Papier zvádza. Má svoju vlastnú fyzickosť, štruktúru, vôňu a skvele pôsobí na zmysly. Je to oveľa lepší nositeľ emócií než digitálne médiá. Zistite, ako ho môžete využiť pri efektívnych marketingových aktivitách.
Papier a jeho pridaná hodnota
Keď už hovoríme o pridanej hodnote, nemožno nespomenúť empirické a zmyslové dojmy, ktoré dávajú papieru nepochybne výhodu. Toto v digitálnej komunikácii nenájdete. Tie, ktoré sú prezentované na výtlačkoch, sú zrozumiteľnejšie a ľahšie zapamätateľné, pretože si vyžadujú o 21 % menej kognitívnych schopností ako digitálne médiá. Papierové reklamy vám navyše umožňujú zapamätať si viac podrobností, čo potvrdzuje 75 % účastníkov prieskumu Canadian Post. Je zaujímavé, že iba 44 % respondentov si pamätalo rovnaké podrobnosti uvádzané v elektronických médiách. Ešte jedna vec je dôležitá, pretože až 51 % respondentov bolo ochotných kúpiť daný tovar, keď bola reklama prezentovaná v papierovej podobe.
Veľká sila papiera
Správy absorbované priamo “z papiera” a ukotvia v mozgu lepšie ako správy predložené v digitálnej podobe. Obsah je menej prchavý a konkrétnejší. Informácie uvedené na papieri si vyžadujú emotívnejšie spracovanie, ktoré je dôležité v procese budovania identity a rozpoznávania značky. Fyzické materiály vo forme papierových výtlačkov generujú viac mozgových reakcií súvisiacich s vnútornými pocitmi, čo rozhodne zvyšuje účinnosť reklamy. Brilantne aktivujú priestorovú pamäť mozgu.
Mozog spracováva slová napísané alebo vytlačené na papieri úplne inak ako tie, ktoré sú podávané v elektronickej podobe. Jedna štúdia ukazuje, že ľudia, ktorí čítajú texty v tlačenej podobe, dosahujú v teste porozumenia textu oveľa lepšie výsledky ako tí, ktorí čítajú rovnaký obsah prezentovaný v digitálnej verzii.
Tlačené materiály v B2B komunikácii
Na papieri záleží nielen v elektronickom obchode! B2B komunikácia bude efektívnejšia, keď ju podporíte tlačovými materiálmi. Využite silu tlačených katalógov, obchodných zložiek alebo balíkov s informačnými materiálmi podaných na hlavičkovom papieri a v zložke s logom spoločnosti. Ak idete na stretnutie s klientom alebo obchodným partnerom, postarajte sa o firemné vizitky a drobné reklamné predmety, ktoré vám pomôžu zanechať dobrý dojem (napr. poznámkové bloky s logom alebo stolné kalendáre). Ako môžete vidieť v marketingu, ktorý sa venuje firmám, je pre tlačené materiály stále veľa priestoru a tento trend sa pravdepodobne dlho nezmení.
Týchto pár argumentov stačí na to, aby sa dokázalo, že tlač je dôležitým a efektívnym nástrojom v rukách podnikateľov alebo marketingových pracovníkov. Účinne sa využíva pri marketingových aktivitách vo všetkých kanáloch a vďaka technológii (možnosť online objednávania) sa dá realizovať jednoduchým, ľahkým a bezpečným spôsobom.
Tu si môžete objednať vlastné výtlačky.