Tlač dokáže dobre balansovať medzi dvomi svetmi. Tým skutočným, hmatateľným, dostupným na dosah ruky, a tým virtuálnym, zloženým z reťazca núl a jednotiek. Z jednej strany je veľmi fyzická. Má v sebe nekonečné množstvo emócií.
Na druhej strane, vo forme tlačených materiálov, je veľmi efektívnym komunikačným nástrojom a ideálnym partnerom pre online aktivity. Vďaka moderným technológiám môže byť tlač realizovaná aj online.
Pokles polygrafického priemyslu bol už dávno predpovedaný. Koniec koncov, budúcnosť vyzerala stále digitálnejšie a papier už nemal byť nikomu potrebný. Usmievam sa, keď si vo svojej mysli spomeniem na reklamu KittenSoft Paper has a big future a zvuk slova „Emma” už navždy bude znieť v mojej hlave. 😉
Dobre, ale prečo, keď potrebujem profesionálnu tlač, vyberám možnosť online?
Pretože môžem sama rozhodnúť, čo a ako má byť vytlačené, a čo je najdôležitejšie, nemusím pokonávať nekonečné množstvo kilometrov pri hľadaní tlačiarne, pýtať sa na jej ponuku a čakať na informácie, koľko ma to bude stáť.
Objednávam tlač odkiaľ chcem 24/7
Objednávky môžem zadávať, keď sedím doma, v kancelárii alebo na úplne inom mieste. Prihlasujem sa na svoj webový účet a všetko, čo potrebujem, mám pod rukou. Nie som viazaná časom ani miestom. Dokážem slobodne naplánovať svoj čas a objednať si tlač práve vtedy, keď mám voľný čas a potrebujem ju.
Mám z čoho vyberať
Na jednom mieste mám obrovský výber produktov, surovín a ďalších parametrov. Produkt si môžem prispôsobiť presne tak, ako chcem. Výber typu papiera, jeho plošnej hmotnosti alebo dodatočnej povrchovej úpravy vo forme zošľachetnenia. Ak niektorú možnosť nenájdem na samotnom webe, môžem vždy požiadať o ponuku so svojimi ďalšími požiadavkami.
Objednávam efektívne a bezpečne
Jediné, čo musíte urobiť, je prihlásiť sa na Justprint.sk, vybrať produkt, pridať a odsúhlasiť grafické súbory, zvoliť si metódu a uskutočniť platbu. A hotovo, objednávka je v realizácii. Internetová tlačiareň automaticky kontroluje súbory tak, že zasiela správy o chybách alebo varovaniach, vďaka ktorým si môžem byť istá, že výsledný výtlačok bude správny a primeranej kvality. Môžem si tiež objednať dodatočnú kontrolu súborov konzultantom (dodatočná možnosť dostupná v parametroch produktu).
Platím tak, ako sa mi páči
Som rada, keď mám pri platbe online na výber. Na stránke Justprint.sk mám na výber niekoľko platobných možností. Po prvé payU, ktorú všetci poznáme, a payU by link. Dobrá možnosť umožňujúca vygenerovať odkaz, prostredníctvom ktorého môže platnosť vykonať ľubovoľná osoba. Môžem si tiež vybrať platbu na dobierku alebo tradičný prevod.
Papier – prečo stojí za to?
Papier prirodzeným spôsobom zvádza a priťahuje príjemcov. Je hmatateľný, má svoju fyzickú stránku, špecifickú štruktúru, vôňu. Je to oveľa lepší nosič emócií ako digitálne médiá.
Správy poskytované prostredníctvom tlačených materiálov sú zrorumiteľnejšie a lepšie sa zapamätávajú. Vyžadujú o 21 % menej kognitívneho úsilia ako digitálne médiá. Papierová reklama umožňuje ľahšie si zapamätať viac detailov. Potvrdilo to 75 % respondentov zúčastňujúcich sa prieskumov vykonaných pre kanadskú poštu. Na porovnanie si iba 44 % zo skupiny respondentov si zapamätalo tie isté podrobnosti, ktoré boli poskytnuté prostredníctvom elektronických médií. Ešte jedna vec je dôležitá, pretože až 51 % respondentov bolo ochotných kúpiť daný tovar, keď bola reklama prezentovaná v papierovej podobe.
Tlačené materiály sú pre mozog „skutočnejšie”. Vyžadujú viac emocionálneho spracovania, čo je veľmi dôležité v procese budovania identity, rozpoznávania značky a produktov. Fyzické materiály vo forme papierových výtlačkov generujú viac mozgových odpovedí súvisiacich s vnútornými pocitmi, čím sa výrazne zvyšuje účinnosť reklamy. Vtedy sa tiež geniálnym spôsobom aktivuje priestorová pamäť mozgu.
Ďalším dôležitým prvkom je to, že mozog spracúva úplne inak slová napísané alebo vytlačené na papieri ako tie, ktoré sú uvedené v elektronickej podobe. Štúdie ukázali, že študenti, ktorí čítajú texty v tlačenej podobe, dosiahli v teste porozumenia textu výrazne lepšie výsledky ako študenti, ktorí čítali rovnaké texty v digitálnej podobe. To znamená, že ak prezentujeme našim príjemcom tú istú reklamnú správu v digitálnej podobe a tiež vo forme tlačených materiálov, určite budú emocionálnejšie prijímať reklamu v papierovej podobe, skôr si ju zapamätajú a lepšie ju porozumejú.
Je tu ešte jedna vec!
Komunikácia B2B je lepšia a efektívnejšia, ak ju podporíme tlačenými materiálmi. Ukázalo sa, že papier je účinnejší pri poskytovaní podrobných informácií. Pôsobí lepšie pri uspokojovaní potrieb zákazníka. Keď poskytujeme informácie na papieri, zvyšujeme naše šance na ich pochopenie a ľahšie zapamätanie.
Na záver. Tlač je dôležitým a efektívnym nástrojom v rukách správneho obchodníka. Je nenahraditeľným spoločníkom online a offline marketingových aktivít a vďaka online technológii môže byť realizovaná jednoduchým, ľahkým a bezpečným spôsobom.
Pre všetkých tých, ktorí nevideli video a slovo Emma im neznie v hlavách, pripájam odkaz, pozrite sa. 😉
Justprint. Tlačiareň plná možností!
#tlačteOnline #tlačteZdomu