Ak už podnikáte a máte svoju firmu, možno je čas zabojovať o jej zviditeľnenie. Ako propagovať malú firmu a nezkrachovať? Tu je niekoľko spôsobov na efektívnu reklamu každého biznisu
Firemná reklama – máte na to papier
Reklama pre malé firmy sa nezaobíde bez tlačených materiálov. To sa týka tak dočasných propagačných akcií na plagátoch alebo letákoch, ako aj investovania do kancelárskych potrieb. Aj malá firma by mala mať vlastnú brand book, ktorá umožní dôsledne prenášať jej identitu na papier. Vizitky, zložky, poznámkové bloky a firemné katalógy sa starajú o váš imidž a zvyšujú povedomie o značke. Kreatívne výtlačky s vaším logom môžu byť tiež pekným darčekom pre zákazníkov a dodávateľov či partnerov.
O dočasných propagačných akciách sa oplatí informovať na reklamných letákoch, plagátoch a foldroch. Tieto materiály môžu byť distribuované v sídle firmy, na ulici alebo zasielané klientom a spolupracovníkom. K tlačeným materiálom sa oplatí pridať zľavový kupón, špeciálnu zľavu alebo iný doplnok, ktorý dodatočne ovplyvní zapamätanie kontaktu.
Vonkajšia reklama – choďte medzi ľudí
Oplatí sa tiež investovať do externých médií – napríklad do tabuliek, vývesných štítov, pútačov a reklamných bannerov. Tieto médiá, doplnené zaujímavým projektom, rozhodne zviditeľnia vašu firmu. Každé z nich môže byť vyprodukované v reflexnej verzii, ktorá bude viditeľná aj po zotmení. Okrem vývesných štítov si môžete vybrať aj nálepky do výkladov alebo na pútače, ktoré pozývajú okoloidúcich do vašej kancelárie.
Reklama v pozore – rollupy
Špeciálne stojany sú tiež veľmi praktickým reklamným prvkom. Sú užitočné tak v sídle spoločnosti, ako aj na veľtrhoch, výstavách a konferenciách. Rollupy je možné potlačiť ľubovoľnou grafikou a použiť ako výstavný prvok alebo reklamnú stenu, ktoré zobrazujú daný produkt alebo službu. Výhodou reklamných stojanov typu rollup je nielen ich relatívne nízka cena, ale aj skutočnosť, že sa dajú opakovane používať a ich montáž (a demontáž) trvá iba niekoľko sekúnd.
Online reklama
Okrem samotných výtlačkov by malé podniky mali investovať aj do internetovej reklamy. V súčasnosti je k dispozícii mnoho nástrojov aj pre začínajúcich podnikateľov a obchodníkov. Absolútnym základom je vlastná internetová stránka – môže byť dedikovaná, ale aj vo forme bezplatnej verzie. Firmy sa čoraz častejšie rozhodujú viesť svoju komunikáciu iba na Facebooku. Vtedy je potrebné zabezpečiť čitateľnosť stránky a jej časté aktualizácie.
Čo môžete urobiť, aby ste prilákali (a udržali) pozornosť publika? Po prvé – podeľte sa svojimi znalosťami, zaujímavými faktami a komunikujte o najnovších akciách. Posnažte sa a presvedčte svojich zákazníkov, aby vás chceli sledovať. Robte to od srdca a srdcom – vtedy sa počet fanúšikov bude určite zväčšovať.
Okrem profilov webových stránok a sociálnych médií sa oplatí získať aj návštevnosť z internetových vyhľadávačov. Základné problémy súvisiace so SEO nájdete na blogoch z rôzneho odvetvia. A nie, nemusíte okamžite investovať do drahého školenia – v súčasnosti sú znalosti dostupné pre všetkých – všetko, čo musíte urobiť, je dobre hľadať. Postarajte sa o správnu štruktúru webových stránok, zaujímavý a aktuálny obsah. Ak prevádzkujete internetový obchod, ku každému produktu pridajte jedinečný popis, fotografie a možnosť hodnotenia. Vytvorte tiež záložku s tipmi a inšpiráciami – teda niečo, čo môže rozšíriť vedomosti vašich odberateľov. Spoznávajte potreby zákazníkov a snažte sa byť vždy o krok pred nimi.
Niekedy sa oplatí investovať aj do platených reklám vyhľadávacích nástrojov. Sú to textové reklamy, teda tie, ktoré sa zobrazujú vo výsledkoch vyhľadávania, ako aj obrázkové reklamy. Ak prevádzkujete projekt e-commerce, zamyslite sa nad remarketingom, napr. bannermi a flexibilnými reklamami. Ak máte nahromadenú zákaznícku základňu, ponúknite im v newsletteri niečo špeciálne. Pozvite ich, aby sa podelili o svoje názory, získali zľavy, zúčastňovali sa súťaží a aby sa podieľali na zlepšení vašich produktov a služieb. Nestačí len hovoriť so zákazníkmi, ale predovšetkým ich aj počúvať – je to najlepšia cesta pre úspech vašej firmy.