tvoriť obsah pre renovačnú a stavebnú firmu?
Nebojte sa zdieľať svoje vedomosti, tipy a zručnosti – publikujte návody, hodnotné výrobky pre domácich majstrov a všetko, čo môže byť pre používateľa skutočne užitočné. Dobre fungujúci CM sa pre stavebnú spoločnosť sa môže zmeniť na inbound marketing – mechanizmus, v ktorom zákazník vyhľadáva sám a nájde Váš obsah. A výsledok? Získate cenný obsah, pohyb a posilníte si svoju pozíciu odborníka a klient dostane odpoveď na svoju potrebu. Tieto zásady by sa mali uplatňovať na rôznych kanáloch – rovnako aj na internete (publikovanie cenných článkov, videí a infografík), ako aj na letákoch, katalógoch a iných tlačených materiáloch.
Ako vytvoriť leták pre stavebnú firmu?
Či už navrhujete leták pre domácich majstrov, údržbárov alebo veľkú stavebnú firmu – je dobré to urobiť poriadne. Tu sú niektoré pravidlá, ktoré priblížia Váš leták k dokonalosti.
- Miera – čím menší je obsah, tým väčšia je šanca, že ho príjemca úplne absorbuje. Uvádzajte iba konkrétne veci – na rozdelenie obsahu používajte krátke vety, odrážky a iné spôsoby delenia odsekov.
- Počet strán – v prípade krátkych informácií s výzvou pre kontakt, vystačí obojstranný leták, ak chcete pridať fotografie a mapy – vyberte si skladaný leták, ktorý umožní príjemcovi čitateľne rozvinúť obsah.
- Pravopis a štylistiku by malo skontrolovať najmenej niekoľko ľudí. Preklepy, medzery pred interpunkčnými znamienkami alebo štylistické chyby – je lepšie ich odhaliť skôr, ako to urobí príjemca.
- Obsah by sa mal vytvárať s prihliadnutím na jazyk výhod, najlepšie podľa schémy AIDA (Attention, Interest, Desire, Action).
- Farba – pred odoslaním súboru tlačiarni sa nezabudnite uistiť, že leták bol projektovaný vo farebnom priestore CMYK. Nezabudnite tiež pridať fotografie v správnom rozlíšení.
- Atraktívne zľavy a kupóny sú prvkom, ktorý významne zvyšuje účinnosť letákov. Pridaním svojho zľavového kódu do letáku zvyšujete šancu, že si zákazník Vašu reklamu uchová (a použije ju pri najbližšej príležitosti).