V dobe digitálneho marketingu a online obchodovania majú tlačené marketingové materiály, ako sú letáky, brožúry alebo poukážky, stále významné miesto v stratégiách elektronického obchodovania. Pozrite sa, ako ich môžete efektívne využiť pri svojich propagačných aktivitách v elektronickom obchode.
Tlačový marketing v elektronickom obchode – hlavné výhody
Tlačené reklamné materiály dopĺňajú aktivity v digitálnom svete a pomáhajú budovať jedinečné zážitky medzi značkou a spotrebiteľom, ktoré online reklama neposkytuje. Tlačená reklama je príležitosťou na oslovenie nového publika, zvýšenie lojality existujúcich zákazníkov a zvýšenie predajného potenciálu. Tlačené marketingové komunikácie podporujú up- a cross-sellingové aktivity a podporujú interakciu so značkou.
Dobrý výrobok nestačí na to, aby konkuroval iným značkám s podobným profilom ponuky. Vytlačené doplnky, ktoré dopĺňajú objednávku vo vnímaní objednávajúceho, sú príjemným prekvapením a zanechávajú pozitívny dojem z nákupu ešte dlho po rozbalení balíka.
Pre značku 8PM bola voľba nasledovná:
- poukážky so zľavou na ďalšie nákupy
- skladané letáky prezentujúce komplementárne produkty
- darčekové krabičky typu gift-box (kocka)
- štvorcové letáky vyzývajúce na účasť v odporúčacom programe
- vizitky s logom a poslaním spoločnosti
- baliaci papier s logom značky
Vytlačené samolepiace etikety dopĺňajú konzistentný súbor reklamných tlačovín.
Reklamná tlač napomáha oslovovať nové publikum
Nespornou výhodou tlačených marketingových materiálov je ich účinnosť pri dosahovaní nových cieľových skupín. Internet je presýtený propagačným obsahom, takže online reklamy sú čoraz častejšie ignorované (tzv. bannerová slepota) alebo blokované. Tlačené marketingové materiály stále poskytujú zaujímavý prvok, ktorý môže pritiahnuť pozornosť zákazníkov. Ďalšou výhodou je špecifickosť tlačenej reklamy, ktorá je menej rušivá ako digitálna reklama (letáky, katalógy a iné tlačené materiály možno uložiť a pozrieť si ich v prípade potreby).
Na tomto mieste treba spomenúť aj haptiku, ktorá dáva papieru výhodu oproti pixelom.
Haptika, známa ako hmatové inžinierstvo, je odbor, ktorý sa zameriava na vzťahy medzi človekom a hmotou, v ktorých dochádza k dotyku.
Haptické (hmatové) vnemy dopĺňajú tradičnú komunikáciu prostredníctvom zraku (obrázky, text) a sluchu (zvuky, reč). Čím viac zmyslov pôsobí medzi značkou a príjemcom, tým väčšia je šanca na komunikačný úspech.
Viac informácií o haptike nájdete v tomto článku ↓
Reklamné tlačoviny posilňujú imidž značky
Tlačené marketingové materiály pôsobia v prospech imidžu značky. Starostlivo navrhnuté letáky, katalógy alebo brožúry s použitím prvotriednych tlačových efektov vedú k asociáciám, ako sú profesionalita, estetika a pozornosť venovaná detailom. To môže následne podnietiť špecifické skupiny spotrebiteľov k rozhodnutiu o kúpe.
Pozrite si náš Pinterest a pozrite sa, ako vyzerajú zásielky najznámejších svetových luxusných značiek. ↓
Sila tlače na propagáciu špeciálnych ponúk a zliav
Vytlačené kupóny, poukážky a zľavové kódy sú skvelým spôsobom propagácie špeciálnych ponúk a zliav v elektronickom obchode. Zákazníci radi šetria peniaze, preto ich poskytnutie fyzických kupónov môže povzbudiť k nákupu. Okrem toho možnosť fyzicky predložiť kupón v stacionárnom obchode alebo získanie personalizovaného zľavového kupónu – napríklad k narodeninám – môže byť ďalším podnetom na nákup.
💡 Nápoveda
Poukážka so zľavovým kódom vytlačená na personalizovanej papierovej darčekovej poukážke bude pôsobivejšia ako rovnaký kód zaslaný elektronicky.
Pozrite si → personalizované poukážky
Reklamná tlač zlepšuje zážitok zákazníka
Tlačené marketingové materiály sú silným nástrojom pri budovaní pozitívneho zážitku z nakupovania. Personalizované letáky, vianočné pohľadnice alebo samolepky v limitovanej edícii priložené k objednávke sú doplnky, ktoré nestoja veľa, ale výrazne prispievajú k procesu zvyšovania lojality existujúcich zákazníkov. A väčšia lojalita znamená ľahšie rozhodnutie o ďalšom nákupe.
Pozrite si → personalizované letáky
Tlač v období rozbaľovania (unboxingu) rastie na význame
Vytlačený reklamný materiál je pridanou hodnotou v čase rozšíreného rozbaľovania (unboxingu). Obsah zásielky prezentovaný počas rozbaľovania pred verejnosťou v živom vysielaní alebo nakrúcanie zverejnené na Instagrame je často rozhodujúcim faktorom pre nákup. Recenzenti hodnotia nielen výrobky, ale aj balenie a ďalší obsah balíčka. Dodatočné bezplatné predmety v balíku – nálepky, ďakovné karty za nákup, vizitky so sloganom odkazujúcim na hodnoty vašej značky a adresou vášho internetového obchodu – budú atraktívnymi „výplňami“, ktoré v divákoch vzbudia dojem, že vaša značka dáva viac ako objednané produkty.
Napriek rastúcej popularite online marketingu majú vytlačené reklamné materiály stále dôležité miesto v podporných aktivitách elektronického obchodu. Sú účinným nástrojom na oslovenie širokého publika, zlepšujú vnímanie značky, pomáhajú šíriť informácie o akciách a sú dôležitým prvkom pri budovaní výnimočnej zákazníckej skúsenosti.
Prečítajte si tiež
Zdroj grafiky:
https://www.behance.net/gallery/110416979/Coupon-discount-offer-banner-design
https://www.behance.net/gallery/178458991/The-Cake-Shop-Voucher-Design