Firemný reklamný katalóg bude určite užitočný pri každodenných stretnutiach so zákazníkmi, ako aj počas veľtrhov, podujatí a rôznych obchodných udalostiach. Čím sa líšia a ako si vybrať reklamný katalóg, po ktorom konkurencii spadnú sánky?
Načo mi je firemný katalóg?
Odpoveď samozrejme závisí od veľkosti, špecifík a obchodného profilu vašej firmy. Pravdou však je, že katalógy sú užitočné pre väčšinu firiem. Reklamné firemné katalógy umožňujú predstaviť danú spoločnosť v čitateľnej a efektívnej forme, od ktorej je ťažko odtrhnúť zrak.
Reklamné katalógy sú ideálne počas veľtrhov a obchodných rokovaní – sú praktickým doplnkom rozhovorov s dodávateľmi. Reklamné katalógy nám umožňujú rýchlo predstaviť naše projekty, produkty a ďalšie podrobnosti o našom podnikaní. Je to dobré zhrnutie alebo vstup pred rozhovorom so zákazníkmi. Odovzdávaním brožúry – dávame záujemcom vstupenku na spoznanie našej firmy a nadviazanie plodnej spolupráce.
Aké by mali byť reklamné katalógy?
Profesionálne katalógy pre firmy by mali byť čitateľné, estetické a prepracované textovo aj graficky. Je tiež dôležité, aby boli v súlade s obrazom Vašej spoločnosti a knihou vizuálnej identity (ak ju máte). Pri navrhovaní katalógov je potrebné venovať pozornosť správnemu a zaujímavému obsahu, kvalite tlače a materiálom, na ktoré sa bude tlačiť. Najdôležitejšie body sú uvedené nižšie.
- Pri navrhovaní reklamných katalógov venujte pozornosť dobrému zloženiu, primeraným rozstupom, ako aj použitému typu písma (jeho font, veľkosť a zarovnanie). Je tiež dôležité nepreťažovať katalóg informáciami. Pamätajte, že ide o to, aby ste zákazníka zaujali a nie ho prestrašili množstvom informáciami.
- Samozrejme, veľký význam má obsah zaradený do reklamného katalógu – mal by byť nevyhnutný, špecifický, a tiež pútavý a výstižný. Nenechajte zákazníkov, aby sa nudili dlhými, hustými blokmi textu – radšej stavte na zaujímavé vety, citáty, rámčeky a charakteristické znaky. Nemusíte vyčerpať tému, ak by to malo vyčerpať čitateľa.
- V reklamnom katalógu – namiesto rozprávania – radšej ukážte. Namiesto použitia prázdnej chvály – ukážte konkrétne údaje – počet zákazníkov, výsledky testov a príslušné certifikáty. Pokiaľ je to možné – vyplňte katalóg názormi spokojných zákazníkov – tzv. spoločenský dôkaz rovnosti je dôležitým mechanizmom na budovanie Vašej dôveryhodnosti.
- Vyberte správny formát a typ katalógu. Typ papiera, kvalita tlače a kníhviazanie nie sú bezvýznamné. Nižšie nájdete prehľad troch najdôležitejších typov reklamných foldrov.
Viazanie reklamných katalógov pre firmy
- Reklamný katalóg so šitou väzbou. V tomto katalógu spôsob, akým sú spojené stránky, pripomína viazanie v zošitoch – sponky na chrbte. Zošívaný katalóg je ideálny pre malé reklamné brožúry – od 4 do 56 strán. Môžete si vybrať z rôznych formátov a typov komponentov – obaly, ako aj vnútorná časť.
- Firemný reklamný katalóg so špirálovitým viazaním. Takéto firemné katalógy fungujú dobre ako prezentácia ponuky firmy a jej produktov – malých a stredných spoločností. Ich kapacita je zvyčajne medzi 8 a 56 stranami. Tu sú stránky spojené špirálou vo zvolenej farbe. Výhodou špirálového reklamného katalógu pre firmy je pohodlné prevracanie stránok.
- Reklamný katalóg s lepenou väzbou PUR. Je to trvanlivé viazanie kníh, skvelé na vytváranie hrubých katalógov a štúdií. Lepenie PUR je trvalé, aj keď bude váš katalóg obsahovať množstvo strán a bude často používaný. Použité lepidlo sa nerozpadne ani nestráca svoje vlastnosti – aj keď je vystavené vysokým alebo nízkym teplotám. Obyčajné lepené katalógy majú zvyčajne 48 až 256 strán.
Môžete si vybrať z mnohých rôznych formátov, gramáže a zošľachetnení reklamných katalógov. Je potrebné venovať veľkú pozornosť zdokonaleniu obsahu a dizajnu firemného katalógu. Dobrá kvalita tlače, väzba a konečná úprava – môže rozhodnúť o tom, či sa vaša ponuka dostane do srdca zákazníka – alebo do koša?