Ako navrhnúť obsah, aby bol váš reklamný katalóg viac než len nástroj na podporu predaja? Máme na to pripravených hneď niekoľko nápadov.
Vyberte si charakteristickú obálku a neobvyklý formát
Prvým krokom k úspešnému vytlačenému katalógu je vizuálna príťažlivosť, ktorá sa začína obálkou. Odlíšte prednú stranu katalógu matnou fóliou príjemnou na dotyk, ktorá vyvoláva asociácie s exkluzivitou a vynikajúcou kvalitou výrobkov prezentovaných v reklamnom priečinku. Vybrané prvky grafického spracovania môžete pre ešte lepší efekt zvýrazniť selektívnym UV lakom.
Premyslite si aj možnosť výberu formátu. Štvorcový katalóg môže upútať pozornosť viac ako dizajn v typickom formáte A4 pre katalógy.
💡 V Justprint si objednáte:
Vyberte si z 8 formátov, niekoľkých desiatok objemových variantov a 3 farieb špirál. Dostatok priestoru na kreatívne experimentovanie!
Prekročte konvenčné pravidlá a využite prispôsobivosť papiera
Keď sa vám podarí kúpiť si pozornosť a zaujať vizuálnou vrstvou katalógu, udržujte úroveň záujmu na podobnej alebo vyššej úrovni vytvorením Hitchcockovho efektu (začnite zemetrasením a potom nechajte napätie narastať 😊). Použite nezvyčajné riešenia, časť obsahu naprojektujte na priehľadných plastových rozdelovačoch alebo ozdobných papierov v rôznych farbách, aby ste oddelili jednotlivé časti katalógu. Využívajte plastické možnosti papiera na prezentáciu svojich výrobkov v 3D (ako v príklade nižšie). Váš katalóg by mal byť s každou ďalšou stranou alebo rozkladom čoraz zaujímavejší.
Okrem štandardnej ponuky Justprint, ktorá zahŕňa šité, lepené a špirálové katalógy, realizujeme aj netradičné návrhy katalógov. Napíšte na info@justprint.sk, a my vám pripravíme individuálnu cenovú ponuku.
Postarajte sa o bonusy vo vnútri katalógu
Zaujímavé opisy a atraktívne obrázky produktov sú polovicou úspechu. Ak nechcete, aby bol váš katalóg len ďalšou reklamnou zložkou, ktorá po jedinom prezretí skončí na poličke alebo, čo je horšie, v koši na odpadový papier, nezabudnite doň zahrnúť bezplatné produkty, t. j. drobné darčeky alebo výhody, ktoré sa môžu v katalógu ukrývať, čím sa zvýši interakcia s vašou značkou a prezentovaným obsahom.
Pridajte zľavové kupóny
Jednoduchá a osvedčená myšlienka, ktorá sa často premieta do predaja. Umiestnite na jednu zo svojich stránok jedinečný kód, ktorý vás oprávňuje na zľavu na konkrétny produkt alebo na celú ponuku vášho internetového obchodu. Ak predávate kancelárske potreby, môžete obsah navrhnúť tak, aby kupón predstavoval vystrihnutý predmet, ktorý si môžete vziať na nákup bez toho, aby ste so sebou museli brať celý katalóg.
Naplánujte si tajný predaj
Tento typ podujatia priťahuje veľký záujem a katalóg je skvelým miestom na otestovanie jeho účinnosti. Informáciu o tajnom predaji umiestnite na predposlednú stranu katalógu, aby ste mohli zistiť, koľko ľudí si prezrelo alebo prečítalo vašu reklamnú zložku až do konca. Tajný predaj komunikovaný „na papieri“ môže byť skvelým spôsobom, ako podporiť vaše online aktivity – ak je podmienkou zapojenia sa do akcie napríklad prihlásenie sa do vášho newslettera, prilákate nových odberateľov a účinnosť tohto typu činnosti môžete otestovať analýzou predajnej aktivity vo vašom obchode počas obdobia akcie.
Prečítajte si tiež ↓
Využívajte silu gamifikácie a haptiky
Pomôžu vám pri tom rôzne prvky typu „urob si sám“, ktoré sú súčasťou obsahu katalógu. Ukážky výrobkov vo forme šablón, puzzle, vložky so samolepkami alebo záložky do knihy, ktorú si môžete vystrihnúť z jednej zo strán vytlačených na elegantnom ozdobnom papieri s vyššou gramážou, sú len niekoľkými nápadmi. Akékoľvek riešenie, ktoré zapojí myseľ (hádanky alebo jednoduché manuálne činnosti, ako napríklad skladanie obalu, ktorý bude fungovať ako odmena) a zmysly publika (objavovanie hmatom), bude mať lepší vplyv na zapamätanie si toho, čo ponúkate a čo ako značka reprezentujete.
Príklad: samomontážna krabica vo forme katalógovej vložky
Ak podnikáte v oblasti klenotníctva a účelom vášho katalógu je prezentovať vaše šperky, môžete doň vložiť krabičku, ktorú si ľudia môžu sami vystrihnúť a zostaviť. Týmto spôsobom zvýšite svoje šance na predaj, pretože mnohí ľudia, ktorí majú krabičku, si do nej budú chcieť niečo vložiť a môže to byť váš výrobok.
Navrhnite si adventný kalendár vo vnútri katalógu
Ak plánujete predvianočné vydanie katalógu produktov, výborným nápadom je použiť tému adventného kalendára. Ďalšie rozloženie kalendára môžete navrhnúť ako samostatnú vložku s okienkami alebo špeciálnou vrstvou, ktorá po zoškrabaní odhalí výrobok za vybraným dátumom.
Rovnako dobrým nápadom by bolo na jednu zo strán umiestniť vreckový kalendár na nasledujúci rok.
Praktický obsah počas celého roka
Vytvorte si katalóg, ktorý bude okrem predajného obsahu obsahovať aj nejaký praktický obsah. Rozšírením tohto obsahu o zaujímavosti o výrobku alebo výrobe, návody na podporu používania výrobku, obsah s návodmi na použitie alebo
informácie týkajúce sa servisu alebo popredajnej podpory zvýšite šancu, že váš katalóg zostane u niekoho dlhšie.