Chcete vytlačiť efektívne reklamné materiály? Chcete poskytnúť veľa obsahu v estetickej, efektívne podobe? Ak ste odpovedali dvakrát áno, tento článok je určený vám. Zoznámte sa s výhodami a použitím reklamných katalógov.
Oplatí sa tlačiť reklamné katalógy?
Premýšľali ste niekedy nad tým, prečo aj spoločnosti fungujúce prevažne na internete stále tlačia papierové reklamné katalógy? Odpoveď je jednoduchá – nič nenahradí papier a tlačená reklama má stále výraznú výhodu oproti tej virtuálnej. Papier pôsobí na mnoho zmyslov – pri prechádzaní tlačeného reklamného katalógu sa aktivuje dotyk, čuch a zrak – a vďaka tomu je oznámenie vierohodnejšie a nezabudnuteľnejšie.
Kedy si objednať tlač reklamných katalógov?
Vtedy, keď chcete povedať viac o spoločnosti, prezentovať produkty a inšpirovať svojich odberateľov. Reklamný katalóg je dodávaný v mnohých formátoch a typoch – čo vám dáva veľa možností pre usporiadanie obsahu. Tu nie ste obmedzení veľkosťou a formátom, pretože môžete vytvoriť tak reklamný katalóg s niekoľkými stránkami, ako aj mnohostránkový katalóg v podobe knihy. Vďaka tomu môžete obsah usporiadať tak, aby bol jasný, čitateľný a nenudil príjemcu.
Vďaka vysokokvalitnej tlače môžete katalóg naplniť mnohými fotografiami a grafikami – súvisiacimi s produkty, inšpiráciou aj z fotografických sedení. Reklamný katalóg je ideálny pre prezentáciu novej kolekcie produktov, popisu histórie spoločnosti alebo ako inšpiratívny katalóg. Reklamný katalóg je užitočný ako trendbook, firemný časopis alebo médium k prezentácii najnovšej ponuky.
Druhy reklamných katalógov – zošívané, lepené, špirálové
Firemné katalógy sú ako typy krásy – existuje všeobecné rozdelenie, ale každý je jedinečný. Reklamné katalógy majú tú výhodu, že je možné je personalizovať a prispôsobiť každej spoločnosti. Najvšeobecnejšie rozdelenie katalógov je to s ohľadom na typ prepojenia stránok, rozlišujeme:
- Zošívaný katalóg, ktorému sa hovorí zošitový. Tu sú stránky zviazané sponkami, má od 4 do 56 strán. Tento katalóg je ideálny ako katalóg pre prezentáciu služieb a zákrokov. Zošívaný katalóg slúži ako ukážka služieb, strojov alebo realizácii. Sú to ideálne reklamné katalógy pre developerov, hotely a reštaurácie. Ak chcete vytlačiť lacný, ale účinný reklamný katalóg, môže sa vám zošitový katalóg páčiť.
- Špirálový katalóg má kapacitu 4 až 56 strán. Možno ho rozložiť naplocho, ľahko robiť poznámky a označiť určené stránky. Špirálový katalóg sa tlačí napríklad pre reštaurácie, projektové kancelárie, turistické alebo technologické firmy.
- Knižný lepený katalóg možno nazvať kráľom katalógov. Vyniká elegantným lepením chrbta pripomínajúcim knihu a veľkou kapacitou (až 256 strán). Ak si objednáte tlač knižného katalógu s lepidlom PUR (nechceme sa chváliť, ale u nás je to štandard), môžete si byť istí trvanlivosťou spojenia. Lepené katalógy sú lepené lepidlom PUR, ktoré je pružné a nedrobí sa, aj keď sú katalógy často listované.
Tlač lepených katalógov je zadávaný ako klasický katalóg pre prezentáciu histórie a poslania spoločnosti. Je to tiež účinný jubilejný katalóg a elegantný trendbook. Lepené katalógy vyberajú firmy z odevného, módneho a nábytkárskeho priemyslu. Je to ideálny inšpiratívny katalóg a ukážka novej kolekcie produktov. Lepený katalóg má mnoho stránok, na ktorých možno esteticky umiestniť fotografie i obsah.
Tlač lepeného katalógu – na čo si dať pozor
Na príklade lepeného katalógu pripomenieme, čo treba mať na pamäti pri jeho navrhovaní a tlače. Ak si objednáte tlač lepeného katalógu, venujte pozornosť typu papiera. Vyberať môžete tak z potiahnutých, kriedových a dekoratívnych papierov, ako aj z ofsetových papierov rôznych gramáží.
- Ak chcete tlačiť módne katalógy, lifestylové alebo inšpiratívne časopisy, vyberte si katalóg na kriedovej báze ťažkej gramáže. Tento podklad vám umožní zvýrazniť farby a bude prestížnou väzbou každej ponuky. Katalógy na kriedovom podklade sa hodí ako jubilejné a darčekové katalógy.
- Vyberte príslušný formát katalógu – pre prezentáciu fotografií a grafiky je vhodný štvorcový katalóg, ak tlačíte katalóg s prevahou obsahu – vyberte formát DL, A4 alebo A5.
- Pamätajte, že pri navrhovaní katalógu máte k dispozícii mnoho stránok, dbajte na priestor medzi textovými blokmi, riadkovanie a medzeru medzi písmenami. Pri navrhovaní katalógu menej znamená viac.
- Ak chcete objednať tlač katalógov ponúk, produktov alebo katalógov pre veľtrhy, zvážte tlač katalógov na ofsetovom podklade. Tento typ podkladu je módny a účinný a môžete na ňom robiť poznámky a pečiatkovať.
Pri objednávaní tlači lepených katalógov dbajte predovšetkým na kvalitu lepidla. Ak si chcete objednať solídny katalógy, na ktorý budete vy aj vaši zákazníci hrdí, vyberte si katalógy s lepidlom PUR. V skutočnosti len tento typ lepenia zaisťuje trvanlivosť aj pri rozložení alebo častom listovaní. Katalógy lepené lepidlom PUR vyberajú tí, ktorí si cenia kvalitu a hľadajú katalóg na mnoho mesiacov či rokov, nie len na okamih.