Viem, že žijeme z peňazí, ale nie pre peniaze. ALE. Ak existuje možnosť ušetriť – bolo by hriechom nevyužiť to. Dnes opíšem niekoľko spôsobov, ako môžete pri tlači trochu ušetriť. Pozrite sa, možno nájdete niečo pre seba, ale ak ich už všetky poznáte, bod pre vás.
Ofsetová alebo digitálna tlač? To je otázka!
Toto je častá dilema. Vybrať si dosť drahú (aspoň pri nízkych nákladoch), ale precíznu ofsetovú tlač alebo digitálnu tlač (výhodnú pri nízkych a stredných nákladoch). Našťastie je odpoveď pomerne jednoduchá – to znamená digitálna tlač v ofsetovej kvalite. Umožňuje získať kvalitu veľmi podobnú ofsetu aj pri nízkych personalizovaných nákladoch. Tadááám! 😊
Nestrácajte miesto!
Znie to banálne, ale rozmiestnenie obsahu býva kľúčové. To sa týka tak jeho rozloženia na reklamnom materiáli, ako aj na samotnom hárku.
V prípade rozmiestňovania obsahu treba samozrejme dodržať čitateľné rozloženie a správne svetlo medzi riadkami, odsekmi a písmenami. Avšak všetko s mierou. Zákazník pravdepodobne radšej siahne po katalógu, ktorý má niekoľko strán, avšak nie viac ako desať. Obsah dobre rozplánujte tak, aby nezostali nevyužité miesta – pridajte malé bloky textu, rámčeky a zvýraznenia.
Vedeli ste, že?
Vraj boli vykonané výskumy, ktoré ukázali najvýhodnejšie fonty – čiže také, ktoré zaberajú najmenej miesta a spotrebúvajú najmenej atramentu. Vo víťaznej štvorke sa nachádzajú: Calibri, Century Gothic, Ecofont a Verdana. Samotná zámena Arial na Century Gothic sa prejavila asi o 30 % nižšou spotrebou farby.
Keď už hovoríme o mieste, impozícia je veľmi dôležitá – čiže rozmiestnenie úžitkov na hárku. Počas plánovania tlače zvážte tlač na tlačovom hárku, kde môžete umiestniť veľa rôznych materiálov a v rôznych formátoch. Možnosť tlače na rôzne podklady, vrátane dekoratívnych, ako aj voľnosť pri plánovaní obsahu spôsobia, že získate niekoľko cenných bodov v kategórii úspor.
Gramáž papiera má význam
Áno, gramáž je dôležitá, nie vždy však platí, že čím vyššia, tým lepšia. V prípade častých vysokonákladových publikácií bude oveľa vhodnejší nenatieraný papier s nízkou gramážou. Taký výber nielen zníži výdavky nákladu, ale aj hmotnosť zásielky a náklady na recykláciu.
Ak plánujete objednať reklamné letáky, informačnú brožúru alebo bloky – určite sa oplatí vybrať ofsetový papier s gramážou 90 g. Je to nielen ekonomické, ale aj praktické (na takomto podklade je možné písať) a celkom ekologické (uľahčuje triedenie).
Vernosť sa oplatí – tak mi pomôžte
Dobre, dobre, viem, že je to široký pojem, zúžim to teda na vernosť jednej tlačiarni. Nejde však o to, aby som tu prepašoval reklamu, ale o to, že tlačiť na jednom mieste sa jednoducho oplatí (a najmä u nás 😉). Oplatí sa to, pretože zapojením sa do partnerského programu môžete získať mnoho privilégií, napr. lepšie ceny, rýchlejšiu kalkuláciu cien, bonusový účet atď. A neoceniteľný je aj ľudský faktor, to znamená, že pracovníci vás poznajú, majú vás radi a vedia, ako pomôcť. Poradenstvo kladieme na prvé miesto, a okrem toho máme radi našich zákazníkov. Dúfame, že je to vzájomné!