Obaly sú často rovnako dôležité ako samotný produkt. Môžu efektívne pritiahnuť našu pozornosť, vyvolať záujem a presvedčiť ľudí, aby si kúpili daný produkt. Preto sa tento text venuje výlučne obalom, ktoré sú podstatou tvorivosti a dobrého brandingu. Bude prekvapujúco, farebne a neobvykle. A prečo sme si tentokrát vybrali práve túto tému? Čítajte ďalej a dozviete sa. 🙂
📦 Ešte viac, ešte lepšie
Tento článok je ukážkou niečoho nového, nasledujúcej kapitoly, ktorú práve otvárame v Justprint. Implementácia veľkého projektu sa blíži do záverečnej fázy a čoskoro budeme môcť ohlásiť premiéru úplne novej kategórie výrobkov – obalov. Doteraz sme mali niekoľko produktov, ktoré môžeme takto klasifikovať (napr . baliaci papier, papierové tašky), ale to, čo Vám čoskoro prezradíme, Vám dá oveľa viac možností. A aj keď ešte nehovoríme o podrobnostiach, obraz, ktorý miestami hovorí lepšie ako slová, odhalí celkom dosť z tohto prekvapenia. 🙂
📦 Obal, ktorý rozpráva príbeh
Hlavným hrdinom je poštová krabica, s ktorou môžete robiť takmer všetko! Jednofarebná potlač, plná paleta a možnosť použitia príslušenstva, ako je zušľachtenie alebo prebaly – to všetko robí z produktu, ktorý mal slúžiť iba ako doplnok k hlavnému nákupu, alebo na zabezpečenie ochrany počas dopravy, malé umelecké dielo, rovnako atraktívne ako to, ktoré sa stalo predmetom kúpy. Balenie je prvým momentom kontaktu s vizuálnou identitou značky a možnosťou nadviazania dialógu s príjemcom.
Nechajte svojím obalom stimulovať fantáziu a od prvého pohľadu rozprávajte krásny príbeh.

Fot. Packhelp 
Fot. margotelena.com
Minimalizmus je stále silným trendom v navrhovaní obalových materiálov. Čistá forma, žiadne ozdoby a silno exponovaný reklamný slogan pomáhajú pri správnom prijatí správy.

Fot. Packhelp 
Fot. Dawnprinting.com
Doplnky môžu zvýšiť estetickú hodnotu najjednoduchšieho obalu. V nasledujúcich príkladoch: farebný prebal a baliaci papier s jemnými motívmi. Tak málo a robí to rozdiel!

Fot. Charley Harper Studio 
Fot. Etsy
📦 Priťahujte pozornosť, šokujte, prekvapujte
Táto stratégia sa osvedčí, keď hľadáte zaujímavú rozlišovaciu vlastnosť, ktorá má presvedčiť potenciálneho kupujúceho, aby siahol práve po vašom produkte v obklopení ponúk od iných výrobcov. Existuje veľa stratégií a skôr ako prejdete do fázy návrhu, skontrolujte trh, zistite, čo konkurencia nemá, a prispôsobte nápad potrebám Vášho podnikania. Nechajte vizuálnu identitu Vašich výrobkov korešpondovať s hodnotami značky a sprostredkúvať jej energiu. Tu je niekoľko povzbudzujúcich príkladov, ktoré sa riadia touto koncepciou.

Fot. Packaging of the world 
Fot. Packaging of the world 
Fot. My subscription addiction 
Fot. Cratejoy
📦 Prísľub luxusu
Ak svoj produkt exponujete ako luxusný, na dosiahnutie svojho cieľa potrebujete premyslené obaly z vysoko kvalitných surovín. Krabica je ako vizitka – ak nebude dostatočne presvedčivá, nemusí váš výrobok vzbudiť dôveru, pričom sa vo vnútri môže nachádzať predmet najlepšej triedy a cenovej relácie. Obal má vplyv na umiestnenie produktu, preto by sa mu mala venovať rovnaká pozornosť ako produktovej ponuke.

Fot. Epok design 
Fot. I’m the lab 
Fot. Ancarrion 
Fot. Pinterest 
Fot. Whistles
📦 Originálne tvary a formáty
Tričká v krabici od pizze alebo voda tam, kde by ste čakali mlieko? Takéto niečo môže byť trefou do čierneho, ak hľadáte výrazný, odlišovací prvok. Tento cieľ navyše môžete dosiahnuť pomocou jednoduchých a nekomplikovaných návrhov. Nasledujúce príklady to ľahko dokazujú!

Fot. Designinspiration 
Fot. Designinspiration 
Fot. d’Emmelie Abiewakie
📦 Reklamné tašky a baliaci papier
Nemusí to byť ďalší, nudný prvok obalu a dizajnéri sa môžu na reklamných papierových taškách poriadne vyblázniť!🙂Možností je veľa – od zaujímavých potlačí (simulácia nálepky), cez hru s prvkami (rúčky) až po použitie časti tašky ako predĺženie navrhnutého vzoru. Pozrite sa, aké to môže byť geniálne!

Fot. Ads of the world 
Fot. arustamayaanddave 
Fot. Buzzfeed
Baliaci papier je ďalším detailom, ktorý spríjemňuje rozbaľovanie a postará sa o to, aby bola značka zapamätaná dlhšie. Okrem vizuálnej stránky má tento produkt tiež pridanú hodnotu v podobe možnosti opätovného použitia papiera (na zabalenie darčeka alebo zabezpečenie knižnej obálky – koľko hláv, toľko nápadov!).

Fot. Etsy 
Fot. Juke box 
Fot. Etsy
Pre dnešok končíme, ale sľubujem, že to nie je naše posledné slovo o obaloch! Podľa zásady, že s jedlom rastie chuť do jedla, pripravujeme pre Vás nové články z tejto kategórie. Navštevujte nás častejšie 😉
Foto z obálky: Zápalky HEAT. Zdroj: Packaging of the world.
