Volebné kampane sa vraj začínajú vtedy, keď sa objavia letáky – a ako je to s propagáciou Vašej firmy? Už ste svoju ponuku preniesli na papier? Spoznajte najdôležitejšie prvky efektívnych reklamných brožúr.
Vytvorte brožúry hodné zapamätania
Rozmýšľate niekedy o tom, prečo sa firmy v 21. storočí stále propagujú, vyberajú letáky a reklamné brožúry? Odpoveď je jednoduchá – pretože sú jednoducho efektívne! Možno ich nie každý zbožňuje, nie sú vždy veľkolepé a rozchytané, ale určite plnia svoju funkciu. Brožúry umožňujú sprostredkovať veľa informácií v čitateľnej a praktickej forme. Vďaka tomu sú nenahraditeľnou podporou počas veľtrhov, konferencií, eventov a rôznych propagačných podujatí.
Brožúry umožňujú nielen opísať, ale aj ukázať ponuku, okrem toho uvádzajú kontakt a zanechávajú informácie, ku ktorým sa príjemca môže kedykoľvek vrátiť. Určite sa oplatí vytlačiť brožúry – avšak za predpokladu, že sa postaráme o dobrý dizajn a kvalitu tlače. Prejdime teda k detailom – aké sú najdôležitejšie prvky reklamných brožúr?
Dobré reklamné brožúry = dobrý dizajn
Obsah, ako aj forma a formát brožúry nie sú bezvýznamné. Dobrý dizajn brožúr má byť nielen vizuálne atraktívny, ale aj čitateľný a jazykovo a vecne správny. Dá sa povedať, že efektívna reklamná brožúra musí priťahovať vzhľadom, ale presvedčiť obsahom. Na čo treba upriamiť pozornosť?
- Kvalita fotografií. Záleží na ich atraktivite, ako aj na správnej veľkosti. Aj keď máte v databáze dokonalý záber, ale jeho kvalita je priemerná alebo veľkosť je veľmi skromná – nedávajte ho do brožúry. Je lepšie mať menej, ale kvalitných fotografií, ako veľa a nevýrazných.
- Správne vybrané farby. Ak máte svoj brand book – neváhajte ho použiť. Ak máte svoje logo a farby značky – používajte ich dôsledne vo všetkých tlačených materiáloch. Okrem toho treba zachovávať umiernenosť, nepreháňajte to množstvom farieb a ich intenzitou. Vyhýbajte sa svetlým písmenám na tmavom pozadí a všetkého, čo by znížilo čitateľnosť reklamnej brožúry.
- Rozmiestnenie obsahu. Pri tvorbe obsahu stavte na minimalizmus. Skracujte vety, používajte odrážky, rámčeky a krátke a zrozumiteľné vety. Rozdeľte blok textu na menšie časti – jednoducho nedovoľte čitateľom, aby podriemkávali pri Vašej brožúre (iba ak reklamujete uspávacie prostriedky).
- Správnosť obsahu. Zdanlivo samozrejmý bod, avšak zradný. Obsah brožúry si môžete prečítať miliónkrát, a aj tak si nevšimnete pravopisné alebo štylistické chyby. Namiesto toho, aby ste verili sebe, je lepšie poslať text reklamnej brožúry na korektúru minimálne 3 osobám. Pravdepodobne budete prekvapení, koľko vecí uniklo vašej pozornosti.
Dobré reklamné brožúry = dobrá tlačiareň
Keď už máte dobrý projekt, je čas na rovnako dobrú tlač. Naozaj, kde a ako tlačíte reklamné brožúry – má kolosálny význam. A nejde o to, aby ste viac zaplatili, ale o to vybrať si tlačiareň, ktorá dokončí prácu a nezničí dobrý projekt. Kvalita tlače a komponentov má pre finálny výsledok obrovský význam. Takže ak Vám nie je jedno, ako Vás ostatní vnímajú, nemali by ste byť ľahostajní ani pri výbere tlačiarne. Čomu treba venovať pozornosť?
- Pohodlie – oplatí sa tlačiť online. Nielenže ušetríte čas a peniaze, ale budete mať priebežne prístup k náhľadu a profesionálnej kontrole súboru z hľadiska kvality tlače. Kvalitná tlačiareň skontroluje správnosť grafických súborov – vďaka čomu minimalizujete riziko zničenia celého nákladu.
- Zošívaná, skladaná alebo lepená brožúra. Zošívaná brožúra má na chrbte spony (podobné ako tie zošitové), lepená brožúra pripomína knihu a skladaná zase tradičný reklamný leták. Výber typu brožúry závisí od rozsahu ponuky, účelu a očakávaného efektu. Na sezónne letáky sa najčastejšie vyberajú skladané alebo zošívané brožúry. Lepené brožúry sú vhodné na elegantnú prezentáciu ponuky – vo forme podobnej reklamnému katalógu.
- Kvalita a typ podkladu. Papier na reklamnú brožúru je tiež veľmi dôležitý. Odpoveď na otázku, aký by mal byť, však nie je taká jednoduchá. Výber závisí od objemu brožúry a od požadovaného efektu. Ak vytvárate sezónnu, obšírnu brožúru, môže postačovať nenatieraný ofsetový papier. Pre menšie a elegantnejšie brožúry je lepšie zvoliť natieraný kriedový papier – matný alebo lesklý. Čím vyššia je gramáž, tým lepšia je trvácnosť a kvalita podkladu (a tým aj vyššia cena).
- Povrchová úprava – lesklé, matné alebo zamatové fólie a parciálny UV lak – určite zvýšia estetickú hodnotu brožúry. Takéto zušľachtenie je vhodné pri tlači na pomerne hrubom papieri. Výrazne zvyšujú cenu nákladu, často však efekt jednoducho stojí za to.