Čo by ste mali vedieť o papierových firemných obaloch? Objavte rôzne spôsoby použitia a typy firemných obalov a zistite, prečo sú jedným z najviac tlačených reklamných materiálov
Kto potrebuje firemné obaly?
Hovorí sa, že firemné papierové obaly žijú dlhšie ako samotná ponuka. Je to pravda a hlavné tajomstvo ich popularity spočíva v ideálnej kombinácii praktických a reklamných funkcií. Kartónové obaly umožňujú pohodlne oddeľovať dokumenty a zároveň poskytujú veľmi veľký reklamný priestor. Obálka aj vnútro obalu môžu byť vyplnené reklamou firmy – farbami značky alebo Vašim logom. Všetky 4 strany obalu môžu byť vyplnené aj fotografiami, reklamnými sloganmi a ľubovoľnou kreatívnou tvorbou. Vďaka dobrej kvalite tlače a pevnému podkladu bude vyzerať takmer každý nápad pôsobivo.
A teraz prejdime k detailom – na čo sa dajú použiť firemné obaly?
- Ak si dáte vytlačiť firemné obaly – získate nielen užitočný informačný prostriedok, ale aj ďalší reklamný nosič.
- Papierové firemné obaly sú nenahraditeľné v každej kancelárii – uľahčujú zakladanie a uchovávanie dokumentov.
- Obaly či foldre sú nenahraditeľné aj počas školení a obchodných stretnutí.
- Sú vhodné aj počas rôznych veľtrhov a obchodných konferencií. Tu nielen uľahčujú príjemné stretnutie a rozdávanie reklamných materiálov, ale môžu byť aj pohodlnou podložkou na písanie.
- Firemné obaly môžu byť praktickým obalom obchodnej ponuky poskytovanej dodávateľom, klientom alebo spolupracovníkom.
- Vďaka nim sa správy o Vašej firme budú šíriť samy.
Papierové obaly – typy a parametre
Firemné obaly sa zvyčajne líšia v gramáži papiera a type povrchovej úpravy.
Tradične sú dostupné vo formáte A4 na kriedovom podklade 350 g. Je to optimálna gramáž, pretože obal je pevný a elegantný a cena je stále atraktívna.
Papierové obaly je možné tlačiť jednostranne, farebne (označenie – 4/0) alebo obojstranne farebne (teda 4/4).
Obaly sú často dodatočne pokrývané fóliou a niekedy aj parciálnym UV lakom (na zdôraznenie detailov).
Je dôležité vedieť, že ak chcete tlačiť obal vo veľmi intenzívnych farbách, je vhodné ešte pokrytie fóliou. Nielenže to zvýrazní farby, ale aj zníži riziko praskania farby v pohyblivých častiach obalu.
Premyslite si, koľko sa má toho zmestiť do Vášho obalu
Dôležitým parametrom, na ktorý sa Vás môžu v tlačiarni opýtať, je aj bigovanie obalu. Čo je to bigovanie? Jedná sa o špeciálne ryhovanie, ktoré umožňuje bezpečné ohýbanie bez rizika lámania podkladu a prasknutia vrchnej vrstvy – farby alebo laku.
Najčastejšie máme na výber jednobigový alebo dvojbigový obal (zvyčajne 5,5 mm). Obrazne povedané – jednobigový obal umožňuje vložiť asi 30 hárkov papiera, zatiaľ čo do toho dvojbigového sa zmestí až 60 hárkov.
A na záver – užitočné doplnky. Niektoré obaly majú výsek na vizitky a rôzne farby gumičiek na výber. Existujú aj rôzne spôsoby uzatvárania – na gumičku, šnúrku alebo jednoducho skladané (tie sú zvyčajne jednobigové).Aby sme to zhrnuli – papierové ponukové obaly sú veľké formáty – a ešte väčšie reklamné možnosti (za relatívne nízku cenu). Vďaka dobrej kvalite podkladu a tlače to nebude len rozšírenie ponuky, ale aj vynikajúci reklamný nosič. Vďaka mnohým možnostiam personalizácie firemných obalov si ľahko vytvoríte obal, ktorý bude dokonale vyhovovať Vašim potrebám. Tak poďme do práce!