Hľadáte nápad na vhodnú reklamu s využitím tlačových materiálov, na ktorých máte čo povedať či predstaviť? Najlepšou voľbou bude katalóg! Objavte najväčšie výhody tohto polygrafického bestselleru.
Odkiaľ sa vzala táto popularita?
Tlač katalógov triumfuje v tlačiarenských centrách z niekoľkých dôvodov, z ktorých najdôležitejšie sú:
- atraktívnosť – katalógy ľahko posúdite podľa obalu, efektne upútajú pozornosť najmä po pridaní zušľachtení (viac informácií o zušľachteniach nájdete nižšie)
- rozmanitosť – vrátane formátov, objemov a spôsobov spájania stránok, ktoré vám umožnia popustiť uzdu svojej tvorivej fantázii a roznietiť ju v iných
- bohatý obsah – ktorý môže byť prezentovaný na niekoľkých desiatkach alebo dokonca stovkách strán v závislosti od toho, koľko toho chcete povedať alebo ukázať.
Toľko na výber!
A v skutočnosti to nie je iba prázdne vyhlásenie. V prípade katalógov a dostupných možností, konfigurácií a formátov, je možné tento tlačový produkt nielen predávať, ale aj čarovať!
Začnime typmi a formátmi. V ponuke nájdete:
- zošívaný katalóg (na výber 8 zvislých a vodorovných formátov, od A6, po DL a štvorec),
- lepený katalóg (na výber 8 vertikálnych a horizontálnych formátov, od A6, po DL a štvorec),
- špirálový katalóg (6 formátov vrátane A6, A5, A4 a štvorec).
V rámci tretej možnosti sú tiež dostupné 3 farby špirály: biela, strieborná a čierna.
Pozornosť treba venovať aj tomu, na aký podklad je možné katalógy tlačiť. Medzi dostupnými papiermi nájdete matnú alebo lesklú kriedu, ofsetový papier, ale aj papier z kategórie ozdobných, teda Kraftliner a Woodstock Betulla. Každý z nich je dostupný v rôznych gramážach (okrem ofsetu – tu je k dispozícii verzia 90 g).
Zdá sa vám to málo? Prejdime teda na zušľachtenia!]
Pri tvorbe katalógu produktov pre značku, ktorá predáva lyže, nebude výber štvorcového formátu tým najlepším riešením. Vertikálne formáty dobre fungujú s obsahom, v ktorom prevládajú fotografie zhotovené vertikálne. Štvorcové a horizontálne formáty budú najlepším riešením na prezentáciu nových trendov, inšpirácií, ale aj sezónnych publikácií, portfólií, obrazových katalógov a trendbookov.
Lákadlo pre zmysly
Zušľachtenia – o tomto výraze sme už hovorili. Zušľachtenia sa pri navrhovaní katalógov dajú prirovnať k beauty filtrom na Instagrame – sú zodpovedné za efekt wow, navedú oči a ruky k zvýrazneným prvkom daného projektu. Od filtrov ich však odlišuje fakt, že okrem zraku sa ich môžeme aj priamo dotknúť, čo ovplyvňuje vnímanie pri kontakte s reklamným materiálom a jeho lepšie zapamätanie.
↓ Medzi tlačiarenskými prvkami na skrášlenie nájdete:
✶ UV lak, vďaka ktorému sa obal vášho katalógu bude lesknúť,
✶ selektívny UV lak s matnou fóliou alebo fóliou soft touch – vďaka tejto kombinácii zvýrazníte vybrané prvky dizajnu obálky,
✶ lesklá, matná alebo soft touch fólia (to je tá, ktorá pripomína šupku broskyne :)), okrem toho, že umocňuje dojem spolupatričnosti s prémiovým produktom, zároveň chráni obal, čím zvyšuje životnosť katalógu, najmä keď putuje z ruky do ruky (to je efekt, ktorý by ste mali dosiahnuť).