Billboardy a iné vonkajšie reklamné nosiče často stoja na svetlej strane moci. Veľký formát sa s obľubou využíva na informačné a sociálne mediálne kampane a len málo vecí dokáže lepšie sprostredkovať to, čo má za úlohu vyjadriť. Niekoľko dobrých príkladov nájdete v tomto článku.
Čo je rovnako škodlivé ako cigarety?
“ Výskumy ukazujú, že osamelosť a izolácia môžu byť rovnako škodlivé pre zdravie ako vyfajčenie 15 cigariet denne,“ takto sa píše na plagátoch nadácie ALONE, ktorá bojuje proti osamelosti starších ľudí. Kampaň sa objavila na vonkajších reklamných nosičoch v Spojenom kráľovstve.
Pozrite si tento produkt: Veľkoformátový plagát
Namiesto cigariet
Aj spoločnosť McDonald’s sa rozhodla bojovať proti problému „fajčenia“. V Indii sa objavili plagáty s typickou škatuľkou od cigariet naplnenou hranolkami. Cieľom kampane, ktorá sa uskutočnila v júni tohto roku v metropolitných oblastiach, bolo podporiť spoločné úsilie o budúcnosť bez dymu.
Je však výmena cigariet za hranolky dobrý krok, keď ide o zdravie? O tom by sa pravdepodobne dalo diskutovať
Namiesto hranoliek
„Vymeňte nezdravé jedlo za zdravé“ – jednoduchá textová správa a výstižné ilustrácie sú silnou stránkou kampane, ktorá nabáda ľudí, aby zmenili svoje stravovacie návyky. Billboardy a plagáty pre organizáciu WHO navrhli študenti zo Školy reklamy v Gíze.
Pozrite si: digitálne billboardy
Oslavujte zodpovedne
4. júl – Deň nezávislosti v Spojených štátoch – je dôležitým sviatkom v americkej kultúre. Intenzívne oslavy v tomto období však majú za následok najvyššie percento smrteľných nehôd spôsobených jazdou pod vplyvom alkoholu. V kampani, ktorá varuje pred sadaním si za volant po požití alkoholu, sa používajú klasické propagandistické plagáty, ktoré majú vyvolať zamyslenie sa a ovplyvniť rozhodnutia s cieľom pomôcť znížiť tieto negatívne štatistiky.
Pozri: reklamné vlajky
Spomaľte
Nielen triezvo, ale aj s rozvahou. Kampaň spoločnosti Volkswagen upozorňuje na problém nepozornej a príliš rýchlej jazdy. Dôsledky prekročenia rýchlosti sú názorne ilustrované na príkladoch, ktoré vôbec nesúvisia s bravúrou. Čo sa stane, keď na tachometri svieti viac ako 12 km/h? Je jednoduché si to predstaviť.
Plagáty, ktoré pre Volkswagen navrhla argentínska pobočka DDB.
Pre spoločné dobro
Pri príležitosti Svetového dňa životného prostredia a v súlade so svojou filozofiou Kyosei, ktorá znamená „žiť a pracovať spoločne pre spoločné dobro“, pripravila značka Canon kampaň vyzývajúcu k environmentálnemu povedomiu. Na plagátoch sú v podobe balíčka vizualizované faktory, ktoré dusia planétu – rastúci odpad, plytvanie vodou a znečistenie ovzdušia.
Siehe: Jednostranné plagáty
Zdroj:
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/loneliness-kills
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/america-needs-sober-drivers
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/stairs-694d939e-3c79-4b66-9e8e-230133c67d1e
https://www.adsoftheworld.com/campaigns/saving-the-earth