FAQ

Nižšie sa nachádzajú odpovede na najčastejšie kladené otázky

Aké produkty ponúka Justprint.sk? V našej tlačiarni si môžete objednať polygrafické produkty najpopulárnejších formátov a gramáži papiera. Vybrané papiere môžeme taktiež zušľachtiť. Tlačíme už od 1 ks. Čo robiť, ak nenájdete produkt podľa Vašej požiadavky? Je možné objednať produkt mimo štandardnej ponuky? Samozrejme! Produkty prezentované na stránke predstavujú iba zlomok percenta našej ponuky. Skontaktujte nás! Kliknite na tlačítko „Opýtajte sa na produkt” nachádzajúce sa na hlavnej stránke, budete presmerovaný k formuláru, v ktorom môžete opísať o aký produkt máte záujem. Zadajte všetky potrebné parametre a my Vám ponúkneme najlepšie riešenie.
Zušľachťovanie výtlačkov. Existuje možnosť použitia aj iných metód zušľachťovania než tých, ktoré sú uvedené pri danom výrobku? Všetky dostupné varianty zušľachťovania výtlačkov sú popísané pri jednotlivých výrobkoch. Jedným z možných variantov je potiahnutie celého výrobku UV lakom. Ak si plánujete objednať skladaný výrobok, napr. leták alebo vizitku a Váš grafický projekt bude 100 % potlačený, odporúčame, aby ste si miesto UV laku zvolili potiahnutie fóliou. Toto opatrenie zamedzí prípadnému praskaniu farby a laku v mieste bigovania. Môžete si tiež objednať zvolené výrobky pokryté selektívnym UV lakom. Cena zákazky. Čo vytvára konečnú cenu mojej zákazky? Do ceny zákazky sa započítava: – cena výrobku uvedená v cenníku (vždy zahŕňa náklady na kuriérske služby a automatické overovanie grafického súboru), prípadné dodatočné náklady, ktoré súvisia s Vami vybranou neštandardnou formou dodávky alebo platby. Celková hodnota služieb je uvedená na stránke „objednávky“. Nikdy nepripočítavame žiadne dodatočné náklady, o ktorých by ste neboli predtým informovaní a s ktorými ste nesúhlasili.

 

Akým spôsobom môžete vytvoriť objednávku? Vytvorenie objednávky na produkty z našej ponuky sa vykonáva výhradne pomocou našej stránky www.justprint.sk . Pokiaľ na našej stránke nenájdete hľadaný produkt – napíšte nám. Ak tak chcete spraviť, kliknite na tlačítko „Opýtajte sa na produkt” nachádzajúce sa na hlavnej stránke. Zobrazí sa Vám formulár, cez ktorý môžete odoslať svoju požiadavku. Aké sú etapy realizácie objednávky? Môžete sledovať realizáciu objednávky? Pre vytvorenie objednávky, musíte mať založený účet. Môžete ho vytvoriť ešte pred vytváraním objednávky alebo v priebehu vytvárania objednávky. Ďalej postupujte podľa pokynov nižšie:
  1. Vyberte produkt. Použite hlavné menu, alebo kliknutie na ikonku výrobku na hlavnej stránke. V bočnom menu sa nachádza „TOP 10“ najobľúbenejších výrobkov.
  2. Definujte parametre objednávaného produktu vybratím správneho formátu, typu papiera a ostatných parametrov produktu. Následne kliknite na tlačítko „potvrdiť”, budete presmerovaný do košíka, v ktorom budete môcť vpísať zľavový kód.
  3. V časti „objednávky”, môžete zmeniť adresu dodania, nastaviť odosielateľa, nahrať grafické súbory, zaakceptovať ich alebo zmeniť, ak sú nesprávne. Môžete taktiež vybrať spôsob platby a realizovať platbu.
  4. Aby objednávka získala status „v realizácii“, musíte akceptovať všetky zaslané grafické súbory a zároveň realizovať platbu za objednávku, ktorá musí byť pripísaná na našom účte. Vykonávanie akýchkoľvek zmien v objednávkach odoslaných na spracovanie už nie je možné.
  5. Pri zadávaní objednávok v justprint.sk dostanete nasledujúce e-mailové správy: potvrdenie o zadaní objednávky, správa týkajúca sa akceptácie súborov, informácia o odovzdaní objednávky na spracovanie, informácia o odoslaní zásielky spolu s daňovým dokladom (faktúra s DPH).
Ako vypočítate dobu dodania Vašej objednávky? Doba dodania objednávky sa počíta od momentu, kedy sú zaakceptované správne grafické súbory a zároveň zrealizovaná platba. V prípade odsúhlasenia súboru a prevedenia platby, ktoré sa uskutočnia do 17.00 hod. daného dňa, sa termín dodania výrobku začína počítať od nasledujúceho pracovného dňa. V prípade akceptácie súboru a prevedenia platby, ktoré sa uskutočnia po 17.00 hod., systém zaznamenáva, že obe činnosti boli vykonané v nasledujúcom dni a termín dodania tovaru sa posúva o jeden pracovný deň. Presné informácie ohľadne termínov realizácie rôznych produktov nájdete na stránke: http://www.justprint.sk/page/terminy_a_platby, kde sa môžete taktiež oboznámiť s rôznymi spôsobmi doručenia. Upozornenie: Vašu objednávku bude možné spracovať až po uskutočnení oboch činností: akceptácii súboru a uhradení objednávky.
Ako môžete skontrolovať stav Vašej objednávky? Ak chcete skontrolovať stav Vašej objednávky, musíte sa prihlásiť. Potom kliknite na časť „objednávky” nachádzajúcu sa v pravom hornom rohu stránky. Budete presmerovaný na stránku s objednávkami. Pomocou filtrov môžete nájsť Vašu objednávku. Súbory. Prečo musím odsúhlasiť súbory zaslané do tlačiarne? Všetky súbory odoslané do tlačiarne sú automaticky overované, či boli správne pripravené pre tlač. Grafické súbory sú prevedené do PDF formátu a je umožnený ich náhľad. Systém generuje tiež zoznam zistených chýb, s ktorým by ste sa mali zoznámiť. Tento zoznam obdržíte tiež v mailovom oznámení. Systém dokáže automaticky opraviť niektoré malé chyby. Vždy však musíte overiť, či tieto prípadné systémové korektúry nespôsobili škodu na Vašej práci skrz akceptáciu. Prečo je náhľad súboru, určeného na akceptáciu nevýrazný? Náhľad grafiky v paneli akceptácie je náhľadom po korekcii systémom (Upload). Obrázok je v nízkom rozlíšení, kompresovaný do formátu JPG v priestore RGB (internetové prehliadače nezobrazujú správnu farebnosť v priestore CMYK). Nezobrazuje presnú farebnosť Vášho východiskového súboru, ale môže ukázať potenciálne chyby grafiky (nesprávne gradienty alebo transparentnosť atď.) alebo príliš blízke umiestnenie grafických prvkov od hrany orezu (trim box – línia veľkosti orezu práce k čistej veľkosti). Samozrejme, čo sa týka kvality, nebude sa výtlačok líšiť od zaslaného materiálu. Zrušené objednávky. Je možné zrušiť už uhradenú objednávku a sú s tým spojené nejaké dodatočné náklady? Zrušiť uhradenú objednávku je možné iba do okamihu odsúhlasenia súborov. Na tento účel je potrebné kontaktovať nás e-mailom na adrese: info@justprint.sk. Najneskôr do 14 dní obdržíte čiastku, ktorá bude znížená o administratívne náklady, ktoré sme museli vynaložiť, aby sa zrušil proces realizácie objednávky. Tieto náklady sú 6 eur. Platnosť zákazky. Aký dlhý je termín na úhradu zákazky a ako skončí účinnosť objednávky? Objednávka, ktorá nie je uhradená (v prípade prevodu) je platná 30 dní. Po uplynutí tejto lehoty je automaticky odstránená zo systému.

 

Faktúry. Akým spôsobom obdržím faktúry? Faktúry sú dostupné iba v elektronickej podobe. Po zadaní objednávky systém automaticky vygeneruje faktúru proforma. Túto faktúru si môžete stiahnuť kedykoľvek, keď kliknete na podrobnosti danej objednávky. Konečná faktúra s DPH bude dostupná vo chvíli vygenerovania nákladného listu, t. j. dokladu o odoslaní tovaru. Navyše ju náš systém odošle na elektronickú adresu, ktorú ste uviedli počas tvorenia účtu. Súhlas s týmto spôsobom doručovania faktúr ste dali počas tvorenia účtu na našom portáli. V zásielke s objednanými výrobkami, ktorú dostanete Vy alebo Váš klient, sa bude nachádzať iba to, čo ste si objednali – nikdy sa v nej nebude nachádzať faktúra ani naše reklamné materiály.
Akým spôsobom je možné zaplatiť za objednané výrobky? Odporúčame nasledujúce spôsoby platby:
- platba prostredníctvom systému TrustPay
- bankový prevod
Ak chcete zaplatiť pomocou systému PayU prejdite na záložku „objednávky“ a vyhľadajte objednávku, za ktorú chcete zaplatiť. Kliknite na tlačidlo „ZAPLATIŤ“ a budete presmerovaní na bezpečnú stránku s platbami, na ktorej budete môcť zvoliť svoju banku a vykonať prevod. Po vykonaní platby budete opätovne presmerovaný na náš portál. Potvrdenie o uskutočnení Vášho prevodu obdržíme v priebehu 15 minút. Následne sa pri Vašej zákazke objaví status „ZAPLATENÉ“ . V prípade, že zvolíte bankový prevod, zaúčtovanie Vašej platby na náš účet nastane najskôr nasledujúci pracovný deň po dni vykonania prevodu a závisí na hodine, kedy ho uskutočníte. Preto status“ ZAPLATENÉ“ sa pri Vašej zákazke objaví neskôr ako je to v prípade platby v automatickom systéme platieb. S cieľom urýchliť zaúčtovanie platby na našom účte nám pošlite e – mailom súbor s potvrdením o realizácií platby.

 

RGB. Prečo netlačíte súbory, ktoré sú pripravené vo farebnosti RGB? RGB je farebný priestor, ktorý sa používa v digitálnych nosičoch: monitoroch, skeneroch alebo v digitálnych fotoaparátoch. V technológii ofsetovej tlače sa farby získavajú iným spôsobom – zmiešaním 4 základných farieb CMYK. Preto je potrebné pripraviť súbory vo farebnom priestore CMYK. RGB a CMYK. Aký je rozdiel medzi farebnými priestormi RGB a CMYK? Základným rozdielom je množstvo farieb aké môžeme získať v týchto farebných priestoroch. Priestor RGB je model farieb, ktorý vyplýva z vlastností, aké má ľudské oko. Ak zmiešame v rôznych pomeroch červenú, modrú a zelenú vyvoláme v oku dojem, že vidíme ľubovoľnú farbu. Farebný priestor CMYK je tvorený štyrmi základnými tlačiarenskými farbami, ktoré sa bežne využívajú vo farebnej tlači, v polygrafii a v podobných odvetviach – svetlo modrou, purpurovou, žltou a čiernou. PANTONE. Môžu byť materiály tlačené v inej farebnej škále ako CMYK, napr. v osobitných farbách – Pantone? Samozrejme, tlač v inej farebnosti ako CMYK je možná, ale vzhľadom k tomu, že sú to špeciálne farby a teda je potrebné rátať s vyššími nákladmi, než s tými, ktoré sú uvedené v našom cenníku. Pre zoznámenie sa s nimi kliknite na hlavnej stránke na ikonku „Opýtajte sa na produkt“ a uveďte parametre nevyhnutné k cenovej kalkulácii Vášho projektu. Príprava súborov. Ako pripraviť súbory na tlač? Mohlo by sa zdať, že je to ťažká vec, ale pomôžeme Vám s ňou. Na stránke kalkulácií objednávok nájdete odkaz na informácie, ktoré naznačujú ako pripraviť grafický súbor. Tu si budete tiež môcť stiahnuť makety projektu pripravené v rôznych grafických programoch. Odporúčame, aby boli všetky stránky Vášho projektu umiestnené do jedného súboru (s výnimkou niekoľkých produktov, napr. katalógu v lepenej väzbe, kde obálka musí byť zaslaná v inom súbore). Ak informácie uvedené v návode a v FAQ (sekcia Súbory a projekty) nebudú postačujúce a budete mať pochybnosti, môžete sa na nás kedykoľvek obrátiť s otázkami na adresu info@justprint.sk. Lepená väzba. Akým spôsobom je potrebné pripraviť súbor na tlač katalógu v lepenej väzbe? Súbor s obálkami by mal byť pripravený v podobe dvojstrany a mal by obsahovať: – na prvej stránke – obálku IV, chrbát, obálku I a na druhej strane – obálku II, chrbát (nepotlačený), obálku III. Stránky, ktoré budú vo vnútri katalógu je potrebné odoslať v mnohostránkovom súbore (počet stránok súboru = počet stránok vnútra katalógu). Na stránke kalkulácií a v objednávkach sa nachádza Návod jako pripraviť súbor a taktiež Šablóny s jednotlivými rozmermi pripravené v najpoužívanejších grafických programoch.
Rozlíšenie. V akom rozlíšení by mali byť obrázky umiestnené v projekte? Pre docielenie dobrej kvality tlače, fotografie by mali mať rozlíšenie – pre ofsetovú tlač minimálne 200 dpi. a pre digitálnu tlač minimálne 100 dpi. V prípade veľkoformátových grafických projektov napr. billboardov sa pripúšťa nižšie rozlíšenie – od 30 dpi. Formáty súborov. V akých formátoch ukladať súbory do tlače? Súbory by mali byť zaslané vo formátoch: PDF, TIF alebo JPG a uložené vo farebnosti CMYK. Akceptujeme tiež súbory pripravené v programe COREL DRAW. Tieto súbory však nie sú súbormi postscriptum a v ich prípade nie sme schopní vziať na seba zodpovednosť za prípadné tlačové chyby. Vždy pred odovzdaním súboru do tlače budete mať možnosť odsúhlasiť náhľad. Corel Draw. Súbory z programu Corel Draw Umožňujeme zasielanie súborov CDR ľubovoľným spôsobom, ktorý si môžete zvoliť po kliknutí na NAHRAJTE SÚBOR na stránke „objednávky“. Súbor zmeníme na formát PDF a neskôr ho budete môcť odsúhlasiť v systéme. Pamätajte, pred odoslaním súboru je potrebné previesť všetky texty do kriviek. Súbory CDR nie sú súbormi postscriptum a v ich prípade nemôžeme na seba vziať zodpovednosť za prípadné chyby, ktoré vzniknú v tlači. Zasielanie súborov. Ako môžete odoslať súbory k objednávke? Za účelom odoslania súborov k objednávke, prejdite na stránku „objednávky“. Vyberte objednávku, ku ktorej chcete pridať súbor. Rozbaľte podrobnosti a kliknite na NAHRAJTE SÚBOR. vyberte na svojom disku príslušný súbor, ktorý bude zaslaný na náš server. Následne je potrebné zaslať súbor na kontrolu pomocou tlačítka „Overte správnosť súboru”. Kontrola súboru môže chvíľu trvať. Po krátkom čase obdržíte správu, ktorá obsahuje odkaz na stránku, na ktorej si budete môcť pozrieť náhľad grafiky, prípadne dostanete správu o chybách vo Vašom súbore. Tieto chyby je potrebné opraviť, aby sme mali istotu, že produkt, ktorý bude vytlačený, splní Vaše očakávania. a odsúhlasenie projektu do tlače. Môžete nám tiež poslať súbor e – mailom, ale jeho veľkosť nesmie prekročiť 15 MB. Podobne ako v prvom prípade dostanete správu, ktorá obsahuje odkaz na stránku s náhľadom grafiky. Overovanie súborov. Akým spôsobom sa vykonáva overovanie zasielaných projektov? Jednostranné súbory sú kontrolované automaticky systémom. Ostatné súbory sú kontrolované naším grafikom. Súbory pre obojstranné produkty je potrebné zasielať v jednom súbore. Pri produktoch Blok, Katalóg je potrebné zasielať osobitne súbor pre obálku a osobitne súbor pre vnútro. Je možné si tiež objednať spoplatnené overovanie súborov, pri určovaní parametrov objednávaného výrobku, vyberte možnosť „overenie vykonané konzultantom“. Pri zvolení tejto možnosti budete hneď po kontrole telefonicky kontaktovaný naším grafikom, ktorý s Vami prekonzultuje chyby v súbore.

 

Kuriérske firmy. Aké kuriérske služby využíva justprint.sk? Využívame služby firmy GLS. Viac informácií týkajúcich sa zásielok nájdete v Centre pomoci na strane „Termíny a platby“. Poplatky za zásielky. Je potrebné dodatočne platiť za zásielku tovaru? Nie, štandardné dodávky kuriérskou službou sú bezplatné – všetky náklady spojené s ňou hradíme my. Prípadné doplatky závisia od dodatočných služieb, ako dodávky na určitú hodinu. Podrobnosti týkajúce sa dodávky nájdete v Centrum Pomoci na stránke „Termíny a platby“.
Zásielky no-name. Je možné, aby firma justprint.sk poslala v mojom mene tovar na adresu môjho klienta? Samozrejme. Ak chcete objednať zásielku, ktorá bude odoslaná priamo Vášmu klientovi, a Vy tak ušetríte čas aj peniaze, na stránke „objednávky“ do poľa „adresy“ uveďte seba ako odosielateľa výrobku. Zásielka no-name nie je spojená so žiadnymi dodatočnými poplatkami. Zmena adresy zásielky. Kde a dokedy môžem zmeniť adresu zásielky? Do termínu odovzdania objednávky na spracovanie, môžete ľubovoľne editovať uvedenú adresu zásielky. Vykonáte to vo svojom adresári. Vo fáze, keď je objednávka odovzdaná na spracovanie, nemôžete uvedenú adresu zmeniť. Takže jej editovanie je neúčinné. V takom prípade nás kontaktujte telefonicky. Ak zásielka nebola ešte odoslaná, môžeme skúsiť zmeniť adresu, na ktorú by mala byť odoslaná.

 

Potvrdenie registrácie. Prečo som neobdržal e – mail s potvrdením o vytvorení účtu? Je možné, že ste uviedli nesprávnu e – mailovú adresu. Ďalším dôvodom môžu byť antispamové systémy, ktoré máte vo svojom počítači alebo na svojom serveri. Časť e-mailov je vnímaná ako spam a blokovaná. Počas tvorenia účtu sa mohli objaviť dočasné technické problémy a Vaša prihláška sa k nám nedostala. Pokiaľ neobdržíte potvrdenie v priebehu 24 hodín, skúste opäť vytvoriť účet alebo napíšte na našu adresu: info@justprint.sk Aktivácia účtu. Je účet aktívny ihneď po jeho vytvorení? Áno, ihneď po vytvorení účtu môžete nakupovať. Na Vašu e – mailovú adresu odošleme odkaz s potvrdením registrácie. Pokiaľ máte otázky spojené s účtom a jeho využívaním, kontaktujte nás na našej infolinke 02/21 02 10 10 alebo napíšte na adresu info@justprint.sk Dôvernosť dát. Poznajú zamestnanci justprint.sk moje prístupové heslo k portálu? Všetky údaje našich klientov považujeme za dôverné. Nikto z pracovníkov portálu nepozná prístupové heslá k zákazníckym účtom. Zabezpečenie dát. Zabezpečuje justprint.sk náležite moje osobné údaje? Zaisťujeme plné zabezpečenie dát našich zákazníkov. Veľkú pozornosť venujeme rešpektovaní práv zákazníkov, najmä práv na ochranu súkromia. Preto zhromažďujeme iba nevyhnutné minimum informácií potrebných na vyhotovenie objednávky. Spĺňame všetky povinnosti, ktoré sú od nás požadované zákonom, ktoré sú potrebné na zhromažďovanie a spracovávanie dát, ktoré prechovávame na zabezpečených serveroch. Vami odovzdané osobné údaje používame len na účel plnenia zmluvy a obsluhy platieb. Tieto dáta neposkytneme tretím osobám pre marketingové alebo reklamné účely. Platobný systém TrustPay garantuje dôvernosť transakcií a údajov o platobných kartách.
Uchovávanie dát. Sú moje objednávky uchovávané? Ak áno, potom ako dlho? Dáta o objednávke uchovávame bez lehoty a grafické súbory sú uchovávané 3 mesiace od chvíle, keď boli naposledy využité. Zmena hesla. Je možné zmeniť prístupové heslo alebo login k môjmu účtu na justprint.sk? Svoje heslo k účtu môžete zmeniť kedykoľvek. Na tento účel vojdite na stránku „Môj účet – Upraviť údaje“ a postupujte v súlade s pokynmi. Nemožno však zmeniť login, ktorý je Vašou e-mailovou adresou. Správa účtu. Čo je multiuser a v čom mi môže pomôcť? Multiuser je funkcia vďaka ktorej mnoho používateľov môže používať jeden účet. Osoba, ktorá vytvorila účet je súčasne jeho administrátorom, ktorý pridáva a odstraňuje nových používateľov a poskytuje im oprávnenia. Administrátor môže tiež poveriť ďalších administrátorov daného účtu. Každý používateľ je zodpovedný za úlohy mu pridelené: obchodník za zadanie objednávky, grafik za prípravu a pridanie grafického súboru a pracovník oddelenia účtovníctva za spracovanie platieb. Takéto rozdelenie práce môže podstatne uľahčiť riadenie procesu zadávania objednávok.

 

Aké technológie tlače sú používané vo Vašej spoločnosti? Na tlač využívame dve technológie: ofsetovú a digitálnu. Máme až 5 najmodernejších tlačiarenských strojov Heidelberg Speedmaster s max. rýchlosťou tlače 18 000 hárkov za hodinu a taktiež 3 inovatívne stroje HP Indigo: 20 000, 10 000 a 7 800 pre digitálnu tlač s kvalitou ofsetovej tlače. Umožňujú produkciu nízkonákladových, personalizovaných rôznorodých objednávok v dokonalej kvalite s garanciou svetovej značky HP. Strojový park ofsetovej tlačiarne dopĺňa bohato vybavená kniháreň, ktorá umožňuje profesionálnu konečnú úpravu výtlačkov. V oddelení digitálnej tlače používame unikátnu kvalitu plotrov Durst, Mutoh a Roland, vďaka ktorým sme schopní vytlačiť (bez spájania) bannery alebo sieťoviny až do šírky 320. Pomocou akých technológií tlačíme produkty v justprint.sk? Justprint.sk sa môže pochváliť jedným z najmodernejších strojových parkov. Tlačíme ofsetovou technológiou, ale aj atramentovou technológiou ElectroInk. Atramentová technológia Elektroink je unikátnym procesom digitálnej tlače s kvalitou tlače ofsetovej. Kontrola kvality. Akú kvalitu majú výrobky justprint.sk a či sú podrobené kontrole kvality? V našom moderne a dokonale vybavenom strojovom parku máme stroje takých výrobcov, ako Heidelberg, Durst alebo Roland. Skupina našich odborníkov neustále pracuje na zlepšovaní technológií a vytváraní nových výrobkov. Justprint.sk sa môže pochváliť výtlačkami najvyššej kvality, s neopakovateľnou hĺbkou farieb, ktorá je možná o.i. vďaka prísnemu rešpektovaniu normy ISO 12647-2. Vďaka internému systému riadenia dohľadu nad kvalitou a automatickému systému kontroly výroby, dohliadame na objednávky od chvíle obdržania grafických súborov až po dodanie hotového výrobku.
Gramáž papiera. Čo znamená pojem gramáž papiera? Aký veľký je rozdiel medzi gramážou 90 a 300 g? Gramáž je vyjadrená v gramoch, hmotnosť papiera na 1 m². Čím vyššia gramáž, tým je papier hrubší, tuhší a menej priehľadný. Správne zvolený druh papiera má podstatný vplyv na funkcionalitu produktu. Napríklad nízke gramáže papiera od 90 do 150 g/m² sa ideálne hodia na tlač letákov a informačných brožúr, kdežto papier s gramážou 300 – 350 g/m² je možno využiť na výrobu papierových dosiek, vizitiek alebo pozvánok. Druhy papiera. Aký je rozdiel medzi ofsetovým papierom a kriedovým lesklým alebo matným papierom? Ofsetový papier je nepoťahovaný papier, ktorý je vhodný pre tlač napr. v kancelárskych tlačiarňach ( vo verzii PREPRINT ). Ofsetový papier sa používa na tlač napr. firemných papierov atď. Kriedový papier patrí k skupine obalených papierov a môže byť lesklý alebo matný. Využíva sa na výrobu napr. katalógov, letákov, plagátov atď. Typy tlače. Čo je to jednostranná a obojstranná tlač? Čo znamenajú symboly 4/0 aj 4/4? Výrobky (napr. letáky alebo plagáty), ktoré sú potlačené v plnej farebnosti len z jednej strany sú označené symbolom 4/0. Označenie 4/4 znamená potlač rovnakých výrobkov v plnej farebnosti, obojstranne.

 

Podávanie reklamácií. Kedy a akým spôsobom je možné podať reklamáciu? Reklamácie je možné podať pomocou formulára, ktorý sa nachádza na portáli, na stránke objednávky. Zvoľte objednávku, ktorá už bola spracovaná, kliknite na jej podrobnosti a modrý odkaz“ reklamácia“ . Vo formulári, ktorý sa objaví uveďte dôvod reklamácie a popíšte ju. Odkaz na formulár reklamácií môžete tiež nájsť v tiráži viditeľnej z každej stránky portálu.
Reklamačné lehoty. Ako dlho po obdržaní zásielky je možné nahlásiť reklamáciu? Ako dlho sa čaká na jej vybavenie? Konečný termín nahlásenia reklamácie beží po 14 dňoch od dátumu prijatia zásielky. Väčšinu reklamácií vybavujeme v prvom pracovnom dni nasledujúcom po dni, kedy bola nahlásená. Niektoré reklamácie však vyžadujú dôkladnejšie prešetrenie a v súvislosti s tým ich riešenie môže trvať dlhšie. Pokiaľ sa tak stane v prípade Vašej objednávky, budete nami informovaní o konečnom termíne vyriešenia reklamácie.