Justprint.sk Blog
  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
Justprint.sk Blog

Vitajte na našom blogu!

  • Produkty
  • Tlač
  • Obaly a krabice
  • Design
  • Tipy
  • Infolinka
DesignTipyTlač

Navrhnite, vytlačte, zmerajte efektivitu! QR kódy vo vonkajšej reklame

autor Justprint 21 júla 2022
autor Justprint 21 júla 2022 0 Komentár

Ako merať efektívnosť vonkajšej reklamy? Využívajte QR kódy! V tejto príručke sa dozviete, ako prepojiť vonkajší svet s digitálnym vesmírom tým, že medzi nimi postavíte most pomocou technológie QR.

Stručne o technológii QR

Hoci sú QR kódy už 28 rokov staré, stále sú obľúbené. Skratka QR pochádza z anglického quick response , čiže rýchla odozva) a za názvom sa skrýva technológia japonskej spoločnosti Denso Wave, ktorá potrebovala riešenie pre zlepšenie čítania informácií o objektoch rýchlo sa pohybujúcich vzhľadom ku skeneru. Potenciál riešení založených na QR kódoch znamená, že sa dnes využívajú aj v komerčných aktivitách, a to aj úplne nesúvisiacich s výrobnými linkami.

QR kódy vo vonkajšej reklame
Fot. qrcodechimp.com

Výhody použitia QR kódov vo vonkajšej reklame

  • Možnosť rozšírenia obsahu nad rámec reklamného materiálu (po naskenovaní QR kódu Vás prenesie na zadané miesto, napr. na web s ponukou spoločnosti, na vizitku webu alebo na ľubovoľné miesto na sieti).
  • Pohodlie osoby zoznamujúcej sa s obsahom (naskenovanie kódu a prenesenie do zdroja, ku ktorému kód vedie, prebieha v priebehu pár sekúnd).
  • Upevnenie imidžu modernej firmy/značky, ktorá využíva benefity a riešenia, ktoré ponúka technológia.

Viac sa na túto tému dozviete v článku 👇

Produkty s qr kódom. Pozrite sa, ako je využiť vo svojej marketingovej stratégii

Krátko o OOH

OOH je pre zmenu skratka anglického výrazu out of home , čo znamená vonkajšiu reklamu. Alternatívny termín pre OOH je outdoorová reklama. Vonkajšia reklama zahŕňa všetky médiá umiestnené mimo budovy (napr. v mestskom priestore, pozdĺž štátnych ciest atď.). Panteón OOH obsahuje billboardy, vonkajšie bannery, plagáty a citylighty. Tu je vhodné pripomenúť ešte jeden pojem, teda veľkoformátovú reklamu, ktorá je de facto základom outdoorovej reklamy.

QR kódy vo vonkajšej reklame

Spájaj a meraj

Využitie technológie QR vo vonkajšej reklame ponúka možnosti, ktoré doteraz neboli dostupné offline. Jednou z výhod je možnosť merať efektivitu reklamy napr. pomocou ukazovateľa ROPO (Research Online, Purchase Offline , teda vyhľadávaj na internete, nakupuj v obchode).

Implementácia QR technológie vo vonkajšej reklame krok za krokom

Začneme umiestnením vopred pripraveného QR kódu do reklamného výtvoru (billboardu alebo iného externého plagátu), ktorý bude odkazovať na konkrétne miesto (napr. stránka produktu, ktorý sa nachádza v reklame).


V tomto článku sa dozviete, ako si vytvoriť vlastný QR kód 👇

Vizitka s QR kódom. Tam, kde sa stretáva tradícia s technológiou

Aby mohol QR kód merať efektivitu, mal by mať v ňom vložený UTM odkaz parametre (špeciálne značky, ktoré je možné „prilepiť“ k štandardnej URL adrese, čo umožňuje presné sledovanie návštevnosti z jednotlivých zdrojov na internetovej stránke). Aby UTM odkaz plnil svoj účel, je nutné mať v Google Analytics nakonfigurovaný účet pre stránku, na ktorú bude odkaz odosielať, a vytvoriť v ňom report, ktorý bude s vytvoreným odkazom spojený.

✅ Vybrané parametre v Google Analytics, ktoré je možné použiť na definovanie charakteristík reportu:

médium (utm_medium)

zdroj (utm_source)

kampaň (utm_campaign)

kľúčové slovo (utm_term)

obsah reklamy (utm_content)


✅ Príklad schémy odkazu pre outdoorovú kampaň:

Samotný odkaz na stránku , napr. https://justprint.sk/billboardy-digitalna-tlac

médium = „ooh”

zdroj = mesto, v ktorom bude vonkajšia reklama prezentovaná, napr. „bratislava“

kampaň = názov kampane, napr. „2022_outdoor_sale“

Voliteľne obsah reklamy = formát, napr. „billboard“ alebo „plagát“

✅ Vyzerá to na zložitú operáciu? V praxi to nie je vôbec také ťažké. Pozrite sa na pripravený odkaz vytvorený v štandarde UTM:

https://justprint.sk/billboardy-digitalna-tlac?utm_source=bratislava&utm_medium=ooh&utm_campaign=2022_outdoor_sale&utm_content=billboard

✅ Na internete nájdete množstvo bezplatných nástrojov na vytváranie UTM odkazov. Jeden z nich je tu .


Zaujímavosť:

UTM odkaz je spravidla dlhý. Pokiaľ ho skrátite (v akomkoľvek skracovacom nástroji, napr. bitly ), Váš QR kód nebude tak „pretkaný“, vďaka čomu bude ľahší a prehľadnejší.

Naskenujte oba kódy telefónom a skontrolujte, či vedú na rovnaké miesto:

justprint.sk
justprint.sk

Od billboardu po nákup

Aby sme do nákupného scenára zakomponovali celý príbeh, je na mieste pripomenúť cestu, akú sa vďaka QR technológii vo vonkajšej reklame vydá človek, ktorý sa potenciálne zaujíma o to, čo bolo na inzeráte umiestnené a podporené kódom. V praxi to bude vyzerať viac-menej takto:

Všimnutie si vonkajšie reklamy → Naskenovanie QR kódu umiestneného v reklamnej tvorbe → Prechod na webovú stránku s odkazom vloženým do QR kódu a získanie informácie o produkte/službe → (v ideálnom prípade) Nákup produktu/služby.

Toto je jeden zo scenárov a môže ich byť viac, napríklad ten, kedy osoba, ktorá sa s reklamou stretne, nenaskenuje QR kód, ale zapamätá si reklamu, zájde do obchodu a produkt si zakúpi alebo naskenuje kód, overí si informácie o produkte, ale nakoniec ho nekúpi. Aby ste sa vyhli tomu poslednému, oplatí sa postarať o miesta kontaktu so značkou.

QR kódy vo vonkajšej reklame

QR kódy v offline reklame – výhody

Implementáciou technológie QR vo svojich reportoch vonkajšej reklamy a jej spárovaním s Google Analytics pre Vašu internetovú stránku sa dozviete okrem iného:

  • Pokiaľ prevádzkujete podobné kampane súčasne v rôznych mestách – ktoré mestá, reklamné formáty, OOH kampane priviedli na Váš web najviac užívateľov
  • Aké zariadenia používali ľudia skenujúci kód reklamy
  • Aký obsah na stránke prepojený s QR kódom návštevníkov najviac zaujal
  • Či si návštevníci webu prezreli aj ďalšie ponúkané produkty, a ak áno, aké
  • Či došlo ku konverzii po kliknutí na odkaz a návšteve webovej stránky (či si daná osoba zakúpila produkt)
  • Aká bola orientačná návratnosť Vašich investícií do reklamy?

Začnite tlačiť s Justprint!

billboardyoutdoorová reklamaPlagátyQR kódy vo vonkajšej reklametechnológie QRVonkajšia reklamavonkajšie bannery
0 Komentár
0
FacebookTwitterPinterestEmail
Predchádzajúci článok
Naplánujte si svoj čas. Vyberte si kalendár podľa svojho životného štýlu.
Nasledujúci článok
Papier prijme čokoľvek, a najmä takéto projekty!

Mohlo by sa Vám tiež páčiť:

Obaly počas boja o zníženie výrobných nákladov produktov....

19 septembra 2024

Eko, čiže polygrafia z druhej strany – polygrafický...

12 augusta 2024

Jedinečné a nezabudnuteľné – preskúmajte možnosti povrchovej úpravy...

25 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B4

18 januára 2024

Prekvapte tým, čo je vnútri. Reklamná tlač e-commerce

11 januára 2024

Priblížime si Individuálne formáty. B3

28 decembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B2

14 decembra 2023

Tlač bestsellerov v slávnostnej atmosfére

30 novembra 2023

Priblížime si Individuálne formáty. B1

23 novembra 2023

Polygrafická inšpirácia vo farbách jesene

16 novembra 2023

Napísať komentár odstrániť odpoveď

Pamätať si moje meno, e-mail a stránku v prehliadači

O nás

Justprint.sk – Váš partner v oblasti tlače

Facebook

Facebook By Weblizar Powered By Weblizar

Zostať v kontakte

Facebook Instagram

Justprint.sk – O nás

Sme moderná internetová tlačiareň a môžeme pre Vás vytlačiť čokoľvek - za atraktívnu cenu, v krátkom termíne a tovar doručíme až k Vašim dverám! Tlačíme na rôznych typoch materiálov. Naša tlačiareň nie je len halou plnou modernej technológie, je to tiež tím 700 ľudí - nadšencov, ktorí svojimi skúsenosťami 24 hodín denne, 7 dní v týždni, kontrolujú každý krok Vašej objednávky. Vďaka vlastnému, modernému tlačiarenskému parku a viazarni realizujeme na jednom mieste ofsetovú tlač, digitálnu tlač v ofsetovej kvalite, ofsetovú UV tlač, solventnú a UV tlač.

Najpopulárnejšie články

  • 1

    Kalendáre – čas na zaujímavé projekty!

    2 októbra 2020
  • 2

    Ako propagovať stavebnú firmu?

    31 júla 2020
  • 3

    Formáty papiera v tlači – A6

    26 októbra 2023
  • Facebook
  • Instagram

@2019 - Justprint.sk - All Right Reserved. Nastavenie súborov cookie


Späť hore