Ako sme sľubovali, pokračujeme v téme obalov. 📦 Tentokrát pre Vás máme zbierku inšpiratívnych riešení, ktorých hlavným motívom je papier. Vybrali sme univerzálne príklady prezentujúce produkty z rôznych priemyselných odvetví, hľadali sme niekoľko neštandardných aplikácií ako alternatívu k plastovým taškám a riešenia, ktoré prekvapivo menia bežné obalové materiály. Zaujal vás úvod? Čítajte ďalej!
Takto to robia tí najlepší
Papier alebo plast? Stále viac firiem – bez ohľadu na to, či sami vyrábajú alebo len predávajú – mení svoju orientáciu na ekologickejšie prostredie a najväčší hráči v svojich odvetviach sa vzdávajú plastov, čím dávajú príklad ostatným – rovnako firmám, ako aj spotrebiteľom. Typické „igelitové tašky” sú nahrádzané papierovými taškami a krabicami, a čo je dôležité, k tomuto kroku pristupuje čoraz viac značiek. Pozrite sa na niekoľko príkladov.
Zaujímavosť: Značka Burberry vyhlásila, že od plastu upustí do konca roku 2025, a nový obal (krabica zobrazená na fotografii vyššie) bol vyrobený z drevnej buničiny s certifikátom FSC a z recyklovaného materiálu z použitých pohárov na kávu.
Zabaľte to inak než ostatní
Čo keby ste k problematike balenia pristúpili z iného pohľadu ako všetci ostatní? Nasledujúce príklady ukazujú, že je to možné! Z obyčajnej papierovej obálky sa ľahko môže stať obal na kolekciu odevov alebo šperkov. Efekt? Určite jedinečný!
Obyčajná krabica? Nemusí to byť tak.
Obaly by mali byť impulzom k nákupu a účinnému povzbudeniu záujmu o produkt, ktorý by bez svojho charakteristického vonkajšieho vzhľadu pravdepodobne nebol tak veľmi atraktívny. Tu je príklad – podložky pod hrnčeky sa zdajú byť produktom, ktorý by mohol v obchode na polici zostať bez povšimnutia, ale keď ho umiestníme do charakteristickej pútavej škatule so zaujímavou typografiou na prednej strane a motívom pripomínajúcim štruktúru dreva, získa produkt na hodnote a prvé husle hrá originálny a príťažlivý obal. Pozrite sa na získaný efekt!
Obaly sú investíciou
S návrhom obalu zaobchádzajte ako s investíciou – nešetrite na ňom, experimentujte s formou, surovinami, zušľachteniami a tvarmi. Hľadajte riešenia, ktoré vytvoria synergiu kombinujúcu jedinečnosť, estetiku a použiteľnosť. Ak používate štandardnú poštovú krabicu, obohaťte ju o detaily, ktoré upútajú pozornosť používateľa pri rozbaľovaní produktu. Môže to byť lesklý prvok potlače, potiahnutý UV lakom alebo kartón s fóliou soft touch, ktorá je príjemná na dotyk a vyvoláva pozitívne asociácie (pripomína semiš alebo broskyňovú kožku). Môžete tiež staviť na minimalizmus – dobre zostavené prvky a harmonická hra farieb môžu zmeniť skromnú škatuľku na majstrovské dielo! Pozrite sa na príklady nižšie.
Experimentujte – táto námaha sa zvyčajne vypláca!
Nechcete typickú krabicu? Veľmi dobre! Existuje mnoho ďalších možností na výber, pri ktorých vás obmedzuje iba vaša predstavivosť. Niekedy nepotrebujete veľa – kúsok kartónu vyformovaný do tvaru, ktorý z obyčajného listu papiera vytvorí úžitkové riešenie, alebo zaujímavú potlač, ktorá bude dokonale ladiť s obsahom balenia. Je ťažké si to predstaviť? Presvedčte sa, ako môže taký projekt vyzerať v praxi.
Dobré postupy ostatných sa môžu osvedčiť aj u Vás
Vo firme, kde budú vedci a materiáloví znalci vytvárať nové technológie, nepotrebujete špecializované oddelenie. Nemusíte investovať do obrovského oddelenia výskumu a vývoja – stratégia malých krokov na začiatku bude úplne vystačujúca. Pozrite si osvedčené postupy u tých, ktorí si môžu dovoliť drahé riešenia, a nechajte sa inšpirovať pri vytváraní vlastných jedinečných metód balenia. Nejde o patentované, jedinečné materiály, ktoré môžu byť drahé a náročné na získanie. Môžete tiež sledovať dizajn, tvary, spôsoby upevnenia produktu v obale a jeho konštrukcii. Sledujte, skúšajte doma a prispôsobte riešenia potrebám svojho podnikania. V hre je veľa a “stojí to za námahu”. Je to boj o uznanie a následne o väčší podiel Vašich produktov na trhu. Je to dosť dobrý argument, aby ste to skúsili?
Čoskoro na Justprint.sk nájdete rozsiahlu ponuku obalov, ktoré budú prispôsobené potrebám Vášho podnikania.
A na obálke – úžasný dizajn od THEO grape pre Kakaopay s personalizovanou krabičkou, ktorá je súčasťou balíka na privítanie nových zamestnancov. Tu si môžete pozrieť celý projekt: 👇
https://www.behance.net/gallery/84154525/Onboarding-kit-of-kakaopay-corp.