Aký obsah dať do katalógu? Pozrite si 3 tipy pre 3 rôzne odvetvia a vytvorte si vlastnú, ideálnu kompozíciu.
1. Dizajnové štúdio
V tomto prípade budú rovnako dôležité krásne fotografie ako aj samotný text. Pri navrhovaní by ste mali zachovať rovnováhu medzi týmito dvoma formami komunikácie.
Vzorová tematická štruktúra katalógu:
1. O nás / O firme
Použite pravidlo “skôr upútavka ako román”. Nepreháňajte to na samom začiatku s veľkým množstvom textu – veď predsa to najdôležitejšie ukrývajú nasledujúce stránky.
2. Služby alebo Výrobky / Produktový rad
Prezentujte to, čo ponúkate, v súlade s grafickou stránkou katalógu. Ak vám záleží na minimalistickom vzhľade, ktorý sa spája s prémiovým segmentom, uplatnite ľahkosť aj v tejto oblasti. Dokonale sa tu osvedčí pravidlo 1 produkt – 1 dvojstránka. Pridajte k tomu fotografie vysokej kvality a zostavte ich so zmyselnými odsekmi textu, ktoré budú obsahovať len tie najdôležitejšie informácie o predávaných produktoch či ponúkaných službách.
3. Popis procesu navrhovania
Pri navrhovaní je samotný proces tvorby služby alebo produktu rovnako zaujímavý ako to, čo vzniká ako jej výsledok. Predstavte svoju prácu krátkym popisom každého kroku — od konceptu až po výrobu.
4. Testimoniály
Zákaznícke recenzie sú nápomocné pri rozhodovaní o kúpe alebo rozhodnutí o spolupráci. Využite túto možnosť vo svojom reklamnom katalógu.
5. Kontakt
Použite vnútornú stranu obálky na konci katalógu alebo poslednú dvojstránku. Iné riešenie nájdete v ďalšom projekte v tomto článku.
Nižšie: Katalóg štúdia, ktoré sa špecializuje na projekty interiérového dizajnu.
✅ Produkt na fotkách: zošívaný katalóg.
2. Firma poskytujúca služby — IT
Služby predstavujú taký segment trhu, v ktorom sa počítajú kompetencie. V katalógu spoločnosti poskytujúcej služby bude dôležitejší ako fotografie taký text, ktorý si môžete zaujímavo usporiadať vo forme zoznamov, časových osí alebo informujúcich grafík.
Vzorová tematická štruktúra katalógu:
1. Predslov/O firme
Využite celú plochu dvojstránky. Na jednu stranu umiestnite typické informácie pre sekciu “O nás”, na druhú predstavte poslanie a víziu, ktorá to celé šikovne uzavrie.
2. Oblasti činnosti
IT je široké odvetvie, preto hneď na začiatku uveďte oblasti činnosti, aby ste neplytvali časom ľudí či firiem, ktoré hľadajú niečo úplne iné.
3. Poradenstvo a služby
Prezentujte obsah v krátkych blokoch textu alebo – ak nevyžadujú popis – vo forme názvov s grafickými prvkami odkazujúcimi na konkrétnu službu.
4. Kompetencie
Absolútna nevyhnutnosť, ak ponúkate služby – je to napokon vaša konkurenčná výhoda a podobných spoločností pôsobiacich v rovnakom odvetví je naozaj veľa.
5. Partneri
Ak vyvíjate služby spoločne s inými firmami, vyhraďte si časť katalógu, kde o tom spomeniete. Takéto informácia môžu byť taktiež rozhodujúce pre predaj.
6. Zákazníci
Túto sekciu môžete usporiadať do zaujímavej grafickej formy, pričom namiesto textu použijete logotypy.
7. Kontakt
Kontaktné údaje umiestnite na vonkajšej strane obálky. Je to pohodlné riešenie pre ľudí, ktorí hľadajú práve tieto informácie – nevyžaduje si prezeranie celého obsahu.
Pri tomto type publikácií sa osvedčí tak špirálový, zošívaný, ako aj lepený katalóg.
3. Posilňovňa
Nič tak dobre nenabáda k nákupu tréningových plánov alebo permanentiek na posilňovňu ako dobre zobrazené efekty fyzickej námahy. Katalóg s ponukou posilňovne alebo športového centra by mal byť papierovou emanáciou výhod, aké prináša šport.
Vzorová tematická štruktúra katalógu:
1. Úvod
Umiestnite tu dve vety o spoločnosti, ktorú rozviniete v ďalšej časti, alebo motivačný citát či slogan, ktorý bude nabádať k prevráteniu na ďalšiu stranu katalógu.
2. O nás
Rozviňte informácie o firme z úvodu alebo pridajte ďalší obsah. Mal by to byť krátky popis k veci.
3. Vízia a poslanie
Ukážte, že vám záleží na niečom väčšom a nielen na samotnom predaji športových služieb. Ak je časťou vášho podnikania propagácia zdravého životného štýlu alebo snaha o zlepšenie pohody a sebahodnotenia zákazníkov, neexistuje lepšie miesto, kde by ste o tom mohli spomenúť.
4. Ponuka/Tréningové balíčky
Katalóg má podporovať predaj, preto sa nebojte tejto sekcii venovať viac priestoru ako ostatným. Jednotlivé služby prezentujte na vyhradených dvojstránkach a dopĺňajte text fotografiami v pozadí. Na konci sekcie môžete pripraviť zhrnutie rôznych variantov balíčkov vo forme tabuľky.
5. Stroje a zariadenia
Zohľadnite ľudí, ktorí budú chcieť používať iba telocvičňu. Informácie o dostupnom vybavení budú pre nich rovnako dôležité ako informácie o cene pernamentky.
6. Tím
Bežecké pásy a tréningové priestory sú polovicou úspechu športového centra. Tým druhým je personál. Ukážte ho v akcii, najlepšie priamo pri interakcii so zákazníkmi. Viac priestoru v tejto sekcii môžete venovať aj prezentácii profilov jednotlivých trénerov a tréneriek.
7. Prečo sa oplatí trénovať u nás?
Predstavte čísla a údaje — koľko ľudí trénuje vo vašom zariadení, ako často vykonávate servis zariadenia, koľko skriniek je v šatniach alebo voľných bežeckých pásov počas špičky.
Pozvite osobu, ktorá prešla metamorfózou vo vašom športovom centre a je pripravená povedať svetu o svojej premene, aby sa podieľala na tvorbe časti katalógu. Skutočné úspešné príbehy motivujú oveľa viac než 5 hviezdičiek na Google (aj keď tie sú rovnako dôležité).
8. Kontakt
Kontaktné údaje môžete umiestniť na koniec alebo na každú stranu katalógu vo forme “päty” – toto riešenie bude vyzerať dobre v horizontálnom usporiadaní návrhu.
✅ Vaša ponuka sa nezmestí na niekoľkých stranách? Vyberte si zošívaný katalóg.
Zdroje grafík a projektov:
https://www.behance.net/gallery/142582847/Profile-Company-Software
https://www.behance.net/gallery/160834141/This-is-This-is-Sport-Training-Centre-Brochure