Obaly sú často rovnako dôležité ako samotný produkt. Môžu efektívne pritiahnuť našu pozornosť, vyvolať záujem a presvedčiť ľudí, aby si kúpili daný produkt. Preto sa tento text venuje výlučne obalom, ktoré sú podstatou tvorivosti a dobrého brandingu. Bude prekvapujúco, farebne a neobvykle. A prečo sme si tentokrát vybrali práve túto tému? Čítajte ďalej a dozviete sa. 🙂
📦 Ešte viac, ešte lepšie
Tento článok je ukážkou niečoho nového, nasledujúcej kapitoly, ktorú práve otvárame v Justprint. Implementácia veľkého projektu sa blíži do záverečnej fázy a čoskoro budeme môcť ohlásiť premiéru úplne novej kategórie výrobkov – obalov. Doteraz sme mali niekoľko produktov, ktoré môžeme takto klasifikovať (napr . baliaci papier, papierové tašky), ale to, čo Vám čoskoro prezradíme, Vám dá oveľa viac možností. A aj keď ešte nehovoríme o podrobnostiach, obraz, ktorý miestami hovorí lepšie ako slová, odhalí celkom dosť z tohto prekvapenia. 🙂
📦 Obal, ktorý rozpráva príbeh
Hlavným hrdinom je poštová krabica, s ktorou môžete robiť takmer všetko! Jednofarebná potlač, plná paleta a možnosť použitia príslušenstva, ako je zušľachtenie alebo prebaly – to všetko robí z produktu, ktorý mal slúžiť iba ako doplnok k hlavnému nákupu, alebo na zabezpečenie ochrany počas dopravy, malé umelecké dielo, rovnako atraktívne ako to, ktoré sa stalo predmetom kúpy. Balenie je prvým momentom kontaktu s vizuálnou identitou značky a možnosťou nadviazania dialógu s príjemcom.
Nechajte svojím obalom stimulovať fantáziu a od prvého pohľadu rozprávajte krásny príbeh.
Minimalizmus je stále silným trendom v navrhovaní obalových materiálov. Čistá forma, žiadne ozdoby a silno exponovaný reklamný slogan pomáhajú pri správnom prijatí správy.
Doplnky môžu zvýšiť estetickú hodnotu najjednoduchšieho obalu. V nasledujúcich príkladoch: farebný prebal a baliaci papier s jemnými motívmi. Tak málo a robí to rozdiel!
📦 Priťahujte pozornosť, šokujte, prekvapujte
Táto stratégia sa osvedčí, keď hľadáte zaujímavú rozlišovaciu vlastnosť, ktorá má presvedčiť potenciálneho kupujúceho, aby siahol práve po vašom produkte v obklopení ponúk od iných výrobcov. Existuje veľa stratégií a skôr ako prejdete do fázy návrhu, skontrolujte trh, zistite, čo konkurencia nemá, a prispôsobte nápad potrebám Vášho podnikania. Nechajte vizuálnu identitu Vašich výrobkov korešpondovať s hodnotami značky a sprostredkúvať jej energiu. Tu je niekoľko povzbudzujúcich príkladov, ktoré sa riadia touto koncepciou.
📦 Prísľub luxusu
Ak svoj produkt exponujete ako luxusný, na dosiahnutie svojho cieľa potrebujete premyslené obaly z vysoko kvalitných surovín. Krabica je ako vizitka – ak nebude dostatočne presvedčivá, nemusí váš výrobok vzbudiť dôveru, pričom sa vo vnútri môže nachádzať predmet najlepšej triedy a cenovej relácie. Obal má vplyv na umiestnenie produktu, preto by sa mu mala venovať rovnaká pozornosť ako produktovej ponuke.
📦 Originálne tvary a formáty
Tričká v krabici od pizze alebo voda tam, kde by ste čakali mlieko? Takéto niečo môže byť trefou do čierneho, ak hľadáte výrazný, odlišovací prvok. Tento cieľ navyše môžete dosiahnuť pomocou jednoduchých a nekomplikovaných návrhov. Nasledujúce príklady to ľahko dokazujú!
📦 Reklamné tašky a baliaci papier
Nemusí to byť ďalší, nudný prvok obalu a dizajnéri sa môžu na reklamných papierových taškách poriadne vyblázniť!🙂Možností je veľa – od zaujímavých potlačí (simulácia nálepky), cez hru s prvkami (rúčky) až po použitie časti tašky ako predĺženie navrhnutého vzoru. Pozrite sa, aké to môže byť geniálne!
Baliaci papier je ďalším detailom, ktorý spríjemňuje rozbaľovanie a postará sa o to, aby bola značka zapamätaná dlhšie. Okrem vizuálnej stránky má tento produkt tiež pridanú hodnotu v podobe možnosti opätovného použitia papiera (na zabalenie darčeka alebo zabezpečenie knižnej obálky – koľko hláv, toľko nápadov!).
Pre dnešok končíme, ale sľubujem, že to nie je naše posledné slovo o obaloch! Podľa zásady, že s jedlom rastie chuť do jedla, pripravujeme pre Vás nové články z tejto kategórie. Navštevujte nás častejšie 😉
Foto z obálky: Zápalky HEAT. Zdroj: Packaging of the world.