Nedávno sa na našom blogu objavil prehľad inšpiratívnych príkladov v obalovom priemysle (tento článok nájdete tu) a text sa stal akýmsi úvodom do novej kategórie produktov na našom webe. Dnes v tejto téme pokračujeme, ideme o krok ďalej a zameriame sa na podstatu obalov v obchode, pričom sa pozrieme na ich úlohu najmä v elektronickom obchode. Prečo sa zameriavame na online obchod? Dozviete sa to po prečítaní nasledujúceho odstavca. Ďalšie odstavce budú ešte zaujímavejšie!
📦 Čoraz viac nakupujeme online
Počet používateľov internetu, ktorí každého dňa uskutočňujú online transakcie, neustále rastie. Situácia spojená s COVID-19 tento trend ešte posilnila a všetko naznačuje, že tento model nákupu sa bude naďalej posilňovať. Štatistiky hovoria samy za seba, stačí sa pozrieť na globálne údaje z júna 2020 – v skúmanej skupine používateľov internetu vo veku 16 – 64 rokov 81% ľudí hľadalo na webe produkty, aby mohli nakúpiť, a 74% si kúpilo aspoň jednu položku v internetovom obchode. Tieto výsledky naznačujú, že elektronický obchod práve vstupuje do „zlatého veku” a je vhodný čas premýšľať o online obchode (ak ho ešte nemáte) alebo sa rozvíjať v tejto oblasti, berúc do úvahy nákupný proces, ponuku produktov, logistiku a samozrejme obalové materiály.
👉 Viac údajov v správe: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2020-july-global-statshot-report-july-2020-v01.
📦 Online predaj – šance a výzvy
Nákup online sa líši od nákupu tovaru v kamennej predajni. Niektoré prvky chýbajú (možnosť dotknutia produktu z police, ohmatať ho, vizualizovať jeho rozmery), existujú však aj také, ktoré budú vhodné iba pre túto formu nákupu tovaru. Príkladom sú prepravné obaly – zdanlivo nič zvláštne, iba krabica, ktorá chráni tovar počas prepravy. Naozaj je to len o tom? Vnímanie obalov sa mení a majitelia značiek ich čoraz častejšie využívajú ako nosič vizuálnej identifikácie, ďalšie miesto na komunikáciu hodnôt značky a ako zjavný reklamný materiál.
💡 Skúsenosti používateľa pri vybalení balíka by mali byť emotívne. Zabaľte ich s náležitou starostlivosťou.
📦 Dobrý nápad je polovica úspechu
Objednávka by mala upútať pozornosť a robiť skvelý dojem už vo fáze rozbaľovania balíka. Obrázok značky umiestnený na poštovej krabici, zaujímavá potlač, ktorá je predzvesťou toho, čo je vo vnútri, alebo motto alebo osobná správa vytlačená písmom, ktoré pripomína rukopis – to sú najobľúbenejšie nápady, aj keď zoznam rôznych aplikácií je oveľa dlhší.
📦 Najlepšie postupy, ktoré používajú tí najlepší!
Zákazníci oceňujú nákupy v obchodoch, ktoré sa okrem štandardnej objednávky snažia pokloniť kupujúcemu a získať si jeho priazeň pridaním malej bezplatnej nálepky alebo osobného letáku so zľavou na ďalšie nákupy. Zákazníci, ktorí dostanú dokonca symbolický darček alebo len milú maličkosť, hodnotia zážitok z nakupovania lepšou známkou.
Pozrite sa, ako môžete zvýrazniť svoju zásielku:
📦 Druhý život obalu
Je dobré, ak dizajn obalu predpokladá viacnásobné použitie. Druhý život pre krabicu je pre značku akousi odmenou – koniec koncov bude majiteľa sprevádzať pri každom použití obalu. Vyberte si trvanlivú surovinu, ktorá zvýši životnosť obalu – veľmi dobre sa osvedčí kartón s vyššou gramážou a zušľachteniami, napríklad UV fóliou alebo lakovanie.
Zaujímavosť: Skvelým príkladom firmy, ktorá využíva 100% potenciálu obalov, je poznaňský eshop Chocolissimo, ktorý je známy svojimi sofistikovanými krabicami a úžasnými čokoládami.
📦 Miera vždy funguje!
Poskytnite zábavnú pyrotechniku, ale nie takú, ktorá môže spôsobiť požiar! Vyvážte počet doplnkov, zabezpečte konzistenciu a takú dávku emócií, ktoré si môžete vychutnať, ale zároveň nebudete odvádzať pozornosť od centrálneho prvku objednaného produktu. Pozrite sa na príklady – tu je harmónia viditeľná voľným okom a obal je predzvesťou (to najlepšie sa stane za chvíľu!).
Ako vidíte, obal nemusí slúžiť iba na zabezpečenie zásielky. Existuje celý rad ďalších úloh, na ktoré by sa nemalo zabúdať – priťahuje pozornosť, vyvoláva vzrušenie pred rozbalením, vzbudzuje pozitívne emócie, zapája zmysly a vyvoláva pekné spojenia, aj keď od kúpy už uplynul nejaký čas.